Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Reklaam ei ole ainult loojate jaoks

    Kirjutama ärgitas reklaamibüroo Zoom juhataja Kaur Hansoni kommentaar «Reklaami testimisel võidab igav ja keskpärane». Kuna tean edukaid firmasid, kes palju väärtuslikke teadmisi just oma brand'ide reklaami-
    testidest on saanud, on üleskutse reklaame sihtrühmas mitte testida põhjendamatu.
    Tihti on tootejuhil ka oma toote sihtrühma põhjalikult tundes võimatu täpselt arvata, milline turundus-
    kommunikatsioon edastab vajalikku infot määratud sihtrühmale.
    Turul kaua olnud brand'id vajavad aegajalt uuenduskuuri. Siinkohal on üsna riskantne usaldada vaid oma reklaamibüroo leidlikkust ja iseenda sisetunnet. Sageli tuleb reklaamibürool ja tootejuhil luua reklaam tootele, mille sihtrühmas nad ise ei ole.
    Iga test ja uuring peab loomulikult lähtuma kindlatest eesmärkidest, kuid sama kehtib reklaami kohta. Niisiis on üks reklaamitesti eesmärk kindlaks teha, kas reklaamikavand tekitab reklaamitava toote sihtrühmas tundeid ja tegevust, mida reklaamija taotleb.
    Võimalik, et selles olukorras testitakse rohkem kui ühte kommunikatsiooniliini ning seetõttu on reklaamibüroo sunnitud omalt poolt suurel hulgal kavandeid ette valmistama. Ja oh häda, kui just need reklaamibüroo meelest kõige tavalisemad ja igavamad ideed näivad tarbijale enim mõjuvat! Siinkohal jõuamegi taas reklaami põhieesmärgi juurde -- ta peab mõjutama tarbijat. Kahjuks on Eesti reklaamibürood tihti oma eripärastest ideedest nii sissevõetud, et reklaami sihtrühm ununeb sootuks.
    Suurem osa firmadest ei ole nii rikkad, et võiksid enda ja reklaamiagentuuri rõõmuks lubada loomingulisi katsetusi. Mitte ükski reklaamiauhind ega kokkuhoitud uuringukulutused ei kaalu seda hinda üle. Samuti ei tohiks ükski toote- ega turundusjuht olla nii vastutustundetu, et vaid oma sisetunnet usaldades ja mõnekümne tuhande krooni säästmise nimel firmale olulise kaubamärgi saatusega riskima hakkab. Põhikaotajaks jääb ikkagi reklaami tellinud firma -- reklaamibüroo kaotab halvimal juhul vaid ühe kliendi.
    Autor: Kristi Kaarenberk-Põldemaa
  • Hetkel kuum
Väikekaupmees: turgu ahistav alkoholiregister peab kaduma!
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
USA aktsiad jätkasid optimistlikku tõusu
USA aktsiad tõusid kolmandat börsipäeva järjepannu tõugatuna optimismist, et keskpank Föderaalreserv peatselt baasintressimäära langetab.
USA aktsiad tõusid kolmandat börsipäeva järjepannu tõugatuna optimismist, et keskpank Föderaalreserv peatselt baasintressimäära langetab.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Väikekaupmees: turgu ahistav alkoholiregister peab kaduma!
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Mitmesaja ettevõtte mentor: proovige teinekord turge, mis pole Läti
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eksperdid: infoturbestandard tõstab erasektoris teenuste kvaliteeti
Lühendi E-ITS järgi tuntud Eesti infoturbestandardit peavad rakendama väga erinevad asutused ja ettevõtted. Kuidas see neid mõjutab?
Lühendi E-ITS järgi tuntud Eesti infoturbestandardit peavad rakendama väga erinevad asutused ja ettevõtted. Kuidas see neid mõjutab?
Tõnis Saarts: EKRE on isolatsioonis nagu Savisaare Keskerakond
Eesti Konservatiivne Rahvaerakond (EKRE) on viimase aastaga mänginud end nurka ning kaotanud kõik oma liitlased, räägib politoloog Tõnis Saarts.
Eesti Konservatiivne Rahvaerakond (EKRE) on viimase aastaga mänginud end nurka ning kaotanud kõik oma liitlased, räägib politoloog Tõnis Saarts.