Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kütusepettuste vältimine
Õliühing on teinud peaministrile, rahandus- ja majandusministrile ning riigikogu majanduskomisjoni esimehele ettepaneku kehtestada aruandluse kaudu kontroll vedelkütuste liikumise kohta Eesti siseturul, piirata impordiga tegelevate firmade arvu 5 mln kr omakapitali määraga ning moodustada majandusministeeriumi juurde komisjon, kes jälgib, kuidas vastuvõetud seadused toimivad, ja vajadusel teeks ettepanekud, mida edasi teha. õliühingu nõunik Kaljo Aamer (ÄP 08.02.)
___________________________________________
Tollikontrolli tulemusena on avastatud rida juhtumeid, kus ettevõtted on püüdnud deklareerida kõrgelt maksustatavaid naftaprodukte madalama aktsiisiga maksustatava kerge kütteõli nime all. Kütuse erimärgistamise ja selle kütuse kasutamise kontroll on tolli teravdatud tähelepanu all ja koostöös maksuametiga tehakse ka erimärgistatud kütuse eesmärgipärase kasutamise kontrolli sisemaal. tolliameti kontrollitalituse juhataja Lauri Aasmann (ÄP 08.02.)
___________________________________________
Riik on võimaldanud musta kütuse vohamise. Kehtestati kütuste erimärgistamine. See võimaldas tekitada segaduse, et diislikütuseid ei ole võimalik eristada. Viga oli ka see, et seadustati autobensiinide segamine Eestis ehk nn kompaundimine. Euroopa riigid nõuavad iga uue bensiini väljalaskmise puhul kindlat kvaliteedikontrolli, laboratoorset testimist. Eestis ei ole sellisel tasemel uuringuid tehtud. Iga mees arvab, et kui segu vähegi põleb, segab kokku ja pakub teda 95 pähe. Kütuste ümarlaua juht Aleksander Johanson (ÄP 13.03.)
___________________________________________
Petturite vahelevõtmise kohaks saab olla raamatupidamine, sest tõenäoliselt müüakse valepaberitega kütus nii hulgi kui ka jae mõne teise, õigete paberitega kütte varjus. Seega peaks vahe välja tulema saatelehtede võrdlemisel. Tanklas või kütuseterminalis saaks petturi vahele võtta ainult siis, kui kõik tünnid ja torud kontrollimise hetkel plommida ja kogused täpselt üle mõõta ning samas blokeerida kogu paberimajandus. majandusministri nõunik Ülo Veldre (ÄP 27.07.)