Politsei uurib TV1 endise juhtkonna ümbrikupalga-afääri

ÄP Online 19. detsember 2001, 00:00

Mitu TV1 töötajat kinnitasid, et politsei on neid seoses ümbrikupalga saamisega üle kuulanud. Uuritakse TV1 endiste juhatuse liikmete Rait Killandi, Vallo Toometi ja Raul Rebase seotust ümbrikupalga maksmisega. TV1s töötas parimatel päevadel kolm aastat tagasi ligi sada töötajat.

TV1 töötajad, kes soovisid jääda anonüümseks, ütlesid, et ümbrikupalga maksmine algas 1997. aastal, mil kanalit juhtis perekond Sõnajalad. Seejärel läks telekanal 1998. aastal Ühispanga kontrolli alla ja ümbrikupalga maksmine jätkus. ?Vallo Toomet küll ütles, et nüüd on ümbrikupalgaga kõik, aga ikka maksti edasi,? kinnitas üks TV1 töötaja. Peale Toometi olid TV1 omanikfirma Eesti Sõltumatu Televisiooni ASi juhatuse liikmed Rait Killandi ja Raul Rebane.

TV1 töötajad ütlesid, et palka maksti nii, et kolmandik puhtalt ja kaks kolmandikku mustalt.

Kaks aastat tagasi maksti töötajatele Ühispangast välja lahkumiskompensatsioon kahe kuupalga ulatuses, samuti n-ö mustalt. Ühtlasi pidid töötajad alla kirjutama lahkumisavaldusele. Töötajad olid nõus, sest vastasel korral oleks neile makstud koondamishüvitist vaid nn ametliku palga pealt. Skeem tulenes asjaga kursis olevate TV1 töötajate sõnul lepingust Ühispanga ja TV1 vahel, et uus omanik Polsat saaks ettevõtte ilma töötajateta üle võtta.

TV1 praegune juht ja toonane juhatuse liige Rait Killandi keeldus eile kõigist kommentaaridest.

Killandi töötasu oli 130 000 krooni kuus, selgub Eesti Sõltumatu Televisiooni ASi pankrotiprotsessi käigus avalikuks tulnud dokumentidest.

TV1 ajutine pankrotihaldur Arno Mägi ütles, et Rait Killandi saamata jäänud töötasu nõue TV1 vastu on 400 000 krooni, see on kolme kuu töötasu.

TV1 endine juht Vallo Toomet ütles, et ka teda on üle kuulatud, aga see oli juba ammu. Toomet ütles, et ta ei saa öelda, kas ta maksis töötajatele ümbrikupalka, kuna asja kohta on algatatud kriminaalasi ja asja uuritakse.

TV1 endine omanik Andres Sõnajalg ütles, et sel ajal, kui tema oli ettevõttega seotud, ümbrikupalka ei makstud.

Möödunud aasta novembris tasus Ühispank kui telekanali endine omanik maksuametile ettekirjutuse alusel 12 miljonit krooni TV1 töötajatele makstud ümbrikupalkade pealt kokku hoitud raha. Teadaolevalt pole pank ettevõtte endiselt juhtkonnalt nimetatud summat tagasi nõudnud.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing