Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Maanteeveo hinna tõus lükkub edasi

    Financial Timesi andmeil tühistas Saksamaa valitsus maksukogumissüsteemi välja töötava firmaga eelmisel nädalal lepingu ja maksukogumist ei alustata. Selle aasta suurim Euroopa-suunalise maanteeveo hinna mõjutaja pidi olema Saksamaal veokeile kehtestatav veokimaks, mis oleks veohindu Euroopa suunal tõstnud 10?15%.
    Transpordifirma AS SP Transit juhataja Roman Loov selgitas, et SP Transit plaanis hinda tõsta teemaksu määra võrra. Sõltuvalt veokist ja selle heitgaaside hulgast oleksid kulud iga Saksamaa kiirteel läbitud kilomeetriga kasvanud kaks krooni kilomeetri kohta.
    Allando Kesk-Euroopa suunaliste vedude ekspedeerija Maiki Virt leidis, et teemaksu kehtestamise mõju veoteenuse hinnale ei ole tegelikult eriti suur. ?Hinnad paneb paika ikkagi turg ja kindlasti leidub ka neid transpordifirmasid, kes hindu ei tõsta ja endistviisi jätkavad,? lisas Virt.
    Kuigi lähiajal Loov veohindade tõstmiseks põhjust ei näe, kerkivad siiski hinnad sel aastal kindlasti, seda peamiselt kütuseaktsiisi kallinemise tõttu. ?Aktsiisi kasvamine mõjutab enim siseriiklikku vedu, kus müügikatted pole eriti suured,? selgitas Loov.
    Millisel määral aktsiisi kasvamine hindu kergitab, sõltub Loovi hinnangul marsruudist ja teekonna pikkusest. Ühte keskmist hinnatõusuprotsenti on tema sõnul raske öelda. ?Mida kaugemale Eestist viib sõit, seda vähem aktsiisi kallinemine mõju avaldab,? ütles Loov.
    Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) infojuht Ermo Perolainen leidis, et maks päris ära ei jää, kuid millal veokite liiklemise eest raha hakatakse võtma, on hetkel selgusetu.
    Saksamaa teemaks pidi kehtima hakkama juba eelmise aasta 31. augustil, kuid tõrked maksukogumissüsteemis lükkasid seda kahel korral edasi. Plaanide järgi maksukogumissüsteemi välja töötava firma Toll Collect esindaja rääkis novembris, et probleemid lahendatakse paari-kolme kuu jooksul ning maks rakenduvat tänavu aasta alguses.
    Saksamaa kilomeetripõhine teemaks oli mõeldud raskeveokitele, millel massi üle 12 tonni. Sõltuvalt veoki suurusest ja heitgaaside hulgast oleks maks kergitanud vedaja kulusid igale kilomeetrile keskmiselt 12,4 eurosenti ehk 1,94 krooni.
    Sõidukitesse paigaldatakse nende liikumist jälgivad pardaseadmed. Maanteedele paigaldatavad infrapunased jälgimissüsteemid jälgivad autode registreerimisnumbreid ja kontrollivad, kas need on kantud süsteemi andmebaasi.
    Sellele lisandub politsei- poolne pisteline kontroll.
  • Hetkel kuum
Heleri Michalski: tulevik on ülitundlike inimeste päralt, enesekehtestamine tuleb kasuks juba nüüd
20–30% inimestest on ümberringi toimuva suhtes tavapärasest märksa tähelepanelikumad ja tundlikumad, mistõttu ohustavad neid töökeskkonnas ülesõitmine ja isegi kiusamine. Vajadus niisuguste inimeste järele aga üha kasvab, kirjutab tööelu kogemusnõustaja ja kommunikatsiooniekspert Heleri Michalski.
20–30% inimestest on ümberringi toimuva suhtes tavapärasest märksa tähelepanelikumad ja tundlikumad, mistõttu ohustavad neid töökeskkonnas ülesõitmine ja isegi kiusamine. Vajadus niisuguste inimeste järele aga üha kasvab, kirjutab tööelu kogemusnõustaja ja kommunikatsiooniekspert Heleri Michalski.
Neli asja, mida teada, kui maksad oma ettevõtte alt dividende
Järjest enam investoreid kasutab võimalust investeerida oma ettevõtte kaudu. Kui algusaastatel suuname investorina raha ettevõtte kaudu investeeringutesse, siis varem või hiljem tekib siiski ka soov teenitud tulu välja võtta.
Järjest enam investoreid kasutab võimalust investeerida oma ettevõtte kaudu. Kui algusaastatel suuname investorina raha ettevõtte kaudu investeeringutesse, siis varem või hiljem tekib siiski ka soov teenitud tulu välja võtta.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Üks parimaid juhte Ivo Suursoo: Eesti juhtide nõrkus on vähene unistamine
"Eesti juhtide tugevus on see, et oleme kahe jalaga maas. Nõrkus on see, et unistame vähe," usub OIXIO Grupi juhatuse esimees Ivo Suursoo.
"Eesti juhtide tugevus on see, et oleme kahe jalaga maas. Nõrkus on see, et unistame vähe," usub OIXIO Grupi juhatuse esimees Ivo Suursoo.
Tänasest on meil Eesti Rohetehnoloogia Liit
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Urmas Sõõrumaa kinnisvarafirma palkas uue juhi Ülemiste Cityst
Urmas Sõõrumaale kuuluva kinnisvarafirma US Real Estate uueks juhiks saab Gert Jostov, kes vedas üle 15 aasta Technopolis Ülemiste arendusi, teatas ettevõte.
Urmas Sõõrumaale kuuluva kinnisvarafirma US Real Estate uueks juhiks saab Gert Jostov, kes vedas üle 15 aasta Technopolis Ülemiste arendusi, teatas ettevõte.
Eksperdid: infoturbestandard tõstab erasektoris teenuste kvaliteeti
Lühendi E-ITS järgi tuntud Eesti infoturbestandardit peavad rakendama väga erinevad asutused ja ettevõtted. Kuidas see neid mõjutab?
Lühendi E-ITS järgi tuntud Eesti infoturbestandardit peavad rakendama väga erinevad asutused ja ettevõtted. Kuidas see neid mõjutab?