Homme tõuseb viina hind

30. september 1998, 00:00

ASi Liviko turundusdirektor Peeter Pallo ütles, et olenevalt toote margist ja kangusest tõstab Liviko hinda homme 5--8%.

Pallo rääkis, et kui viina hind tõuseks 1. detsembril, mil suureneb alkoholiaktsiisi määr, kaasneks sellega oluline käibe langus. «Me eelistame hinnatõusust tingitud käibelanguse ära põdeda oktoobri jooksul, et siis jõulude ajal rohkem müüa,» lausus Pallo. «Siis on klient ehk uue hinnaga harjunud.»

Detsembris, kui tõuseb alkoholiaktsiisi määr, Liviko toodangu hind Pallo sõnul ei muutu.

ASi Ofelia juhatuse esimees Toomas Tapupere ütles, et kui Liviko tõstab oma toodangu hinda, siis ei ole ka väiksematel muid variante. «Kui Liviko hinda tõstab, annab see meilegi võimaluse hinda tõsta ja rohkem teenida,» lausus ta.

«Eks see on selline ennetav liigutus, et mitte jätta hinnamuutust jõuludeks,» märkis ka Tapupere.

Samuti oktoobris hinda tõstvast ASist Liiwi Heliis teatati, et äkiline hinnamuutus toob kaasa müügi vähenemise enam kui kümnendiku võrra, mistõttu ei soovita, et hinnatõus leiaks aset parimal müügikuul.

Heliisi müügiosakonnast öeldi, et turu toibumine võtab aega umbes kaks kuud. «Loodetavasti on turg detsembriks uute hindadega harjunud,» öeldi Heliisist.

Küsimusele, kas asjaolu, et kõik alkoholifirmad tõstavad korraga hinda, on seotud omavahelise kokkuleppega, vastas Pallo, et sellist kokkulepet ei ole. «Kartellikokkulepetes on süüdistatud nii piima- kui leivatootjaid ja bensiinimüüjaid. Minu arvates on Eesti sedavõrd väike turg, kus mingeid kokkuleppeid pole vaja,» lausus Pallo. «Siin jälgitakse üksteist nii kiivalt, et kui üks teeb mingi loogiliselt põhjendatud sammu, ei jäta teised seda samuti tegemata.»

Konkurentsiameti peadirektori asetäitja Aini Proos ütles, et nende ametkond hakkab asja uurima siis, kui firmad tõepoolest on korraga hinda tõstnud. Samas on tema sõnul kahtlane, kui firmad otsustavad paar kuud enne aktsiisitõusu ühel ajal hinda muuta.

Tapupere tunnistas, et hinna tõstmine meelitab alkoholiturule juurde salaviinatootjaid, aga see on tema sõnul rohkem riigi probleem. «Kui riik on nii loll, et tõstab pidevalt aktsiisi, siis mängib ta otseselt raha salaviinaärikate taskusse,» lausus Tapupere.

Tapupere sõnul on legaalsete firmade müük viimasel ajal tunduvalt vähenenud, eelarvesse laekuv raha on jäänud samaks, samas juuakse viina sama palju kui varem. «Ülejäänud raha läheb salaviina tootjale,» sõnas ta.

Pallo ütlusel pole Liviko salaviinaga turul konkureerides konkurentsivõimeline. «Kui arvestada, et nad müüvad sama kaupa kuni 50% odavamalt, on nende hinnaedu ükskõik millisel hinnatasemel suur,» lausus Pallo.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
28. November 2011, 19:06
Otsi:

Ava täpsem otsing