VP Market meelitab ostjat hinnaga

Andres Kärssin 06. veebruar 2004, 00:00

VP Marketi üks omanik ning kontserni Läti ja Eesti jaekaubandustegevuse eest vastutav Gintaras Marcinkevicius viibis eile Tallinnas sobiva büroo otsingul.

Kuhu täpselt tulevad VP Marketi kauplused Eestis?
Meie kontseptsiooni kohaselt arendame esimeses etapis ainult T-Marketeid. Kavatseme rajada kaupluse igasse vähemalt 10 000 elanikuga linna. Suurematesse linnadesse, nagu Tallinn, Tartu, Narva, Pärnu, tuleb rohkem poode. Kokku tahame avada Eestis kahe aastaga umbes 40 kauplust. Järgmise kaupluse avame Tartus ja edasi on planeeritud pood avada Tallinnas, rohkem ei sooviks ma kaarte avada.

Tänavu arvestame 15 kaupluse avamisega, neist suve keskpaigaks avame kuni viis. See on seotud ka teiste ettevalmistustööde kulgemisega, muu hulgas kontori kolimisega Pärnust Tallinnasse.

Tulevikus on tõenäoline, et hakkame siin tegutsema ka Maximaga. See on super- ja hüpermarketikett.

Varasemastes uudistes on juttu olnud investeeringumahust 72 mln krooni, see oleks umbes 2 mln poe kohta. Seega lähete ikka rendipinnale?
Need investeeringusummad täpsustuvad kogu aeg. Praegu seda kõige viimast numbrit pole. Praktika on näidanud, et alustades me tavaliselt rendime pindu, edasi ehitame ise, investeerides oma vahenditest või laenu abil.

Ma ei saa väita, et VP Market kasvab Eestis ainult orgaanilisel teel, kedagi üle võtmata. Kuid meie senist praktikat arvestades ja ka majanduslikus plaanis on keti loomulik kasv kõige tulusam variant. Meil on oma oskusteave, väljaarendatud logistikasüsteem ja turustusplaanid, mida saab siia n-ö ümber istutada.

Hiljuti laenas VP Market EBRD-lt 550 miljonit krooni, kas sellest rahast tuleb midagi ka Eestisse?
Teatud mõttes jah.

Kas see läheb kinnisvarasse või kaubandustegevuse rahastamiseks?
Investeeringuks kinnisvarasse.

Mis tooted tulevad teie kauplustesse, milline on siinsete toodete ja Leedu-Läti kauba suhe?
Hakkame selle küsimusega praegu tegelema. Müüme kohalikul turul tuntud tooteid, esmased toiduained on ikka Eesti omad. Teisest küljest on meil muidugi võimalus siia tuua ka Läti ja Leedu tooteid. Meil on hästi tugev keskostusüsteem, võimaldades lepingud kõigis kolmes Balti riigis. Avame siinsetele tootjatele ka teised turud.

Kahe aasta eest Pärnus seni ainukest T-Marketit avades ei saanud VP Market kohalike hankijate juures jutule, sest hakkas suure kontsernina oma hinda peale suruma. Millised on praegu lood kontaktid hankijatega?
Need kontaktid on praegu paremad kui toona. Suure ketina liigume loogikaga ? kui see on äri mõlemale lepingupoolele, siis saab sest asja. Loomulikult ei tunnusta meid keegi ketina, kui meil on kaks poodi. Meil on kokkulepped hankijatega, kes usuvad, et hakkame reaalselt laienema. Teiseks usutakse, et suudame anda väljapääsu teistele turgudele. Nii vaadates arvan, et saame Eesti turul väga head hinnad ja veename hankijaid.

Milliseks hindate olukorda siinsel turul? Teie peate uue tulijana keti nullist üles ehitama.
See pole loomulikult kerge ülesanne. Kuid omades parimaid võimalusi Balti turul ? oleme suurim kett piirkonnas, meil on suurimad ostumahud, parimad võimalused hinna saamiseks ? hindame oma võimalusi küllaltki headeks.

Teiseks ? hakkame kindlasti konkureerima praegu turul olevate poodide ja kettidega ning neilt turuosa ära võtma. Samuti usume, et tarbimine hakkab suurenema.

Teame hästi siinseid tegijaid ja suhtume tõsiselt kõigisse. Konkurentsis lääne kontsernidega, nagu ICA, Ahold ja Kesko, pole me enam algajad. Lätis ja Leedus oleme nendega hästi hakkama saanud. Meil pole vaja töötada kahjumlikult, teenime seal täna kasumit. Arvan, et ka Eestis leiame vajalikke hoobasid, alates teisest aastast oleme jooksvalt plussis. Meil on teine kontseptsioon kui kasvõi näiteks Lidlil.

Sihite ikka odavamasse hinnaklassi, rohkem discounter?i suunas?
Hakkame müüma peamiselt tuttavaid brände heade hindade, lisaks oma margitooted ning muu ainult meie poodides müüdav kaup. Ostja ootab poest eelkõige head hinda, teisel kohal on kaupluse asukoht, kolmandaks ? värskus. Edasised faktorid, nagu näiteks sortimendi suurus, pole enam nii oluline. Hakkamegi rõhume neile esimesel kahele-kolmele punktile.

Leedu taustaga VP Marketi laienemine Eestisse sai uue tõuke eelmise aasta lõpus, mil kinnitati uus investeerimisplaan. Seni oli leedulastel ainult üks T-Market Pärnus, Leedus kuulub VP Marketile 185 ning Lätis 80 kauplust. VP Marketi mullune käive kolmes Balti riigis kokku oli üle 16 miljardi krooni, ületades näiteks neli korda Kesko kontserni vastavat näitajat.

Jaanuari lõpus alustas VP Market Eestis lehekuulutuste abil eri valdkondade juhtide ja spetsialistide ning sobiva ehitusfirma otsingut. Samuti otsib kontsern siinsete omavalitsuste abil kauplusekohti.

VP Marketil on kokku 9 aktsionäri, põhiomanikud pärinevad kahest perekonnast. Omanikud tegelevad kontsernis eri valdkondade juhtimisega. Kolmest vennast Marcinkeviciusest tegeleb Gintaras VP Marketi jaekaubandustegevusega Lätis ja Eestis.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

    Vaata kogu kava
    Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
    25. November 2011, 14:10
    Otsi:

    Ava täpsem otsing