Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Investor Toomas: ostsin aktsiaid juurde

    Investor Toomas suurendas oma osalust Ryanairis.Foto: Anti Veermaa

    Ostsin juurde ettevõtte aktsiaid, mille väärtpabereid alles aasta alguses odavama hinnaga müüsin.

    Olen pärast müüki ikka ja jälle ostumõtteid veeretanud ning äsja avanes selleks hea võimalus. Jutt käib Euroopa suurimast odavlennufirmast Ryanair, mis teatas paari päeva eest, et jätab ära suure hulga lende.
    Põhjus on proosaline: ettevõte pani töötajate puhkuste planeerimisega puusse ning aktsia reageeris uudisele täna hommikul Londoni börsil enam kui 5% suuruse kukkumisega.
    Sain aktsionärina teada, et lennufirma meeskonna puhkuste jääk on aasta lõpusirgel endiselt väga suur ning Iiri seaduste järgi peavad nad oma puhkusepäevad veel tänavu välja võtma. Tunnistan, et 15 aasta pikkuse investeerimishorisondiga investori kohta olen Ryanari aktsiatega olnud omajagu tormakas.

    Ryanair investor Toomase portfellis

    Ostis 22. märtsil 2016. aastal 303 Ryanairi aktsiat hinnaga 13,08 eurot aktsia.

    Ostis 28. juunil 2016. aastal 360 lennufirma aktsiat, makstes ühe väärtpaberi eest 11 eurot.

    Müüs 9. jaanuaril 2017. aastal 442 aktsiat hinnaga 14,68 eurot osak.

    Ostis 18. septembril 2017. aastal 279 aktsiat hinnaga 16,59 eurot.

    Kokku kuulub nüüdsest Toomase portfelli 500 Ryanairi aktsiat, keskmise soetushinnaga 14,6 eurot. Realiseerimata kasum on 940 eurot.

    Allikas: Swedbank

    Hind ei tohi olla ainus argument
    Selleks oli ka hea põhjus. Minu pikaaegsed lugejad juba teavad, et pean Ryanairi suurepäraseks ettevõtteks, kuid aktsia eest küsitav hind ei ole olnud mulle alati vastuvõetav. Mullu tabas aktsiat paaril korral ajutiselt nõrkus ning mõlemal korral kasutasin müügilainet aktsiate soetamiseks.
    Juba käesoleva aasta alguses müüsin kaks kolmandikku aktsiatest, sest aktsia hind oli vaid poole aastaga enam kui kolmandiku võrra kallinenud ning riski-tulu suhe minu jaoks ajutiselt paigast nihkunud.
    „Ryanairi kohta pole mul öelda ühtegi halba sõna – ettevõtte supertulemused ja Brexti šokist taastumine on kergitanud aktsia hinda kiiremini kui oleksin julgenud loota,“ kirjutasin müügitehingut põhjendades. „Seega ei pruugi potentsiaalne võit olla väärt võimalikku kaotust.“
    Jätsin kolmandiku aktsiaid siiski müümata, hoidsin Ryanairil jätkuvalt silma peal ning veebruaris kohtusin Brüsselis ka lennufirma tegevjuhi Michael O’Learyga. Et aktsiad sai müüdud eeskätt eesmärgiga portfellis raha hulka kasvatada ning üheks kandvaks müügiargumendiks oli kallivõitu paistnud hind, hakkasin üsna pea oma otsuse õigsuses kõhklema.
    Plaanisin ostu pikalt
    Tõdesin üsna pea, et arvestades ettevõtte tagasihoidlikku osakaalu minu portfellis ja ettevõtte häid tulemusi olin müügiga liialt rutakas. Seda enam, et Ryanair on üks neist ettevõtetest, mille suhtes olen pikaajaliselt väga optimistlik. Nõnda jälgisin ettevõtet hoolega ja olin mõttes valmis positsiooni taas suurendama.
    Läinud kuul Soomes ja Hispaanias toimunud terrorirünnakud küll kukutasid pisut Euroopa lennufirmade aktsiaid, kuid arvestades sektori volatiilsust, otsustasin ostmisega veel oodata. Reedel avaldatud uudise järel lendude ära jäämisest olin üsna kindel, et esmaspäeval tabab aktsiat taas nõrkus. Veetsin nädalavahetuse lennutõrgete võimalikku mõju hinnates ja jõudsin järeldusele, et pikaajaline mõju jääb ilmselt tagasihoidlikuks.
    Jah, maksta tuleb kompensatsioone, kaotatakse käibes ning saadakse ka mõningane mainekahju, ent teisalt hoitakse kokku kuludelt. Vaadates Rynairi pikaaegseid fundamentaalnäitajaid ja turupositsiooni, panustan sellele, et ettevõte tuleb juhtunuga kenasti toime. Ka peamiste suhtarvude baasil pole aktsia hind minu hinnangul ülemõistuse kõrge.
    Märksa enam valmistab mulle praegu muret Ryanairi tööjõu voolavus, mille pikaajalist mõju ettevõtte tulemustele on oluliselt raskem hinnata.
  • Hetkel kuum
Andrus Hiiepuu: kustkohast tulevad ja kuhu kaovad eesmärgid?
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Ettevõtte üldiste sihtide seadmise kõrval kiputakse ära unustama, et absoluutselt iga inimese panus organisatsioonis peab olema samuti eesmärgistatud, kirjutab Elisa Eesti tegevjuht Andrus Hiiepuu.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Volkswagen Golf 50: kuidas Põrnika järeltulijast kujunes hea auto mõõdupuu
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Märtsi lõpus möödus pool sajandit päevast, mil algas Volkswagen Golfi tootmine. Ikoonilise Põrnika järeltulijast sai ettevõtte jaoks veelgi olulisem mudel.
Saksa majandus sai ootamatu tõuke
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Saksa majandus tõenäoliselt kasvas esimeses kvartalis, saades ootamatu tõuke tööstusest ja ehitusest, vahendab Reuters.
Venemaa tõmbab väed välja Mägi-Karabahhist
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.
Venemaa viib Mägi-Karabahhist välja kõik oma väed ehk sisuliselt 2000 sõdurit, vahendab välismeedia.