Juubel: Hansab – 25 aastat innovaatilist tehnoloogia- arendust

09. veebruar 2016, 09:32
HANSABI looja ja juht Aigar Urva
http://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20160209/CM/160209686/AR/0/AR-160209686.jpg

Innovaatiliste tehnoloogiliste lahenduste looja ja komplektsete ärilahenduste pakkuja Hansab saab tänavu 25aastaseks.

Algusaastastest alates on ettevõtte visioon olnud aidata klientide elu kergendada ning lõpptarbijatele teenuste tarbimist lihtsustada – ja see on ka edukalt õnnestunud.
1990ndate alguses, kui Eestis hakkasid toimuma muutused, oli Hansabi üks asutaja Aigar Urva olnud juba mitme firma juht, tal olid kogemused loomise ajal ja soov midagi ise ära teha. Elu viis ta kokku Rootsis elava väliseestlase, arhitekt Hans Tombachiga, kes tahtis kangesti Eestiga sidemeid tugevdada ja 14. veebruaril 1991 registreeritigi Tallinna linnavalitsuses uus firma – AS Hansab.
“Esimestel aastatel tegelesime ühisprojektidega: käivitasime Eesti-Rootsi tootmisi, kuni ühel hetkel leidsime, et nüüd oleks meil aeg spetsialiseeruda. Kuna Hans oli omal ajal projekteerinud hulga Rootsi pangakontoreid ja omas seal vallas tutvusi, saigi tehtud otsus: meie hakkame tegelema finantssektoriga, sest Eesti majandus on tõusmas ning selles sektoris hakkab kindlasti raha liikuma,” meenutab tänaseni igapäevaselt ametis olev Hansab Group OÜ juhatuse esimees Urva, täpsustades, et tegevusalaks said tehno- ja turvalaheduste pakkumine koos Rootsi – hiljem juba ka teiste riikide – partneritega.
Kuna Eesti on teadupärast väike, otsustati kohe vaadata suurelt ning hakata tegutsema ühtlasi ka teistes Balti riikides. Tänaseks on Hansab juba 22 aastat Lätis ja 21 aastat Leedus. Esimeste seadmetena hakati maale tooma ja hooldama šeife, varahoidlaid, rahakäsitlusseadmeid ning järjekorrasüsteeme, millele järgnesid pangaautomaadid, turvaseadmed ja tarkvaraarendus.

Töö peab olema fun.

“Läbi aastate on meie tugevuseks olnud innovatiivsus ning kogu firma areng on toimunud tänu fantastilistele kolleegidele, kes ei pelga uusi ideid ja oskavad näha muutustes võimalusi. Meil on regulaarsed strateegiakoosolekud, kus osalevad juhid kõigist kolmest riigist. Koos arutame, mis on oluline, kuhu suundume ja mida oleks õige aeg arendada,” selgitab Urva, lisades, et näiteks kui veel mõni aeg tagasi tuli 80% ettevõtte käibest pangandussektorist, siis täna selle osakaal alla 50% ning uuteks sihtideks on jaekabandus, avalik sektor ja transpordivaldkond. “Elu on nii dünaamiline, et pidevalt peab hoidma kätt pulsil ja uusi lahendusi välja mõtlema. Käes on digi- ja automaatlahenduste aeg. Ja see on fun.”
Hansabi loodud lahendused on olnud olulised mitte ainult ettevõtte enda, vaid ka riigi arengut silmas pidades. Kuigi eestlased, lätlased ja leedulased on oma ajaloolisest taustast tulenevalt harjunud dünaamilise eluga, on siinsete ettevõtete julgus võtta riske aidanud riike tehnoloogiliselt eriti kiiresti areneda. Hansabi tegevuses on alati olnud tähtsal kohal eetilisus: algselt soovisid omanikud aidata arengus maha jäänud riikidel tõusta samale tasemele Põhjamaadega, nüüd soovitakse olla innovaatilisusega tuntud kogu maailmas.
“Oleme sageli võtnud riske, mis pole võib-olla esmapilgul majanduslikult põhjendatud, kuid enamasti ei ole jäänud tulemus tulemata,” räägib Urva. “Iga uus asi ei pea kohe kasumit tootma. Pikaajaliste plaanide ja eesmärkidega firmana oleme kogenud, et tänane tegevus ei pruugi tuua kasumit täna ega homme, kuid võib tuua ülehomme.”
Väga oluline on Hansabi jaoks ka pidev investeerimine ning töötajate motiveerimine. Kasumi jagamine on lahendatud nii, et kolmandik läheb arendusse, kolmandik jaotatakse töötajate vahel ning kolmandik omanikele dividendideks. Ehk kui firmal läheb hästi, läheb hästi ka igal töötajal. Ja kui töötajal on motivatsiooni tööd teha, arenebki ettevõte jõudsalt.
Hansab on väga avatud ettevõte ning töötab usalduse põhimõttel – iga töötaja vastutab oma töö eest. “Võib-olla tundub esmapilgul kulukas, et meil on iga haru jaoks oma inimene, kuid kui inimene saab süveneda oma töösse ega pea vastutama kõige eest, on tulemus kordades parem,” avaldab juhatuse esimees arvamust.

Hansab Group koondab täna enda alla üheksa firmat ja 320 töötajat Eestis, Lätis, Leedus ja Soomes.

Tegutsetakse veel ka Valgevene turul ning teenuse ekspordiga Skandinaaviasse.
Hansab on juhtiv innovaatiliste ärilahenduste pakkuja pangandus-, jaekaubandus-, transpordi- ja avalikus sektoris, tegutsedes Balti riikides, Soomes ja Valgevenes. Ettevõtte tegevuse eesmärgiks on pakkuda klientidele kvaliteetseid ja usaldusväärseid terviklahendusi turva-, makse- ja automaatsete süsteemide näol. Ettevõte teenindab igapäevaselt üle 25 000 seadme, sealhulgas ligikaudu 800 sularahaautomaati ja 12 000 makseterminali ning täidab ligikaudu 30 000 hooldustellimust aastas.

Kui soovid rohkem infot, jäta kontaktandmed siia:

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
09. February 2016, 09:32
Otsi:

Ava täpsem otsing