Esmaspäev 5. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Kloonkaubikud säravad uudsusega

25. mai 2001, 00:00

Õigupoolest on aasta lõpus Eestisse jõudev Trafic ja mõni kuu hiljem saabuv Vivaro midagi enamat kui lihtsalt kaubaautod. Nad on midagi mahtuniversaali ja kaubiku vahepealset ning 8?9istmelised bussiversioonid sobiksid täiesti vabalt ka näiteks taksot sõitma.

Igatahes on tegemist vägagi kelmikate ja omanäoliste sõidukitega, mis testisõidul ei jätnud külmaks mitte ühtegi möödasõitjat. Autode peamine erinevus seisneb logos, erinevad on ka iluvõred ja esimesed suunatuled. Renault? suunatuled on toodud lihtsalt esitulede alla, Opelil pamperi sisse. Tagant pole vahet mingisugust.

Esialgu jõuavad müügile kahe erineva 1,9-liitrise turbodiiselmootoriga kaubikud, millest üks on 82 ja teine 100 hj. Hiljem on oodata ka 2-liitrist bensiini ja 2,5-liitrist diiselmootorit. Kaks esimest erinevad veel ka käigukasti poolest. Lahjemale pannakse peale 5käiguline, võimsamale aga juba 6käiguline manuaalkäigukast. Erilist vahet proovisõidul tunda ei ole, seda nii mootori kui käigukasti kohapealt. Küll aga aitavad kuus käiku hoida võimsama mootori kütusekulu madalamal, mõlemad kulutavad keskmiselt 100 kilomeetri läbimiseks 7,7 liitrit kütust.

Pöördemomenti on igatahes mootoritel piisavalt. Ehkki väiksema maksimaalne moment on 190 Nm 2000 pöörde juures ja võimsamal 240 Nm sama suurte pöörete juures, ei ole vahe linnasõidul kuigi tuntav. Mõlemaga kannatab rahulikult põristada, ilma et kellelegi jalgu jääks. Küll aga on lahjemal mootoril üksjagu rassimist möödasõitudel.

Igatahes tasub neil, kel kavas autoga raskemaid koormaid vedada, valida 100hj variant. Kannatab ju autole laadida kuni 1,2 tonni koormat või toppida kaubaruumi kuni 6 kuupmeetrit kaupa. Kaubaruumi pikkuseks on sõltuvalt kerevariandist kas 2,41 või 2,81 meetrit.

Ühelt ja samalt koosteliinilt tulevate autode puhul pole midagi imestada, et ka nende sisemused on äravahetamiseni sarnased. Ainult raadiopaneel ja rool annavad aimu, mis autoga tegemist. Opelil vaatab vastu Astra rool ja Corsa-Omega raadiopaneel, näidikutabloo meenutab aga mõlemal Renault Megane?i oma jne.

Ja tegelikult ei ole selles, et konkureerivatesse kontsernidesse kuuluvad Renault? ja Opel ühise sõiduki valmis tegid, mitte midagi imekspandavat. Seda teevad nad juba aastaid, kuid meile on jõudnud vaid Renault. Näiteks on täiesti olemas meil müüdava Masteri sõsarauto Opel Movano. Küll aga ei näi nad omavahel kaubale saavat tehniliste andmete osas, sest ehkki autod on täpselt samad, erinevad esitatavad andmed mõneti (näiteks Opeli keskmine kütusekulu on 7,4, Renault?l 7,7 jne). Olgu, kuidas on, igatahes sedapuhku lubavad General Motorsi esindajad, et Opel Vivaro jõuab ka meile ja seda mõni kuu pärast Traficut, ehk teisisõnu tuleva aasta alguses. Selle vastu, et ta võib tulla veidi kallim, ei hakka nad väga vaidlemagi. Selline kord juba on Opeli poliitika.

Ja kui hindadest rääkida, siis oletatavalt algavad need umbes 250 000 krooni (32 000 DEMi) lähedalt. Vähemalt selline hind käidi välja auto tehaseesitlusel.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing