Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Valuveljed saab teha ka sapikale

    Valada kolvid sajandi alguse uunikumile või valuveljed sapikale, see on alumiiniumi muldvaluga tegelevatele Türi meestele vaid hea tahtmise ja ettevõtmise küsimus.
    Esimesed veljed valati Türil olude sunnil juba 1974. aastal. Isetehtud autole polnud neid lihtsalt mujalt võtta. Kuna veljed osutusid igati õnnestunuteks, hakkasid ettevõtlikud Paide EPT mehed tegelema alumiiniumist muldvaluga juba sihipärasemalt.
    Endiste motomeeste käe läbi on valminud unikaalsetele vanadele sõidukitele piduritrumleid, sisselaskekollektoreid, karteri põhjasid, sidurikodasid ja mida kõike veel. Omaette kategooriaks kujunesid kolvid, mida on valatud nii sajandi alguse mootorile kui ka tipptasemel võidusõidutehnikale.
    Ja muidugi valuveljed, mis oma suhteliselt soodsa hinna tõttu on kujunenud kõige menukamaks kaubaartikliks. Alates 1992. aastast OÜ Mewitep nime alla tegutsevad metallivalajad ise ei pea küll velgede tootmist meeldivaimaks tegevuseks. Esiteks on see liiga materjalimahukas ja nõuab erilist materjali -- silumini. Mõnest vanast Volga mootoriplokist velgesid ei tee, vanametallist silumini leida on aga üha raskem. Sestap on hakanud ettevõte viimastel aastatel üha rohkem keskenduma mootorrataste tuuningule.
    Siiski ei tasu inimestel, kel soov lasta veljed teha, garaazhinurgas vedelevat alumiiniumi kokkuostu viia. Võib-olla saab sellest valada hoopis midagi muud ning tellimisel võib nõnda kõne alla tulla tasaarveldus materjaliga. Materjali osakaal velje lõpphinnas on 20%, hinnad algavad 900 kroonist ja lõppevad 1500 krooniga tükk.
    Kuna liivavormid tuleb velgede valamisel alati uued teha, siis pole mingit vahet, mis auto või margiga on tegemist.
    Kui sügisel ja talvel tegelevad mehed peaasjalikult hobiklubide teenuste täitmisega, siis kevadel upuvad velgede valajad töösse. Eestlastel on kombeks nõuda kaupa päevapealt, andmata endale aru, et tegemist on teenustööga ja lattu neid ei valmistata.
    - Mina olen lasknud Türil valada veljed juba viiele autole ja leian, et need on isegi tugevamad kui mõned välismaised. Sõidan ise rallit ja seni pole nende velgedega midagi juhtunud. Tean, et isegi bagikrossiga tegelejad kasutavad Türi velgesid ja on öelnud, et muud veljed ei peakski neile tohututele löökidele vastu.
    Kunagi kasutasid ka Eesti tugevamad rallitiimid neid, kuid nüüd on kõvematel meestel firmad ja sponsorid taga ning ühtlasi on sellega neil kohustus kasutada kindla firmamärgiga velgi. Kuid tean, et osad Rootsi ja Soome rallitiimid sõidavad Türil valatud velgedega.
    Oluline on seegi, et näiteks rallivelgede hinnad on muidu 4000 krooni ringis, Türilt saab need aga kolm korda odavamalt. Ka tänavasõiduvelgede hinnavahe on üldjuhul kahekordne.
  • Hetkel kuum
Tõnu Mertsina: riigi kommunikatsioon võiks arvestada selle mõju majandusaktiivsusele
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Toornafta hind jätkab aprilli tippudest taandumist
Aprilli alguses üle 90 dollari barrelist maksnud Põhjamere Brenti toornafta kukkus 1. mail 83,59 dollarini.
Aprilli alguses üle 90 dollari barrelist maksnud Põhjamere Brenti toornafta kukkus 1. mail 83,59 dollarini.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mis on edukate juhtide ühine näitaja?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Piletilevi tegi ajaloo suurima tehingu: ostis enamuse kahes Poola piletimüüjas
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Prantsuse ettevõte ostab Eesti küberfirma: ootame suurt rahvusvahelist kasvu
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.