Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Rõivatööstus vajab etendust

    Kolm rõivatootjat Baltika, Klementi ja Sangar on tänavu oma 2002.?2003. a sügis-talve kollektsioone tutvustades läinud kõik pisut eri teed. Esitluse eesmärgipüstituse määrab rõivatootja müügistrateegia.
    Baltika otsustas praktilistel kaalutlustel korraldada müügikeskse tooteesitluse koostööpartneritele. Laiema avalikkuse ette tullakse alles sügisel, kuid siis juba täiesti uue kaubamärgiga.
    ?Tutvustasime oma kollektsiooni neile, kes peaksid seda kõige paremini tundma: koostööpartneritele ja oma poodide töötajatele,? rääkis Baltika turundusjuht Maarika Liivamägi. Ta rõhutas, kui oluline on, et müüjad tunneksid tooteid ja oskaksid ostjale nõu anda. Sestap oli kolmepäevane tutvustusvoor ka nii üles ehitatud, et eri tüüpi partnerid lähedalt ja kaugelt saaksid just neile mõeldud informatsiooni. Baltikal on möödunud aasta lõpu seisuga 55 müügikohta seitsmes riigis, üle 70 toodangust müüakse oma poodides.
    Sangari teisipäeval toimunud esitlus oli sarnaselt Baltikaga mõeldud rohkem edasimüüjatele ja oma kaupluste töötajatele. Sangar müüb praegu kaks kolmandikku toodangust oma kauplustes, tulevikus aga veelgi enam, sest kavas on investeerida oma müügikohtadesse ka naaberriikides.
    ?Kui varem sõltus rõivafirmade tootmisplaan põhiliselt edasimüüjate tellimustest, siis oma kaubanduse osatähtsuse kasvades tuleb mängida hulgiostjat ka oma kaubanduse jaoks,? ütles Klementi juhatuse esimees Madis Võõras. Eristada ei tule mitte ainult paremad mudelid halvematest, vaid on ka ühed, mida müüakse vähe, aga see-eest kallilt, teised, mida palju, aga odavalt.
    Sangaris toimub kaupluste varustamine tsentraliseeritud tellimisplaani alusel, mis arvestab iga kaupluse eripära ja müügieesmärke. Sangar peab oluliseks, et ka oma kaupluste töötajad näeksid, kuidas riideid komplekteerida ja kuidas need seljas istuvad, rääkis Sangari müügidirektor Triin Kaasik.
    Esemed, mida show?l näidatakse, on enamjaolt vaid näidised. Tootmisplaan pannakse kokku edasimüüjatelt ja oma kaubandusüksuselt saadud tellimuste põhjal. Sangaril on tootmisest välja jäänud mudeleid 15?20. ?See arv on aasta-aastalt vähenenud, mis näitab meie tootearendusmeeskonna tugevust ? üha suurem osa sellest, mis nad on välja töötanud, võetakse tarbija poolt vastu,? nentis Kaasik. Tendents on suurema mudelite arvu ja väiksemate koguste suunas, sest tarbija eelistab olla omanäoline.
    Baltikas käib mudelite filtreerimine tooteanalüüsi käigus enne esitlust. Mudeleid presenteeritakse juba koos müügikoha kontseptsiooni ja müügitoetusmaterjalidega.
    Klementi korraldas mõni nädal tagasi suurejoonelise show Vene Draamateatris, kus olid nii kutsetega külalised, aga kuhu võis pileti osta ka iga moehuviline. Saal oli täis. Klementi juhatuse esimehe Madis Võõrase sõnul on tunda nn ühiskondlikku tellimust moeetendusele. Pärast seda kui Tallinna moepäevad, kus kõik rõivatootjad koos üles astusid, sel sügisel ära jäi, ei toimu enam ühtki ülevaatlikku moeetendust.
    Ka Maarika Liivamägi Baltikast rääkis, et avalikkusele mõeldud moe-show?d oleks tarvis, aga see võiks toimuda Baltika uue kaubamärgi egiidi all näiteks suvel.
    Moeetenduse korraldamine on seotud suurte kulutustega ja mõistagi soovib iga rõivatootja kohandada seda oma eesmärkidega. Seni ei ole firmad Madis Võõrase sõnul suutnud kõiki rahuldava kokkuleppeni jõuda.
  • Hetkel kuum
Heleri Michalski: tulevik on ülitundlike inimeste päralt, enesekehtestamine tuleb kasuks juba nüüd
20–30% inimestest on ümberringi toimuva suhtes tavapärasest märksa tähelepanelikumad ja tundlikumad, mistõttu ohustavad neid töökeskkonnas ülesõitmine ja isegi kiusamine. Vajadus niisuguste inimeste järele aga üha kasvab, kirjutab tööelu kogemusnõustaja ja kommunikatsiooniekspert Heleri Michalski.
20–30% inimestest on ümberringi toimuva suhtes tavapärasest märksa tähelepanelikumad ja tundlikumad, mistõttu ohustavad neid töökeskkonnas ülesõitmine ja isegi kiusamine. Vajadus niisuguste inimeste järele aga üha kasvab, kirjutab tööelu kogemusnõustaja ja kommunikatsiooniekspert Heleri Michalski.
Investorite ebakindlus tekitas USA börsil erisuunalist liikumist
USA aktsiad lõpetasid kolmapäeva erisuunaliselt, kui investorid püüdsid mõista intressi alandamise võimalusi ja hindasid hiljuti avaldatud ettevõtete tulemuste aruandeid, vahendas Yahoo Finance.
USA aktsiad lõpetasid kolmapäeva erisuunaliselt, kui investorid püüdsid mõista intressi alandamise võimalusi ja hindasid hiljuti avaldatud ettevõtete tulemuste aruandeid, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Üks parimaid juhte Ivo Suursoo: Eesti juhtide nõrkus on vähene unistamine
"Eesti juhtide tugevus on see, et oleme kahe jalaga maas. Nõrkus on see, et unistame vähe," usub OIXIO Grupi juhatuse esimees Ivo Suursoo.
"Eesti juhtide tugevus on see, et oleme kahe jalaga maas. Nõrkus on see, et unistame vähe," usub OIXIO Grupi juhatuse esimees Ivo Suursoo.
Tänasest on meil Eesti Rohetehnoloogia Liit
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Urmas Sõõrumaa kinnisvarafirma palkas uue juhi Ülemiste Cityst
Urmas Sõõrumaale kuuluva kinnisvarafirma US Real Estate uueks juhiks saab Gert Jostov, kes vedas üle 15 aasta Technopolis Ülemiste arendusi, teatas ettevõte.
Urmas Sõõrumaale kuuluva kinnisvarafirma US Real Estate uueks juhiks saab Gert Jostov, kes vedas üle 15 aasta Technopolis Ülemiste arendusi, teatas ettevõte.
Eksperdid: infoturbestandard tõstab erasektoris teenuste kvaliteeti
Lühendi E-ITS järgi tuntud Eesti infoturbestandardit peavad rakendama väga erinevad asutused ja ettevõtted. Kuidas see neid mõjutab?
Lühendi E-ITS järgi tuntud Eesti infoturbestandardit peavad rakendama väga erinevad asutused ja ettevõtted. Kuidas see neid mõjutab?