Esmaspäev 5. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Kontorivõimlemine annab päevale särtsu

11. oktoober 2016, 12:15
Juba 1,5 aastat alustatakse reedet Bigbankis kontorivõimlemisega.
http://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20161011/USEFUL/161019950/AR/0/võimlemine-bigbankis.jpg

Liigne istumine arvuti taga on moodsa aja katk, mis tapab. Selleks, et töötajate tervist hoida, on osa ettevõtteid hakanud kontoris võimlemise võimalust pakkuma.

Bigbankis innustab inimesi võimlema juhatuse liige ja finantsvaldkonna juht Sven Raba, kellel on 27 aastat kogemust võitluskunstide harrastamisel ja eelmisest sügisest ka asahi instruktori litsents. Asahi on Soome hommikuvõimlemise liik, mida Bigbanki kontoris igal reede hommikul kuni 30 minutit tehakse. 

Traditsioon, mille hulka on algusaegadel mahtunud ka qigong'i harjutuste tegemine, on väldanud juba 1,5 aastat. Kõik toimub vabatahtlikkuse alusel tööajast ja tasuta. Raba sõnul on suurem osa ettevõtte töötajaid seda võimalust ka proovinud. „Kõigepealt tegi aastaseminaril 100 inimest koos qigong'i harjutusi (Hiina liikumis- ja hingamisharjutuste süsteem - toim). Siis leidsime, et seda oleks vahva jätkata,“ rääkis Raba, kuidas sündis mõte pakkuda inimestele tööajal tegevusest, mis oleks kasulik ning annaks samal ajal särtsu ja energiat.

Kontorivõimlemine on toimunud ka Ericssonis, kus pärast väikest pausi sellega taas jätkatakse. Suve lõpus oli üleval isegi töökuulutus, kus firma otsis enda meeskonda kontorivõimlemise läbiviijat. “Tulenevalt töös esinevatest sundasenditest ning kutsehaigestumiste ennetamiseks on saanud tööpäeva oluliseks osaks teadlik liikumine,“ selgitas Ericssoni Tallinna tehase kommunikatsioonispetsialist Kadri Kosk. Selleks pakutakse nii kontori- kui tootmistöötajatele paar korda nädalas pärastlõunast virgutus- ja venituspausi.

Põhjus liigutamiseks

„Väike virgutuspaus tuletab meelde, et õige asend töölaua taga on hästi oluline. Samuti annab see väikese energiasüsti tööpäeva teisele poolele ning loob ühtsustunnet meeskonnas läbi ühise ettevõtmise,“ loetles Kosk ettevõtmise plusse. „Ka näeme, et kuna inimestel on kiire elutempo, siis võib-olla alati liikuma ei jõutagi ning taolise pausi organiseerimine tööpäeva sisse annab ka neile võimaluse end liigutada ja iseenda tervise peale mõelda,“ täpsustas ta.

Bigbankis juhatab kontorivõimlemist panga juhatuse liige ja finantsvaldkonna juht Sven Raba, kel 27 aastat võitluskunstide kogemust.

Otseselt mingit mõõdikut Bigbankis välja töötatud pole, mille alusel kontorivõimlemise kasulikkust töötajatele ja ettevõttele hinnata. “Küll on meil olemas indeksid ja töötajate rahulolu uuringud. Püüame seeläbi aru saada, mis on hästi, mis halvasti ja parandamist vajav. Ma ise tunnen aga küll, et kui võimelmine on ära toimunud, siis on inimesed rõõmsamad, rahulikumad, mõtted hakkavad liikuma,” selgitas Raba. Seega kasutegur on küll tema sõnul raskesti mõõdetav, aga täiesti olemas.

Võimlemisest pühendunud harrastajaks

Plussiks on juba Raba sõnul ainuüksi see, kui innustust saadakse ise asja edasi uurida või tuntakse huvi, kus asahi trennid toimuvad. Eriti tore, kui mõnest suisa pühendunud harrastaja saab. Ühte kolleegi oskab Raba ka esile tuua.

“Veerev kivi ei sammaldu. Liikumine on ülitähtis. Kontoritöö võtab lihtsalt lõivu - liigestel ja lihastel tekkivad hädad jne,” mainis Raba. Kui ettevõtjana tema sõnul liikumist propageerida, siis on kindel, et töötajad on tervemad, rõõmsamad ja nende tööviljakus on kõrgem. Sellel on ainult kasulik mõju. “Inimene on tervik. Ei saa eeldada, et ta tegeleb ainult tööga.” Kontorivõimlemise pakkumine või näiteks töökeskkonda massööri kutsumine on Raba sõnul ühed lihtsad võimalused, kuidas inimesi liikuma ja oma tervise eest hoolitsema ärgitada.

Kuula oma keha: 3 harjutust, mida tööl teha

  • Kerepöörded

Seisad käed lõdvalt kõrval. Hakkad ülakeha keerama kord paremale, kord vasakule. Pea on püsti ja pöörab kaasa. Käed on rippus ja liiguvad pöörde ajal ka kaasa. „See on kõikide lõdvestusharjustuste ema,“ sõnas Bigbanki finantsvaldkonna juht Sven Raba. „Alla poole minuti ei maksa seda aga teha, siis ei ole sellest mingit kasu. Veel parem, kui vähemalt minut seda teha, täiesti lõdvestunult, käed on seejuures nagu spagetid,“ täpsustas ta.

  • Ringutused

„Kui päev otsa klahve klõbistada, siis on vaja aeg-ajalt ennast ringutada, rindkere avada,“ soovitas Raba. Rindkere avamise harjutused ventileerivad kopse.

  • Mudimisharjutused

Qigong'is (Hiina liikumis- ja hingamisharjutuste süsteem) on kolm lihtsat harjutust, mida igapäevaselt tehes on väidetavalt eluiga kohe 5 aastat pigem, lausus Raba.

Esiteks hõõrud käed soojaks ja asetad silmadele, hoiad. Teiseks masseerid näppudega ninajuurt. Kolmandaks mudid aeg-ajalt oma kõrvalestasid. „Kõige targem on aga oma keha kogu aeg kuulata ja teha lisaks seda, mida keha ütleb,“ soovitas Raba.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
11. October 2016, 12:27
Otsi:

Ava täpsem otsing