Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kloonkaubikud säravad uudsusega

    Õigupoolest on aasta lõpus Eestisse jõudev Trafic ja mõni kuu hiljem saabuv Vivaro midagi enamat kui lihtsalt kaubaautod. Nad on midagi mahtuniversaali ja kaubiku vahepealset ning 8?9istmelised bussiversioonid sobiksid täiesti vabalt ka näiteks taksot sõitma.
    Igatahes on tegemist vägagi kelmikate ja omanäoliste sõidukitega, mis testisõidul ei jätnud külmaks mitte ühtegi möödasõitjat. Autode peamine erinevus seisneb logos, erinevad on ka iluvõred ja esimesed suunatuled. Renault? suunatuled on toodud lihtsalt esitulede alla, Opelil pamperi sisse. Tagant pole vahet mingisugust.
    Esialgu jõuavad müügile kahe erineva 1,9-liitrise turbodiiselmootoriga kaubikud, millest üks on 82 ja teine 100 hj. Hiljem on oodata ka 2-liitrist bensiini ja 2,5-liitrist diiselmootorit. Kaks esimest erinevad veel ka käigukasti poolest. Lahjemale pannakse peale 5käiguline, võimsamale aga juba 6käiguline manuaalkäigukast. Erilist vahet proovisõidul tunda ei ole, seda nii mootori kui käigukasti kohapealt. Küll aga aitavad kuus käiku hoida võimsama mootori kütusekulu madalamal, mõlemad kulutavad keskmiselt 100 kilomeetri läbimiseks 7,7 liitrit kütust.
    Pöördemomenti on igatahes mootoritel piisavalt. Ehkki väiksema maksimaalne moment on 190 Nm 2000 pöörde juures ja võimsamal 240 Nm sama suurte pöörete juures, ei ole vahe linnasõidul kuigi tuntav. Mõlemaga kannatab rahulikult põristada, ilma et kellelegi jalgu jääks. Küll aga on lahjemal mootoril üksjagu rassimist möödasõitudel.
    Igatahes tasub neil, kel kavas autoga raskemaid koormaid vedada, valida 100hj variant. Kannatab ju autole laadida kuni 1,2 tonni koormat või toppida kaubaruumi kuni 6 kuupmeetrit kaupa. Kaubaruumi pikkuseks on sõltuvalt kerevariandist kas 2,41 või 2,81 meetrit.
    Ühelt ja samalt koosteliinilt tulevate autode puhul pole midagi imestada, et ka nende sisemused on äravahetamiseni sarnased. Ainult raadiopaneel ja rool annavad aimu, mis autoga tegemist. Opelil vaatab vastu Astra rool ja Corsa-Omega raadiopaneel, näidikutabloo meenutab aga mõlemal Renault Megane?i oma jne.
    Ja tegelikult ei ole selles, et konkureerivatesse kontsernidesse kuuluvad Renault? ja Opel ühise sõiduki valmis tegid, mitte midagi imekspandavat. Seda teevad nad juba aastaid, kuid meile on jõudnud vaid Renault. Näiteks on täiesti olemas meil müüdava Masteri sõsarauto Opel Movano. Küll aga ei näi nad omavahel kaubale saavat tehniliste andmete osas, sest ehkki autod on täpselt samad, erinevad esitatavad andmed mõneti (näiteks Opeli keskmine kütusekulu on 7,4, Renault?l 7,7 jne). Olgu, kuidas on, igatahes sedapuhku lubavad General Motorsi esindajad, et Opel Vivaro jõuab ka meile ja seda mõni kuu pärast Traficut, ehk teisisõnu tuleva aasta alguses. Selle vastu, et ta võib tulla veidi kallim, ei hakka nad väga vaidlemagi. Selline kord juba on Opeli poliitika.
    Ja kui hindadest rääkida, siis oletatavalt algavad need umbes 250 000 krooni (32 000 DEMi) lähedalt. Vähemalt selline hind käidi välja auto tehaseesitlusel.
  • Hetkel kuum
Heleri Michalski: tulevik on ülitundlike inimeste päralt, enesekehtestamine tuleb kasuks juba nüüd
20–30% inimestest on ümberringi toimuva suhtes tavapärasest märksa tähelepanelikumad ja tundlikumad, mistõttu ohustavad neid töökeskkonnas ülesõitmine ja isegi kiusamine. Vajadus niisuguste inimeste järele aga üha kasvab, kirjutab tööelu kogemusnõustaja ja kommunikatsiooniekspert Heleri Michalski.
20–30% inimestest on ümberringi toimuva suhtes tavapärasest märksa tähelepanelikumad ja tundlikumad, mistõttu ohustavad neid töökeskkonnas ülesõitmine ja isegi kiusamine. Vajadus niisuguste inimeste järele aga üha kasvab, kirjutab tööelu kogemusnõustaja ja kommunikatsiooniekspert Heleri Michalski.
Uber teavitas üllatuslikult suurest kahjumist
Sõidujagamise ettevõte Uber avalikustas, et teises kvartalis kanti üllatuslikult suurt kahjumit ning ettevõte prognoosib, et järgmise kvartali brutobroneeringud jäävad Wall Streeti ootustele alla, vahendas Yahoo Finance.
Sõidujagamise ettevõte Uber avalikustas, et teises kvartalis kanti üllatuslikult suurt kahjumit ning ettevõte prognoosib, et järgmise kvartali brutobroneeringud jäävad Wall Streeti ootustele alla, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Üks parimaid juhte Ivo Suursoo: Eesti juhtide nõrkus on vähene unistamine
"Eesti juhtide tugevus on see, et oleme kahe jalaga maas. Nõrkus on see, et unistame vähe," usub OIXIO Grupi juhatuse esimees Ivo Suursoo.
"Eesti juhtide tugevus on see, et oleme kahe jalaga maas. Nõrkus on see, et unistame vähe," usub OIXIO Grupi juhatuse esimees Ivo Suursoo.
Tänasest on meil Eesti Rohetehnoloogia Liit
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Urmas Sõõrumaa kinnisvarafirma palkas uue juhi Ülemiste Cityst
Urmas Sõõrumaale kuuluva kinnisvarafirma US Real Estate uueks juhiks saab Gert Jostov, kes vedas üle 15 aasta Technopolis Ülemiste arendusi, teatas ettevõte.
Urmas Sõõrumaale kuuluva kinnisvarafirma US Real Estate uueks juhiks saab Gert Jostov, kes vedas üle 15 aasta Technopolis Ülemiste arendusi, teatas ettevõte.
Eksperdid: infoturbestandard tõstab erasektoris teenuste kvaliteeti
Lühendi E-ITS järgi tuntud Eesti infoturbestandardit peavad rakendama väga erinevad asutused ja ettevõtted. Kuidas see neid mõjutab?
Lühendi E-ITS järgi tuntud Eesti infoturbestandardit peavad rakendama väga erinevad asutused ja ettevõtted. Kuidas see neid mõjutab?