Väikses plastikkaardis peitub tipptehnoloogia

06. detsember 2016, 08:00
Trüb Baltic valmistab turvalisi identifitseerimiskaarte riigiasutustele, erafirmadele ja pankadele üle Euroopa. FOTOD: E-RIIGI AKADEEMIA KOGUST
http://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20161206/CM/161209882/AR/0/AR-161209882.jpg

Kiipide, magnetribade ja mikroprotsessoritega varustatud plastkaardid käibivad pangandusest meelelahutuseni ning riigi- ja haridusasutustest transpordisektorini. Seega innovaatilisi identifitseerimis- ja personaliseerimislahendusi pakkuva Trüb Baltic ASi tooteid on käes hoidnud ja kasutanud peaaegu iga Eesti inimene.

Trüb Baltic ASi tegevdirektori Andreas Lehmanni sõnul on plastkaardid ettevõtte kõige nähtavam toodang, kuid tegelikult ollakse täisteenuse pakkuja, luues tarkvara, rakendusi ning disaini kiip- ja magnetribaga kaartidele ning uue põlvkonna NFC- ehk viipekaartidele. Trüb Baltic valmistab turvalisi identifitseerimiskaarte riigiasutustele, erafirmadele ja pankadele üle Euroopa. Tuntumate toodetena võib nimetada Eesti juhilube, ID-kaarte, õpilaspileteid ja pankade maksekaarte. Samuti on Trüb Balticul olemas tehnilised teadmised ja kogemused digitaalsete kliendi- ja sissepääsukaartide, töötõendite ning sõidumeerikukaartide pakkumiseks.

„Tehnoloogia areng on meeletult kiire ning innovaatiliste plastkaartide väärtus kasvab pidevalt, sest üks väike kaart võimaldab täna kordades rohkem kui 5–10 aastat tagasi. Kui varem kontrollisid sõidumeerikukaardid lihtsalt kiirust, siis järgmise põlvkonna kaardid on juba positsioneeritavad,“ toob Lehmann näite. Teine suurepärane  näide on NFC-kontaktkaardid, tänu millele ei pea kaarti sisestama makseterminali või pangaautomaati. Sama tehnoloogia viiakse üle ka ID-kaartidele, nii et edaspidi pole enam IDkaardiga arvutis või telefonis lepingute allkirjastamiseks kaardilugejat tarvis.

Eesti on innovaatiliste lahenduste loomiseks hea koht

Kogu Trüb Balticu toodete väljaarendamine ja testimine toimub ettevõtte Tallinna kontoris. „Meie eesmärk on luua lisaväärtusega üliturvalisi tooteid, mida enamik plastkaartide turul tegutsevaid ettevõtteid pakkuda ei suuda. Eesti on innovatsiooni loomiseks väga hea koht, kuna siin ollakse uutele mõtetele ja IT-lahendustele väga avatud,“ räägib Lehmann, tuues eeskujuks Eesti finantsasutused eesotsas LHV Pangaga, kes on alati valmis uuendusteks.

Trüb Baltic on sertifitseeritud rahvusvahelise krediitkaartide institutsiooni MasterCard (EMV) poolt, mis tagab kõrgeimad võimalikud turvastandardid nii füüsilise, organisatsioonilise kui ka loogilise turvalisuse osas. Tegemist on Eesti ainsa sertifitseeritud personaliseerimiskeskusega.

Väga tähtis osa igapäevatööst on klientidega konsulteerimine. „Iga ettevõte on keskendunud enda valdkonnale ning me peame suutma mõista nende vajadusi ja samas selgitama, kuidas meie tehnoloogia neid kõige paremini aidata saab,“ kõneleb Trüb Balticu juht. „Vahel ei osata mõeldagi, et fotoga identifitseerimiskaardid on ajalugu, sest moodne maailm kasutab sõrmejäljelugejaid.

Või et turvaelemendid peavad olema kaartidel ka füüsiliselt nähtavad või et kaardi omanikku saaks ka kiibilugejat kasutamata tuvastada. Anname klientidele meelsasti nõu, kuidas oma kaardisüsteeme targalt üles ehitada. Ja nii nagu uuenevad veebilehitsejate tarkvarad, täiustuvad ka meie tarkvarad. See aga ei tähenda, et kliendid peaksid pidevalt uuesti investeerima, vaid tasuta versiooniuuendusi saab laadida otse süsteemi ning otse kaartidele.“

Tulevikust rääkides märgib Lehmann, et tugevalt arenevaks suunaks on internetikaubandus, kus on täna veel kahjuks palju pettust. „Suuremad netipoed on huvitatud läbipaistvast süsteemist, kus nad suudaksid ostjaid identifitseerida ning ka siin saame meie abiks olla, aidates neid uudse tarkvara ja kliendikaardilahendusega.“

Kui soovid rohkem infot, jäta kontaktandmed siia:

Sisuturundus (ST) on oma kauba, teenuse või firma tutvustamine huvitavate lugude jutustamise kaudu. Vormilt sarnaneb ST kvaliteetsele meediale, mistõttu on väga oluline, et ST oleks lugeja või vaataja jaoks ühemõtteliselt eristatud. ST on uudne ja moodne turundusviis, mille puhul jagatakse klientidega ka infot, mis varem jäi vaid siseringi teada. ST teenib alati tellija turunduslikke eesmärke.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
05. December 2016, 14:53
Otsi:

Ava täpsem otsing