Reede 9. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

5 nippi, kuidas interneti kaudu rohkem kliente meelitada

18. juuli 2016, 16:30
Ettevõtja peab valmistama kiire, pilkupüüdva ja mobiiliga kohaneva kodulehe, muidu võib kliente ootama jäädagi.
http://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20160718/USEFUL/160719793/AR/0/koduleht.jpg

Üks olulisemaid asju ettevõtte alustamisel on luua omale Facebooki lehekülg ja ka kodulehekülg, et olla internetist hõlpsasti leitav ja et klientidele jagamiseks oleks veebiaadress, kust nad saavad kogu vajaliku info kätte.

Kui varem veebilehekülje tegemise kogemus puudub, võib see tunduda hirmutav ja segadusse ajada. Ent oma väikeettevõttele kodulehekülje kujundamine ei pea olema peavalu. Alljärgnevad viis nippi annavad kätte suunised, millest lähtuda. Neid silmas pidades saad luua veebisaidi, mis näeb hea välja ja meelitab ligi ka rohkem kliente.

Nipid pani kokku ajakirja Inc kolumnist ja veebilehtede liiklusega tegeleva ettevõtte Digitalux asutaja Dan Scalco.

Kuidas luua ettevõttele hea koduleht?

1. Kvaliteet on parem kui kvantiteet.

Oma esimese veebilehekülje loomisel hammustavad paljud väikeettevõtjad liiga suure tüki. Sageli kujutavad nad ette hulganisti võimalusi, mida sait võiks pakkuda, ja igasuguseid alamlehekülgi, mida nad tahaks oma veebilehele panna. Kuid enamasti ei ole neil sellisteks võimalusteks eelarves piisavalt raha.

Väikeettevõtte veebilehe ehitamisel on oluline meeles pidada, et kvaliteet on tähtsam kui kvantiteet. Palju parem on alustada väikese, kuid väga kvaliteetse saidiga, selle asemel et kulutada kogu oma eelarve hiiglasliku lehekülje ehitamiseks. Miks? Sest ettevõtte alustamine tähendab raha kokkuhoidu, kuna alguses on vaja väga vähe asju üles ehitada. See annab ka võimaluse kulutada oma aega, energiat ja raha selleks, et välja arendada oma lehekülje kõige olulisemad osad.

Need on:

• veendu, et lehekülg laadib kiiresti (vähem kui kolme sekundiga);

• tee lehekülg mobiilisõbralikuks (inglise keeles responsive ehk kiiresti kohalduv);

• paku kliendile kõige olulisemat infot.

2. Kutsu kliente tegutsema.

Veebilehekülg peaks olema nagu müügimees – tema töö on klientides ettevõtte vastu huvi tekitada. Ainus viis seda teha on paigutada lehele selgeid ja hästi nähtavaid üleskutseid tegutsema asuda (inglise keeles nimetatakse seda CTA või call to action). Parimad üleskutsed on sellised, mis annavad huvitatud kliendile põhjuse astuda järgmine samm ja osta seda, mida sa müüd.

Mõni näide klienti hästi stimuleerivatest üleskutsetest:

• “Võta meiega täna ühendust ja teeme sulle tasuta konsultatsiooni!”

• “Uued kliendid saavad esimeselt ostult 10% allahindlust. Võta meiega täna ühendust, et oma soodustus kohe kätte saada!”

• “Selle kupongiga saad oma esimeselt ostult x eurot soodustust. Osta kohe ja säästa!”

Kui sinu ettevõte ei saa sellist üleskutset kasutada, on veel võimalusi. Sel juhul tuleks veenduda, et üleskutse on selgelt nähtav ja viiks sellisesse kohta, kus potentsiaalne klient saab ettevõttega ühendust võtta. See võib olla kontaktivorm, telefoninumber või isegi e-posti aadress. Selleks, et võimalikult palju huvitatud kliente ligi meelitada, peaks üleskutse olema veebilehel väga nähtavas kohas. Näiteks esiletõstetuna menüüribal, lehekülje keskel või hõljumas lehekülje servas.

3. Pilt ütleb rohkem kui tuhat sõna.

Kõige paremini meelitab huvitatud kliente ligi selline veebileht, mis kasutab ettevõtte idee edasiandmiseks nii teksti kui ka visuaali, näiteks pilte või videosid. Paljud väikeettevõtted teavad väga hästi, millist teksti veebilehele panna, kuid lähevad alt visuaaliga, mis on tegelikult täpselt sama tähtis. Pilt räägib teenusest palju paremini kui ükskõik missugune tekst.

Siin on mõni näide:

• Kui oled alustav restoran, peaksid saidil olema fotod menüüsse pandud roogadest, et panna külastajaid toidu järgi isutama.

• Kui oled advokaadibüroo, peaksid veebilehel olema kõigi töötajate fotod, et luua klientidega usaldust.

• Kui oled rõivamüüja, võiksid teha fotod kõigist riietest, mis on poes müügil, ja näidata neid oma leheküljel.

Visuaal aitab toodet paremini müüa ja võib olla põhjus, miks klient eelistab sinu ettevõtet konkurendile.

4. Tungi kliendile pähe.

Kõige tähtsam küsimus väikeettevõtte veebilehe loomisel on ühtlasi ka kõige lihtsam küsimus: millist infot klient tahab näha, kui ta mu saidile satub? Sellele küsimusele vastamine aitab luua põhja, millele oma veebilehekülg üles ehitada.

Kui vastuse leidmine on raske, pole vaja muretseda. Sel juhul aitab kõige paremini see, kui küsida oma praegustel klientidelt, kas nad on ettevõtte veebilehel viimasel ajal käinud. Kui jah, siis millist infot nad üritasid leida? See info aitab sul saidile kokku panna vajaliku sisu.

5. Mobiilisõbralikkus ja kiire laadimisaeg on hädavajalikud.

Veebilehekülje tehnilise poole pealt ei ole vaja palju teada. Oluline on, et sinu veebilehte üles ehitav agentuur teeb saidi mobiilisõbralikuks ja paneb lehekülje laadima kiiremini kui kolme sekundiga. Mobiilist käiakse internetis juba rohkem kui laua- või sülearvuti kaudu. Kuigi kasutaja vaatab sama sisu, on seade selleks palju väiksem ja juurdepääs kiirele internetile märksa piiratum. See tähendab, et sinu veebikülg peab mahtuma kliendi mobiiliseadme ekraanile ja kiiresti ära laadima, vastasel juhul klient loobub. Tarkvarafirma Adobe tehtud uuring näitas, et 39% inimestest lahkub veebilehelt, kui fotod ei laadi ära või kogu lehe külje laadimine võtab liiga palju aega.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
18. July 2016, 16:24
Otsi:

Ava täpsem otsing