Tugeva tee taktika PR-tegevuses

10. august 1998, 00:00

Edukas PR-tegevus on keeruline nagu Aristotelese filosoofia: tal on algus, keskpaik ja lõpp. Kui suhtekorraldaja suudab oma kampaania need punktid selgelt määratleda, on tulemus sajaprotsendiline. Suhtekorralduskoolkonnad nimetavad neid võtmepunkte erinevalt.

Nii võib kampaania üles ehitada ka neljale võtmepositsioonile: uuring, planeerimine, tegutsemine ja hinnang. Kellele meeldib rohkem mänguline lähenemine, võib valida oma tegevuse aluseks TUGEVA TEE taktika: teadmised, tegutsemine, tugevdamine ja tulemus.

Tugeva tee taktika pole küll Aristotelese tase, kuid oma üliõpilaste ja klientidega olen sel moel kõige kiiremini ühise keele leidnud ja piiritlenud teema, millest tegelikult jutt käib.

PR-kampaania rajamisel Tugeva tee taktikale alustame teadmistest. Teadmine selle kohta, kus asutakse, milline on lähteülesanne jms eeldab uuringut. Uuringu ulatus sõltub kliendi rahakoti paksusest ja suhtekorraldaja professionaalsest tasemest. Väga paksu rahakoti puhul saab läbi ka uuringuteta: raha tuuldeloopimine on iseenesest meeldiv tegevus.

Kui professionaalsust on rohkem, alustatakse lihtsast olukorra hindamisest, määratakse kindlaks kampaania missioon. Oluline on, et kõik osapooled annaksid sõnadele sama sisu. «Tahame, et meid peetaks kõige paremateks»-missioon on algusest peale vildakas. Tulemuslik suhtekorraldus tegeleb olemise, mitte näimisega.

Strateegilise lähtekoha analüüs on ulatuslik. Sellele järgneb konkreetse kampaania missiooni sõnastamine. Kinnitatakse eelarve, mis seab fantaasiale piirid. Juba enne kampaania alustamist peab olema selge, mida oma raha eest saadakse. Kui professionaalsust napib, aga rahakott kannatab, võib eelarve ka pärast kampaaniat kirjutada.

Tehakse konkreetsed uuringud, mis puudutavad kampaaniat ja tema koherentsi organisatsiooni, avalikkuse, sihtgruppide ja muu olulisega.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing