Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Energiajookidelt oodatakse kiiret kasvu

    Ergutava toimega magusamaitseliste jookide sihtgrupp on müüjate hinnangul nooremad, trenditeadlikumad inimesed. Energiajooki sobib juua une eemalepeletajana nii hommikul kui ka õhtul, pingelisemal tööperioodil või näiteks autoroolis istudes.
    Tartus ja Narvas kauplusi haldava Astri & PK turundusdirektor Indrek Ilves usub, et energiajookidel hakkab Eestis aina paremini minema. «Euroopas, eriti Inglismaal on energiajoogid muutunud lausa massijoogiks,» kirjeldab ta oma silmaga nähtut. Ilvese hinnangul on paarikümnekroonised energiajoogid massijoogiks saamiseks Eesti tarbija jaoks praegu liiga kallid.
    Energiajoogid on samuti ergutava toimega Coca-Colast kuni kolm korda kallimad. ASi Astri & PK andmetel ostetakse energiajooke kokku umbes 50 korda vähem kui Coca-Colat.
    Soome tuntud joogitootja Sinebrychoffi valmistatud Battery tootejuht Merje Vasar on samuti veendunud, et energiajookide tarbimine Eestis suureneb. Tema andmetel on Euroopas iga aastaga energiajooke järjest rohkem ostetud, ajavahemikul 1993--1998 kasvas läbimüük kuni 11 korda. Tänavu ennustatakse energiajoogitarbimiseks Euroopas keskmiselt 0,4 liitrit inimese kohta.
    Mustas purgis Red Energyt importiva ASi Mobec müügijuhi Indrek Kärneri sõnul on energiajookidel kõrge hinna tõttu välja kujunenud oma kindel tarbijaskond. «Energiajoogid ei ole selline kaup nagu limonaad, mida letil näed, tekib isu ja kohe võtad,» räägib Kärner.
    Hulgilao Mobec kogukäibest moodustab Red Energy vaid väikese osa. «Ega me sellele tootele reklaamikampaaniaid ei korralda, nii palju kui ise müüb,» seletab Kärner. Sellest tulenevalt pole ka Red Energy müüginumbrid kasvanud. Samas on Battery ja ennast palju reklaamiva Red Bulli müük suurenenud. Kui palju täpselt, ei soostu asjaosalised avalikustama.
    Kuigi energiajoogid muutuvad populaarsemaks, ei usu Red Bulli importiva Bankend Eesti ASi projektijuht Ivika Maanurm, et siia uusi energiajooke eriti tooma kiputakse. «Ükskõik kui populaarne see jook on, suurele hulgale erinevatele energiajookidele ei ole Eestis lihtsalt piisavalt tarbijaskonda, et sellega tegelemine end ära tasuks,» ütleb Maanurm.
    Palju on inimesi, kellest ei saa kunagi energiajoogi tarbijat. Näiteks Phare Eesti üksuse direktor Marko Rillo võtab väsimuse peletamiseks tavaliselt tassi kohvi ja naksab kõrvale tüki ?okolaadi. Energiajooke pole ta, nagu paljud teisedki, proovinud. «Pole lihtsalt selle peale tulnud,» põhjendab Rillo.
    Perearst Mare Peda hinnangul võiks inimene enne joogi tarbimist konsulteerida oma perearstiga. «Kõrgvererõhutõbised ja südame rütmihäiretega inimesed ei tohiks neid kohe kindlasti juua,» hoiatab Peda. Siiski pingelisemal perioodil, nagu eksamite ajal, võib ju proovida, sest jook annab jõudu. Aga proovima peaks lühikese perioodi vältel ja vähe korraga, sest joogi mõju ei ole kohe tunda ja seda võib väga kergesti üle manustada, selgitab Peda.
    Autor: Tiit Efert
  • Hetkel kuum
Teadlane: kuidas päästa noored passiivsusest
Eesti noorte poliitiline ja ühiskondlik aktiivsus ning panustamine kooli, kogukonna või ühiskonna tegemistesse jääb rahvusvaheliselt alla keskmise, kirjutab sotsioloog ja haridusteadlane Meril Ümarik.
Eesti noorte poliitiline ja ühiskondlik aktiivsus ning panustamine kooli, kogukonna või ühiskonna tegemistesse jääb rahvusvaheliselt alla keskmise, kirjutab sotsioloog ja haridusteadlane Meril Ümarik.
Incapi puhaskasum vähenes enam kui kolmandiku võrra
Elektroonikaettevõtte Incapi käive vähenes aasta esimeses kvartalis pea kolmandiku võrra. Ettevõte prognoosib, et ka järgmiste kvartalite tulemused jäävad eelmise aasta tulemustele alla.
Elektroonikaettevõtte Incapi käive vähenes aasta esimeses kvartalis pea kolmandiku võrra. Ettevõte prognoosib, et ka järgmiste kvartalite tulemused jäävad eelmise aasta tulemustele alla.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Heleri Michalski: tulevik on ülitundlike inimeste päralt, enesekehtestamine tuleb kasuks juba nüüd
20–30% inimestest on ümberringi toimuva suhtes tavapärasest märksa tähelepanelikumad ja tundlikumad, mistõttu ohustavad neid töökeskkonnas ülesõitmine ja isegi kiusamine. Vajadus niisuguste inimeste järele aga üha kasvab, kirjutab tööelu kogemusnõustaja ja kommunikatsiooniekspert Heleri Michalski.
20–30% inimestest on ümberringi toimuva suhtes tavapärasest märksa tähelepanelikumad ja tundlikumad, mistõttu ohustavad neid töökeskkonnas ülesõitmine ja isegi kiusamine. Vajadus niisuguste inimeste järele aga üha kasvab, kirjutab tööelu kogemusnõustaja ja kommunikatsiooniekspert Heleri Michalski.
Tänasest on meil Eesti Rohetehnoloogia Liit
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Raadiohommikus: edukad investeeringud ja tume ravimiäri
Äripäeva raadio kolmapäevases hommikuprogrammis räägime nii eluasemeturust, logistika- ja transpordiärist, investeerimisest kui ka ravimiäri pahupoolest.
Äripäeva raadio kolmapäevases hommikuprogrammis räägime nii eluasemeturust, logistika- ja transpordiärist, investeerimisest kui ka ravimiäri pahupoolest.
Soome Metsä Wood soetas Eestis tehnohoolduse firma
Soome üks juhtivaid metsatööstuseid Metsä Wood võtab Eestis üle üksused hooldusfirmast Quant Estonia, mis tegutsesid Metsä Woodi juures.
Soome üks juhtivaid metsatööstuseid Metsä Wood võtab Eestis üle üksused hooldusfirmast Quant Estonia, mis tegutsesid Metsä Woodi juures.