Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    LOT teeb Nordica tiivad tugevamaks

    JuhtkiriFoto: Anti Veermaa

    Ehkki LOT ei taga Nordicale pilvitut taevast igaveseks, on tema kaasamisest läbilöögivõime seisukohalt palju abi, leiab Äripäeva juhtkirjas.

    Õnnetult lõpetanud Estonian Airi asemele loodud Nordica (esialgu Nordic Aviation Group) on teinud olulisele sammu elujõulisuse saavutamise teel: 49 protsenti Nordica tütarfirmast Regional Jet on nüüd Poola LOTi oma.
    LOTi osalus annab Nordicale kahtlemata pikemaajalise vaate, kui tal oleks olnud ilma strateegilise partneri kaasamiseta. Maksumaksja sisse pandud 40 miljonist eurost oleks lennundusekspertide hinnangul piisanud kõigest paariks aastaks, siis oleks vaja olnud järgmisi rahasüste. LOTiga koos suureneb Nordica sihtkohtade arv, mis on Eesti inimestele kõige olulisem. LOT lendab nimelt iga päev 60 sihtkohta, Tallinnast hakkab neisse paikadesse saama siis Varssavi kaudu. Peale selle annab LOT Nordicale lennukeid kasutada – lennukid on päris uued ja uhked – ning sihtjaamades sisse ostetavate teenuste kulusid saab edaspidi jagada, mis tähendab, et kokkuvõttes need vähenevad.
    Konkurentsivõime
    LOTi kaasamine muudab Nordica konkurentsivõimelisemaks. Ambitsioonikas airBaltic pole varjanud, et tema sihiks on Nordica välja suretada, LOT annab Nordicale tiibade siruulatust kahtlemata juurde ning võimaldab ka hinnakonkurentsis airBalticuga jõudu näidata. Seatud eesmärk koos kasvada on endastmõistetav, sest lennundus liigub järjest suurema konsolideerumise poole ning väikefirmadel pole tihedas konkurentsis ellujäämiseks küllalt jõudu. Hiljuti näiteks teatas Tallinna–Londoni lendude alustamisest British Airways. Jutt käib küll vaid kahest lennust nädalas, kuid siinset konkurentsiolukorda muudab juba seegi.
    LOTi kaasamine ei tähenda siiski seda, et Eesti riik oleks osaluse müügist mingi summa teeninud või oleks LOT omalt poolt vastu saanud mingit reaalset vara. Tegu oli nn ühe euro tehinguga, sest Nordica tütrel Regional Jetil ei olegi mingit sellist vara, mida rahasse rehkendada. Sisuliselt asutasid kaks lennufirmat koos ühise ettevõtte, mille osaluse jagasid omavahelise kokkuleppe alusel.
    LOTi kaasamine Nordica tütarfirmasse ei tähenda kahjuks ka seda, et kõik mured, mis Eesti lennundust eales koormanud, oleks ühekorraga ja igaveseks murtud. Lennundusäris pole miski ülearu kindel, nagu me Estonian Airi saatuse põhjal nii hästi teame. Estonian Airiga seob LOTi tõsiasi, et veel mõne aasta oli LOTi olukord samasugune kui see, mis EA-le saatuslikuks sai.
    LOTil murede saba taga
    Nimelt oli LOT pikki aastaid märkimisväärses kahjumis ning maadles keelatud riigiabi süüdistusega. Kinnitus, et umbkaudu 200 miljonit eurot, mis Poola riik ettevõtte ümberstruktureerimisse mitmes etapis sisse pani, ei kvalifitseeru keelatud riigiabiks, tuli alles 2014. aastal. Erinevalt Eestist õnnestus poolakatel Euroopa Komisjoni veenda, et riigi poolt sisse pandud summad tagavad firma elujõud konkurentsiolukorda kahjustamata. Praeguse seisuga on LOT ikka riigi­ettevõte, kuigi väidetavalt otsis ta ise investorit ja valmistus erastamiseks juba mõne aasta eest.
    Nii või teisiti: strateegilise partneri kaasamine on Nordicale kahtlemata tähtis ja õige samm. Nordica-sugune pisike ettevõte vajab strateegiliseks partneriks kedagi, kes tooks kaasa mastaabiefekti, ja seda LOT kindlasti teeb. Turismifirmad on rohkemate sihtkohtade üle juba oma rõõmu väljendanud, kasu on aga kindlasti teistelgi sektoritel.
  • Hetkel kuum
Seotud lood

Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Caterpillar kohandab ootusi pärast USA ehitusbuumi jahenemist
Neljapäeval teatas Caterpillar, et ootab käesolevas kvartalis müügi langust, kuna nõudlus nende ehitusseadmete järele on eelmise aasta buumiga võrreldes raugenud.
Neljapäeval teatas Caterpillar, et ootab käesolevas kvartalis müügi langust, kuna nõudlus nende ehitusseadmete järele on eelmise aasta buumiga võrreldes raugenud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolt lobistas Eesti kaudu vastuseisu Euroopa platvormide direktiivile Lisatud Bolti kommentaar
Tänavu vastuvõetud platvormitöö direktiivile seisis Eesti alul raevukalt vastu, mida kujundas Bolt ja esitles majandusministeeriumile isegi kirju, mida Eesti võiks esitada enda seisukohtade pähe.
Tänavu vastuvõetud platvormitöö direktiivile seisis Eesti alul raevukalt vastu, mida kujundas Bolt ja esitles majandusministeeriumile isegi kirju, mida Eesti võiks esitada enda seisukohtade pähe.