Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti ettevõtete aktiivne tegevus on Rootsi turul pea olematu

    Tehes plaane välisturule mineku osas, peaks Eesti eksportöör vastama kõigepealt kahele üksteisega seotud küsimusele: kuidas ma turule sisenen ja kuidas (kas) kavatsen sellele turule jääda? Nendele strateegilistele küsimustele vastuse leidmine aitab vältida võimalikke kulukaid vigu, mis võivad oluliselt vähendada eksportööri väljavaateid turul edukalt läbi lüüa ning seada ohtu tema edasise eksistentsi.
    Kui tütarettevõtte loomine välisturul tundub liialt kulukas, jääb alternatiiviks müük importijatele ja jaemüüjatele või müümine edasimüüjate ja agentide kaudu. Suhteliselt raske on soovitada, millist teed nimetatutest valida, kuna väga palju sõltub eksportööri tootmis- ja turundusvõimalustest, tootest ning profiilist, mida eksportöör tahab endast välisturul luua.
    Kindlasti ei sõltu edukas müügitöö Rootsis ainult importööri, jaemüüja või agendi aktiivsusest. Olulised on ka Eesti eksportööri suhted teiste osapooltega ning eksportööri kaasalöömise aktiivsus müügi edendamises ja teistes turundusalastes ponnistustes.
    Mitmetest asjaoludest sõltuvalt domineerib Eesti-Rootsi ärisuhetes skeem, mille puhul käib Rootsi firma eelinformatsiooni käigus hangitud Eesti potentsiaalsete koostööpartneritega kohapeal tutvumas. Eesti firmade aktiivne turustamistegevus Rootsis on endiselt peaaegu olematu.
    Otsides viimasele väitele põhjuseid, tuleks esmajärjekorras ära märkida asjaolu, et hoolimata Rootsi suhtelisest avatusest domineerivad näiteks tarbekaupade turul suured kaubandusgrupid, kellega konkureerimine käib Eesti firmadel praegu veel üle jõu. Kuna konkurentsitiheduse osas pole erilisi muutusi toonud kaasa ka Rootsi liitumine Euroopa Liidu ja selle ühisturuga kuus aastat tagasi, jääb enamiku Eesti ettevõtete peamiseks ekspordivõimaluseks Rootsis partneri leidmine ning temaga koostöö.
    Sellele järeldusele on jõudnud paljud Eesti eksportöörid ning asunud kärmelt võimalikke partnerfirmasid otsima, tundmata sageli vähimatki huvi konkreetse turu suuruse, opereerijate arvukuse, hinnakujunduse jms vastu. Refereerides kolleegi mõne aasta tagust seisukohta saatkondadesse laekuvate infopäringute osas, jagunevad need enamasti kaheks:
    meie toodame puidust klotse, kes võiks need Rootsis ära osta?
    üks Rootsi firma ostab meie toodetud puidust klotse, nüüd sooviksime leida teist Rootsi firmat, kes maksaks meile rohkem.
    Sellised küsimused on iseenesest õigustatud, kuid saatkond neile kõigile paraku vastata ei jõua. Kui ollakse üksnes kontaktide jahil, võib sellekohast teavet hõlpsalt leida infokataloogidest (nt www.gulasidorna.se/main/frameset.asp), mille täpseid koordinaate võib küsida näiteks Eesti Ekspordiagentuurist või leida välisministeeriumi kodulehel rippuva ?Kasulik teave importööridele? all avanevatest majandusdiplomaatide asukohariikide ülevaadetest. Julgustamaks potentsiaalseid ja tegutsevaid Eesti eksportööre uute partnerite otsingule, tahaks ära märkida välisriikide ettevõtjate huvi kasvu Eestist kaupade ostmisel ning koostööpartnerite otsimisel.
    Välisriikides asuvad Eesti saatkonnad saavad aastas kokku ligi tuhatkond vastavat infopäringut, mis lähetatakse registreerimiseks ja vastamiseks Eesti Ekspordiagentuuri.
    Kontakteerudes Eesti Ekspordiagentuuriga, võib koostööst huvitatud Eesti ettevõtja leida hea õnne korral kontakti välisfirmaga, kes on tema toodete ostmise vastu juba otsest huvi üles näidanud. Õnneks võiks nimetada seda juba seetõttu, et n-ö ostjate turgudena iseloomustatud Lääne-Euroopa turgudel importöör pigem ostab, kui eksportöör müüb.
    Rootsi kohta saab täiendavat informatsiooni Eesti Ekspordiagentuuri koduleheküljelt www.eksport.ee. Lingi ?Info eksportöörile? alt leiab teavet riigi majanduse, kaubanduse ja ettevõtete kohta.
    Samuti leidub seal välisriigi kohta käivat statistikat, infokatalooge ning muid kasulikke linke.
    Enne ekspordi alustamist on oluline koguda ka informatsiooni võimalikest importimisega kaasnevatest maksudest.
