Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kulude kokkuhoiu peidetud ohud

    Euroopa seiskunud kaubavahetus Venemaaga ja sellest tihenenud konkurents veoturul sööb vedajate kasumit. Halvima vältimiseks otsitakse kulude kokkuhoidmise võimalusi.
    Olenevalt veofirma valitud teest võib kulude kokkuhoid tuua ebameeldivaid üllatusi kaasa ka vedajate klientidele.
    Halvim on kliendile, kui veofirmad võtavad ette radikaalseid kokkuhoiumeetmeid kommunikatsioonikulude piiramisel. Peamiselt kasutatakse autojuhtidega info vahetamiseks mobiiltelefone. Suurtes autobaasides kulub kommunikatsioonile ligi 100 000 krooni kuus. Ainuüksi 10protsendiline kokkuhoid võimaldab aastas säästa üle 100 000 krooni. Seda pole vähe, kui arvestada, et veofirmade keskmine aastakasum ongi kuskil paarsada tuhat krooni. Iga kokkuhoitud protsent infovahetuselt suurendab firma kasumit tuntavalt. Paraku võib see vedaja kliendile tähendada olukorda, et ta ei tea, millal jõuab kaup pärale või mis on sellega tee peal juhtunud.
    Kliendile tunduvalt ohutum, kuid veofirmale veelgi tõhusam kokkuhoid on vähendada kütusekulusid. 13 veokiga Alu Veok vahetas välja oma autojuhid, mille tulemusel kulub veokitel iga saja kilomeetri kohta 4 liitrit kütust vähem. Aastas on kokkuhoid peaaegu 600 000 krooni. Vedaja kliendile pole arvatavasti tähtsust, kas tema kaupa veab juht, kes varastab oma peremehe tagant või mitte. Pikemas perspektiivis võib klient aga loota, et väiksemad veokulud teevad ka talle veoteenuse odavamaks.
    Veofirmade omanikud ei pääse mööda ka autojuhtide koondamisest. Ei maksa ju palgal hoida inimesi, kellele pole tööd anda. Tõenäoliselt tasakaalustab juhtide koondamine ning veokite müük veoturul nõudlust ja pakkumist ning kliendid peavad üle elama transporditeenuste hinnatõusu.
    Vedajad ei tohi alustada kokkuhoidu kliendile pakutava teenuse pealt (nt sidevahendite kokkukorjamisega), vaid peavad pöörama tähelepanu oma tööjõu efektiivsusele.
  • Hetkel kuum
Väikekaupmees: turgu ahistav alkoholiregister peab kaduma!
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
USA aktsiad jätkasid optimistlikku tõusu
USA aktsiad tõusid kolmandat börsipäeva järjepannu tõugatuna optimismist, et keskpank Föderaalreserv peatselt baasintressimäära langetab.
USA aktsiad tõusid kolmandat börsipäeva järjepannu tõugatuna optimismist, et keskpank Föderaalreserv peatselt baasintressimäära langetab.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Väikekaupmees: turgu ahistav alkoholiregister peab kaduma!
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Mitmesaja ettevõtte mentor: proovige teinekord turge, mis pole Läti
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eksperdid: infoturbestandard tõstab erasektoris teenuste kvaliteeti
Lühendi E-ITS järgi tuntud Eesti infoturbestandardit peavad rakendama väga erinevad asutused ja ettevõtted. Kuidas see neid mõjutab?
Lühendi E-ITS järgi tuntud Eesti infoturbestandardit peavad rakendama väga erinevad asutused ja ettevõtted. Kuidas see neid mõjutab?
Tõnis Saarts: EKRE on isolatsioonis nagu Savisaare Keskerakond
Eesti Konservatiivne Rahvaerakond (EKRE) on viimase aastaga mänginud end nurka ning kaotanud kõik oma liitlased, räägib politoloog Tõnis Saarts.
Eesti Konservatiivne Rahvaerakond (EKRE) on viimase aastaga mänginud end nurka ning kaotanud kõik oma liitlased, räägib politoloog Tõnis Saarts.