Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Juubel: Tensi-Reisid – veerand sajandit usaldust ja elamusi!

    Tensi-Reiside asutaja ja omaniku Sirje Kurrikoffi sõnul on ettevõtte jätkusuutlikkuse, usaldusväärsuse ja pikaealisuse aluseks tugev kollektiiv. Fotol reisifirma töötajad turismimessil Tourest 2016.

    25 aastat tagasi Eesti turismiettevõtlust peaaegu polnud, kuid piirid olid avatud ja inimesed vägagi reisialtid. Tuli hakata mõtlema, kuidas pakkuda reisimise täisteenust ööbimise, transpordi ja giidiga – ja seda kõike võimalikult soodsa hinnaga. Just nii sai alguse Tensi-Reisid.

    Meie põhimõte on mitte rõhuda kvantiteedile, vaid panustada kvaliteedile ja paindlikkusele. Me ei aja oma reiside mahtu liiga suureks ega võta liigseid riske.

    „1992. aasta sügisel ütles ülikoolikaaslane Mihkel Steinberg, et võiksime korraldada reisi Norrasse – tema on seal käinud ja teab, mida inimestele näidata. Ja mina võiksin viisade ja paberitega tegeleda. Kas mäletate, mida see tähendas? Tarvis oli küllakutset, viisasid kõigi läbisõidetavate riikide jaoks ning saatkondade juures pidi seisma tohututes järjekordades,“ meenutab Sirje Kurrikoff, kes töötas sel ajal keemiafirma ASi Tensiid Tartu osakonnas. Aga mõeldud-tehtud – ettevõte lisas oma põhikirja lisategevuseks turismi ja Sirje hakkas tööle reisikorraldajana!
    Suvel 1993 väljuski kaks reisi Põhja-Norrasse ja kaks Hispaaniasse. Reisimine on aga kirg, millest ei saa enam lahti. Nelja grupi 170 inimest soovisid juba järgmisel suvel sõita Itaaliasse või Inglismaale ning tuli alustada uute marsruutidega. Reisijate ja reiside arv muudkui kasvas. Jõudu ja julgust andis eneseusk ja omaette väärtust omasid reiside täispaketid. Firma alustamiseks laenu ei võetud ega ole seda kunagi ka hiljem tehtud. Nii algasid kultuurireisid Euroopasse, algul busside ja laevadega, siis lennukitega.Aasta 1994 oli turismis keeruline aeg: firmasid tekkis nagu seeni pärast vihma ja kadus sama kiiresti. Uued Eesti passid olid hinnas ning mitmed asutatud turismifirmad kadusid koos inimestelt kokku kogutud passide ja rahadega.
    AS Tensiidi omanikud palusid teha valiku: tehke oma turismifirma või loobuge reisiteenusest! Kuna Tensiid oli tuttav ja usaldusväärne, sai uue firma nimeks senise lühend – AS Tensi-Reisid, mille asutamiskoosolek toimus 30. detsembril 1994.
    Täna ainuomanikuna Sirje Kurrikoffile kuuluv Eesti üks vanimaid reisikorraldajaid pakub täisteenuses kultuurireise ja individuaalpakette, samuti broneerime lennupileteid, vormistame kindlustusi ning müüme puhkusepakette. Esimesel reisi­suvel ehk aastal 1993 reisis reisikorraldaja neljal reisil kokku 176 inimest, 2016. aastal olid need arvud 123 ja 4562. Lisaks puhkusereisijad ja lennupiletite ostjad. 80% reisijatest moodustab Tensi-Reiside püsiklientuur.
    Aastate jooksul on Tensi-Reisidel olnud ka väikesi viperusi. Näiteks püüdsid 1996. aasta Tartu kontori töötajad võtta üle kogu info ja programmid, et asutada oma ettevõtmine. Õnneks lekkis nende plaan giidide kaudu välja ning sai selgeks, et töötajate valikul peab olema väga hoolikas. Teine õppetund oli, kui üks ettevõte jättis reisi eest maksmata ka vaatamata antud garantiikirjale. Ehk siis reisifirmas peab kehtima põhimõte – enne maksmine ja siis reis.
    „Täna võin käe südamele pannes öelda, et meie tugevuse aluseks on väga hea kollektiiv! Inimesed,  keda saab usaldada, kes on firma hea nime hoidjad, nad teavad oma ülesandeid ja vastutavad oma töö eest. Ja loomulikult poleks me nii kaugele jõudnud oma professionaalsete kliendisõbralike giidideta!“ ütleb Kurrikoff.
    „Meie põhimõte on mitte rõhuda kvantiteedile, vaid panustada kvaliteedile ja paindlikkusele. Me ei aja oma reiside mahtu liiga suureks ega võta liigseid riske. Nii elasime õigeid otsuseid tehes valutult üle ka 2009. aasta masu.“
    Tensi-Reiside Tartu, Tallinna ja Pärnu kontoris on kokku 11 töötajat, lisaks lepingute alusel hooajati 32 giidi. „Oleme väike firma ning leiame, et kolmest büroost piisab täiesti. Väga oluliseks peame innovaatlikkust ja uusi ideid: töötame igal aastal välja uusi reismarsruute, et hõlmata üha enam riike kogu maailmas. Investeerime sellesse, et meie klientidel oleksid paremad reisitingimused, suuremad valikuvõimalused,“ räägib Tensi-Reiside juht. „Eks see omakorda sõltub väga palju Eesti majandusest – kui rahval on raha, siis nad ka reisivad!“
    Kuigi konkurents reisiturul püsib tihe, on Tensi-Reiside positsioon hea. „Vähe on Eestis reisifirmasid, kes juba 25 ja enam turul olnud. Oleme väga rahul ja plaanime jätkata firma stabiilset arendamist samas mõistlikus tempos,“ ütleb Sirje Kurrikoff ning lisab oma tänusõnad: „Suur tänu kogu töökale kollektiivile, tänu kellele oleme nii pikalt oma klientidele rõõmu valmistanud. Tänud meie armsatele giididele. Tänud reisijatele, et olete meiega ja loodame veel pikki aastaid teiega koos maailma avastada!“www.tensireisid.ee
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennikutootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.