    Ekspordiagentuurist saab teavet riikide tollitariifide kohta. Vastavat infot väljastab Ekspordiagentuur ka e-kirja teel.
    Päringu esitamiseks peab teadma eksporditava toote HS koodi (rahvusvahelises kaubanduses kasutatavat kaupade kirjeldamise koodi), mille leiab tolliameti koduleheküljelt www.customs.ee.
    ___________________________________
    Rootsi turg on väga tugeva konkurentsiga turg. Sellel hästi arenenud turul läbilöömiseks on vajalik selge ja tugeva jaekontseptsiooni ning tarbija ootustele vastava toote olemasolu, mis peab erinema konkurentidest ning on tugevalt konkurentsivõimeline. Kuna Rootsi tarbijad eelistavad osta tuntud kaubamärke, on vaja selle turu jaoks välja töötada efektiivne ja toimiv turundus.
    Käesoleval ajal on Baltika Grupil üks naisterõivaste kauplus kaubanduskeskuses PUB. Juba mitmeid aastaid töötab Rootsi turul ettevõtte tütarfirma Baltika Sweden, mille üheks ülesandeks on tegeleda selle turu uuringutega. Baltika Grupi jaekaubanduse arenguplaanides on avada Rootsi turul perioodil 2002?2005 kolm kuni viis uut kauplust.
    ___________________________________
    Rootsi kohta saab täiendavat informatsiooni Eesti Ekspordiagentuuri koduleheküljelt www.eksport.ee. Lingi ?Info eksportöörile? alt leiab teavet riigi majanduse, kaubanduse ja ettevõtete kohta.
    Samuti leidub seal välisriigi kohta käivat statistikat, infokatalooge ning muid kasulikke linke.
    Enne ekspordi alustamist on oluline koguda ka informatsiooni võimalikest importimisega kaasnevatest maksudest.
    Ekspordiagentuurist saab teavet riikide tollitariifide kohta. Vastavat infot väljastab Ekspordiagentuur ka e-kirja teel.
    Päringu esitamiseks peab teadma eksporditava toote HS koodi (rahvusvahelises kaubanduses kasutatavat kaupade kirjeldamise koodi), mille leiab tolliameti koduleheküljelt www.customs.ee.
  • Hetkel kuum
Teadlane: kuidas päästa noored passiivsusest
Eesti noorte poliitiline ja ühiskondlik aktiivsus ning panustamine kooli, kogukonna või ühiskonna tegemistesse jääb rahvusvaheliselt alla keskmise, kirjutab sotsioloog ja haridusteadlane Meril Ümarik.
Eesti noorte poliitiline ja ühiskondlik aktiivsus ning panustamine kooli, kogukonna või ühiskonna tegemistesse jääb rahvusvaheliselt alla keskmise, kirjutab sotsioloog ja haridusteadlane Meril Ümarik.
Prognoosid viitavad tänavusele maailmakaubanduse olulisele kasvule
Maailmakaubandus peaks sel aastal oluliselt kasvama, kuna inflatsioon aeglustub ja USA tugev majandus kogub hoogu. Seda näitavad nii OECD, IMFi ja Maailmapanga prognoosid, kirjutab Financial Times.
Maailmakaubandus peaks sel aastal oluliselt kasvama, kuna inflatsioon aeglustub ja USA tugev majandus kogub hoogu. Seda näitavad nii OECD, IMFi ja Maailmapanga prognoosid, kirjutab Financial Times.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Mitmesaja ettevõtte mentor: proovige teinekord turge, mis pole Läti
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Tänasest on meil Eesti Rohetehnoloogia Liit
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Bentley Continental GTC roolis tundub elu kui lill
Kaasaegse kunsti galerist ja teemantide nõustaja Maria Shevchenko armastab elus kolme asja: kunsti, luksust ja kiirust. Kõik need kolm leidis ta ühel nädalavahetusel Bentley Continental GTC näol. Proovisõidust luksusliku kabrioletiga sündis alljärgnev mõtisklus elamise kunstist.
Kaasaegse kunsti galerist ja teemantide nõustaja Maria Shevchenko armastab elus kolme asja: kunsti, luksust ja kiirust. Kõik need kolm leidis ta ühel nädalavahetusel Bentley Continental GTC näol. Proovisõidust luksusliku kabrioletiga sündis alljärgnev mõtisklus elamise kunstist.
Raadiohommikus: börsitulemustest, kinnisvarast ja puidutööstusest
Esmaspäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis saab kuulda värskeima börsifirma Infortari tulemustest, kuid teeme juttu ka Tele2 juhiga ning räägime olukorrast puidutööstuses ja kinnisvaraturul.
Esmaspäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis saab kuulda värskeima börsifirma Infortari tulemustest, kuid teeme juttu ka Tele2 juhiga ning räägime olukorrast puidutööstuses ja kinnisvaraturul.