Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ahnus on halb nõuandja äriplaani koostamisel

    kinnisvaraFoto: Anti Veermaa

    Paljud kinnisvaraarendajad on suutnud ennast liiga optimistlike äriplaanidega nurka mängida ja troonivad võlgnike tabelites, kirjutab Äripäev juhtkirjas.

    Tänane Äripäev kirjutab, et kinnisvaraarendajate juures hakkab silma uus trend – võlgu jäämine. Kinnisvaraettevõtete maksuvõlad on mitmekordistunud ja võlgujäämine äripartneritele kasvab pea samas tempos.
    Äripäeva hinnangul on sellise nähtuse põhjuseks kõige lihtsam ahnus. Õigemini – liigne ahnus, mis paneb unustama mõistuse hääle ja teeb pimedaks riskide suhtes. Just elementaarsete ohtude tähelepanuta jätmine ning nagu tänasest artiklist näha ka liigne, põhjendamatuks osutunud usaldus partnerite suhtes, on hakanud ringiga tagasi jõudma. Kui ei käivitu plaan A, ega plaan B-gi, hakkab vaikselt hing kinni jääma kuhjuvast võlakoormast, surve iga hinna eest müüa suureneb, kuni loodetud lihtsa kasumi asemel tuleb kõik energia suunata üldse ellujäämisele.
    Võlgu jäävad nõrga ärimudeliga ettevõtted, ütleb Creditinfo juht Alar Jäger tänases lehes. Tugevama reaalsustajuga projekte alanud võlgujäämise võidujooks ei puuduta. Linnades ja maal ruumi on, inimestel raha on ja hindadel on ruumi veel kasvadagi. Tugeva ja nõrga ärimudeli erinevus tuleb tõenäoliselt ahnuse osakaalust projektis.
    Võrreldes kümnenditaguse kinnisvara­ajastuga Eestis, peamiselt Tallinnas, on märgata muutusi mitmes parameetris, mille eiramine võib valusalt kätte maksta. Esiteks on klient valivam. Rohkem küsivad ostjad kinnisvarale ligipääsu, panipaikade ja viimistlustaseme kohta. Lihtsalt paberil või kodulehel kujundatud meeleolureklaam kombinatsiooniga päikesest, loodusest, kesklinna/merelähedusest ja samas privaatsusest ei ole piisav. Klient uurib rohkem ja kui kahtleb, läheb edasi. Ka tehniliste ja tehnoloogiliste lahenduste puhul ei ole ostja nõus enam lihtsalt sellega, mis antud ehitaja suudab, vaid nõuab seda, mida parimad suudavad. Teda huvitab vähe, et arendajal oleks tehingut vaja nüüd ja kohe.
    Minevik pääseb mõjuma
    Üha enam maksab arendaja usaldusväärsus ja ehitaja töö kvaliteet. Eelmises arendusbuumis osalejate kvaliteet või selle puudumine on nüüdseks selge ja see väljendub nende arenduste müügiedukuses. Uued tulijad, kellel varasemaid projekte oma kvaliteedi tõestamiseks näidata ei ole, peavad töödega kaugemale jõudma, mis tähendab, et enne müügitehinguni jõudmist tuleb teha rohkem kulutusi. Üldjuhul tuleb seda teha laenurahast ja/või jääda võlgu, millest ongi jutt.
    Võlakoorma suurim nuhtlus ongi see, et ta kipub avaldama survet kõigele, mis lõpuks müüki hakkab raskendama ja nii ongi raske sellest ringist välja rabeleda. Nii võib olla surve loobuda mõnest esialgu plaanitud vaimukast kujundusdetailist või kasutada odavamaid materjale, lahendusi ja allhankijaid ning langetada hinda. Kliendid, kes vaatavad ringi rohkem kui varem, paraku märkavad selliseid detaile.
    Samas ei tähenda võlgujäämine põrumist. Võlad arendustegevuse mingis etapis on tihti paratamatus, millega suured tegijad lihtsalt vanast rasvast toime tulevad, projektipõhistel tegijatel sellist varu ei ole ja nii peab aktiivne müük projekti päästma.
    Tõenäoliselt mõni arendusprojekt kõrbeb ja mõnele arendustegevusse hurraaga hüpanud kullakaevurile võib jala taha panna omaenda ahnus. Arvata võib, et alustatud arendused viiakse kas oma jõududega või kogenud tegijate kaasabil lõpuni ning juba tehingusse jõudnud ostjatest ei saa süütuid kannatajaid.
  • Hetkel kuum
Karl Märka: piirame põhiseadusega riigikapitalismi „Kuidas mitte investeerida: 1001 näidet avalikust sektorist“
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Ülevõtupakkumine pani suure tankerifirma aktsia taanduma
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Ühe maailma suurima tankerifirma Euronavi aktsia kukkus Brüsseli börsil pärast suuromaniku ülevõtupakkumise lõppu 9,1%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Kogemuslugu: kui minu ettevõtte väärtused enam minuga ei ühti
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Parima juhi konkursile esitati rekordiliselt üle 100 tippjuhi Vaata täisnimekirja
Konkursile "Parim juht 2024" esitati 110 tippjuhti, kelle seast selgub võitja mais Pärnu juhtimiskonverentsil.
Konkursile "Parim juht 2024" esitati 110 tippjuhti, kelle seast selgub võitja mais Pärnu juhtimiskonverentsil.
Uutele sõidukitele hakatakse väljastama keskkonnapasse
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Hullumeelne seiklus: autoga läbi Euroopa ja Aafrika
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Järgmine Soome ehitusfirma andis pankrotiavalduse sisse
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Nädala lood. Eestlased hulluvad Hispaania kinnisvaraäri järele, kutsehaigus tõi firmale ootamatu nõude, suur tehas läks Lätti
Äripäeva selle nädala populaarsemad lood ja teemad puudutasid Hispaanias kinnisvaraäri ajamist.
Äripäeva selle nädala populaarsemad lood ja teemad puudutasid Hispaanias kinnisvaraäri ajamist.