Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Transiidiäri väheneb kaks korda

    Venemaa valmistub kaks kolmandikku oma ligi 200 miljoni tonnisest aastasest transiidimahust töötlema oma jõududega, milleks asus juba eelmisel aastal transiitvedusid administratiivsete vahenditega oma sadamatesse suunama.
    Venemaa muudab järgmise aasta lõpuks raudteetariife selliselt, et tasu Eesti sadamate kaudu suunduva kaubale võib kujuneda 1,5?6 korda Venemaa sadamatest kõrgemaks, ütleb Tallinna Sadama turundusdirektor Erik Sakkov. ?Tallinna Sadam kaotas aprillis võrreldes märtsiga 2 protsenti kaubavedude mahust,? räägib Sakkov. ?Tänavust aastat ilmestab kaubavedude mahu erakordselt suur kõikumine kuude lõikes, mistõttu meie ei julge isegi järgneva kuu mahte ennustada.?
    Sakkovi sõnul on pessimismiks põhjust vaatamata sellele, et sadam töötles tänavu aprillis ligi 2,8 miljonit tonni kaupu, mis on ligi 200 000 tonni rohkem kui mullu samal ajal. Samuti ületab aprilli ligi 1,9 miljoni tonnine naftatransiit mullust tulemust ligi 500 000 tonniga.
    Kevadise naftatransiidi kasvu põhjustas kütteperioodi lõpp ja ostujõuliste klientide vähesus Venemaal.
    Eesti transiidiäri on jõudnud börsikrahhi eelsesse olukorda, kus kõik osalised võtavad viimast, lootes, et jõuavad tulusaima tehingu lõpetada enne turu kokkukukkumist, ütleb Pakterminali juhatuse esimees Raivo Vare. ?Ma ei usu Eesti transiidiäri osaliste ühistesse pingutustesse olukorra päästmiseks, enne kui krahh on käes,? lausub Vare.
    Praeguseni liikus Venemaa sadamate kaudu ligi 60 miljonit tonni transiitkaupu, ülejäänud ligi 140 miljonit aga Balti riikide kaudu. Venemaa transpordiminister Sergei Frank on kinnitanud, et tulevikus jääb Balti riikide osaks 60 miljoni tonni kauba töötlemine, selgitab Vare.
    Eesti transiidiäri langusest annab tunnistust tervete suurte tootegruppide, nagu metallid ja teravili, ärajäämine, ütleb Eesti Raudtee peadirektor Parbo Juchnewitsch. Ka Eesti Raudtee erastamine ja skandaalid selle ümber vähendavad operaatorfirmade ja kaubaomanike kindlustunnet, lisab Juchnewitsch.
    Transiidiäri päästmiseks peab riik loobuma transiidi infrastruktuuri ettevõtete dividendidest investeeringute kasuks, ütleb Vare. ?Tänaseni investeeriti Eestis üksnes transiidi kasvu silmas pidades, kuid nüüd tuleb hakata kulutama seniste mahtude säilitamise nimel,? räägib ta.
    Tallinna Sadama konkurendid Lätis, Leedus ja Venemaal on kasutusele võtnud agressiivse investeerimispoliitika, mistõttu Eesti on edumaad kõige kiiremini kasvava transiidimaana käest andmas, selgitab Vare.
    Eesti on kaotanud täielikult naftakeemiakaupade transiidi võimalused, sest naaberriikide vastavate terminalide võimsused ületavad juba kogu turu nõudmist oluliselt, Eestis aga sellised terminalid puuduvad.
  • Hetkel kuum
Väikekaupmees: turgu ahistav alkoholiregister peab kaduma!
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
USA aktsiad jätkasid optimistlikku tõusu
USA aktsiad tõusid kolmandat börsipäeva järjepannu tõugatuna optimismist, et keskpank Föderaalreserv peatselt baasintressimäära langetab.
USA aktsiad tõusid kolmandat börsipäeva järjepannu tõugatuna optimismist, et keskpank Föderaalreserv peatselt baasintressimäära langetab.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Väikekaupmees: turgu ahistav alkoholiregister peab kaduma!
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Mitmesaja ettevõtte mentor: proovige teinekord turge, mis pole Läti
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eksperdid: infoturbestandard tõstab erasektoris teenuste kvaliteeti
Lühendi E-ITS järgi tuntud Eesti infoturbestandardit peavad rakendama väga erinevad asutused ja ettevõtted. Kuidas see neid mõjutab?
Lühendi E-ITS järgi tuntud Eesti infoturbestandardit peavad rakendama väga erinevad asutused ja ettevõtted. Kuidas see neid mõjutab?
Tõnis Saarts: EKRE on isolatsioonis nagu Savisaare Keskerakond
Eesti Konservatiivne Rahvaerakond (EKRE) on viimase aastaga mänginud end nurka ning kaotanud kõik oma liitlased, räägib politoloog Tõnis Saarts.
Eesti Konservatiivne Rahvaerakond (EKRE) on viimase aastaga mänginud end nurka ning kaotanud kõik oma liitlased, räägib politoloog Tõnis Saarts.