Eesti ettevõtjad ei usalda messiluuret

Eda-Liis Kann 02. aprill 2004, 00:00

Alates märtsist pakub Eesti Väliskaubanduse Liit (EVL) oma Saksa esinduse kaudu messiluure teenust Saksamaal, Beneluxis ja Prantsusmaal. EVLi pakutav messiluure teenus on sobivaim väike- ja keskmise suurusega ettevõtetele, kes on orienteeritud eksportturgudele, kuid kel napib messil osalemiseks raha või väliskaubanduse alaseid kogemusi.

EVLi esindajad hangivad ettevõtetele messilt infot uudistoodete kohta ja kontakteeruvad võimalike koostööpartnerite, hankijate, edasimüüjate või klientidega.

Luuraja edastab kogutud info kirjaliku raportina, kus on sees nii messil kogutud infomaterjalid kui ka messiluurel kogutud kontaktibaas.

Tellija tasub messi külastusega kaasnevad otsesed kulud sh messi päevapilet, kataloog ja kohalik transport. Lisaks veel tunnitasu otseselt messil veedetud tundide eest. Tunnitasu ühe liikme kohta on 800 krooni, kusjuures miinimum on kuus tundi.

GNT Eesti tegevdirektor Anti Kuiv nendib, et tõepoolest on messidel käimine väga kulukas ja selle tasuvus pole alati üheselt mõõdetav, kuid siiski pole messiluure lahendus: ?Minu isiklikud kogemused näitavad, et võõras inimene ei suuda kunagi mind kui ettevõtjat huvitavat kontaktinfot messidelt ära tuua. Ja loomulikult ei suuda vahendaja kunagi anda adekvaatset pilti potentsiaalse kliendi koostööhuvist.?

Mõistlik ettevõtja messi reklaammaterjalide äratoomise ja kolme A4-lehekülje eest küll nii palju raha ei tohiks maksta, arvas Kuiv.

GNT Eesti käib käib messidel ka näiteks kohtumas juba olemasolevate partneritega ? hea võimalus kohtuda ühes kohas paljude partneritega korraga. Selle asemel, et sõita Hollandisse, Rootsi, Saksamaale, Soome või mujale, saab kohtuda kõikide partneritega ühel messil.

?Kuna nendel kohtumistel arutatakse üsna konkreetseid probleeme ja koostööd puudutavaid teemasid, siis ka siin ei saa messiluure abiks olla. Ilmselt tasub ikka ise ära käia, inimestega kohtuda ja siis oma äri ajada,? lisas Kuiv.

Ka Euroopa üks suurimaid montaa?ivahtude ja vuugihermeetikute tootjaid OÜ Krimelte kommertsdirektor Jaanus Paeväli ütles, et nemad messiluure teenust ei ostaks. Ükski n-ö palgatud agent ei tunne ega tea ühe ettevõtte vajadusi, nii nagu seda oma töötaja teab. Paevälja arvates ei pruugi agent uskuda sellise ettevõtmise edukusse.

Lisaks on kõigi maade kõik messid olemas ka internetis, mille kaudu on võimalik võtta ühendust ükskõik millise messikorraldajaga ja paluda ürituse kataloogi, kus kõik eksponendid sees.

Seda on võimalik kas või raha eest tellida, kuid reeglina saab tasuta. Kataloogi alusel läheb lahti tõsine töö ja potentsiaalsete tarnijate, klientide või konkurentide läbitöötamine.

  • Vastab Oliver Loode, Eesti Väliskaubanduse Liidu (EVL) esindaja Saksamaal

Messiluure teenuse hind algab 4000 kroonist ning reeglina ei ületa 5000 krooni.
Ettevõtjad nendivad, et EVLi esindaja ei suuda kunagi huvitavat kontaktinfot messidelt ära tuua. Kuidas tagate, et töö oleks tulemuslik?

EVLi esindaja valmistub messiluureks professionaalselt ette ning teeb neljasilmaintervjuusid messil osalejatega, muu hulgas tutvustades messiluuret tellinud Eesti firmat, koostöövõimalusi Eesti firmaga ja selgitades sektoritrende.

EVLi esindaja ei valda tõenäoliselt piisaval hulgal infot näiteks ettevõtte toodete, hindade ja tehniliste võimaluste kohta. Kuidas kavatsete ettevõtet esindada?
Kindlasti mitte samaväärselt kliendi juhtkonna või spetsialistidega, kuid tihtipeale on erialastest teadmistest tähtsam oskus kontakte algatada ning eesti firma vastu huvi tekitada, mis on EVLi tugevaid külgi.

Mida arvate ettevõtjate kahtlusest, et EVLi esindaja ei suuda kunagi anda adekvaatset pilti potentsiaalse kliendi koostööhuvist.
Suudab küll, selleks on vajalik professionaalne ettevalmistus ning hea suhtlemisoskus, mis kehtib EVLi puhul.

Asjal on ettevõtte seisukohast ka teine pool: mess ei ole ainult kontaktide sõlmimise koht, vaid seal on hea võimalus vaadata ja kuulata, mida teised samas valdkonnas tegutsevad firmad pakuvad, millised on trendid, millised on teiste tootjate hinnad, probleemid. Üldjuhul jääb see info firmavälist esindajat kasutades saamata.

Katalooge saab ka Eestist osta. Miks peaks maksma selle eest veel tunnitasu?
Saab tõepoolest, kataloogi üleandmine ei olegi messiluure teenuse tuum, vaid osa EVLi poolt pakutavast terviklahendusest.

Kas tänase seisuga on juba mõni ettevõtte pöördunud Teie poole sooviga kasutada messiluure teenust?
Messiluuret on tehtud ettevõtetele erinevatest sektoritest, nagu näiteks ehitusmasinate, toiduainetööstuse, kodutekstiili ja mööbliga tegelejatele.

Peamiselt on küsitud infot sektori trendide kohta.

Kui suur on olnud huvi selle teenuse vastu, lihtsalt päringuid?
Huvi on olemas, kuid ? arvestades teenuse uudsust ? pigem mõõdukas kui suur. Peame tõestama reaalsete näidete varal, et messiluure teenus tasub ära. Oleme selles suhtes paremas positsioonis kommentaare andma poole aasta jooksul.

  • Teet Anier, ASi Balbiino turundusjuht:
    Oma ettevõtte hingeelu tunneme ikka ise paremini ja oma võimalusi suudame alati paremini presenteerida. Samuti tunnetame potentsiaalsete klientide ning turgude vajadusi ja ni??e kontaktide loomisel ka alati paremini.

Potentsiaalse partneri soove saab mõista ja paremini täita ikka siis, kui oled temaga vahetult kohtunud ning vastava kontakti loonud.

EVLi abi kasutaks äärmise vajaduse korral, kui väga vajaliku messiga samale ajale on sattunud samuti väga vajalik tegevus ning oma ettevõttest pole võimalik kedagi komandeerida. Või siis trendiinfo ja bro?üüride hankimiseks.

  • Priit Tamm, ASi Standard müügi- ja marketingidirektor:
    Ma ei usu teenuse edusse, sest VKLi esindaja ei saa olla kõige spetsialist. Inglise keele oskus ei too kaasa teadmisi mööbliärist.

Ettevõtted ei vaja messidelt katalooge, sest niikuinii saabub neid postiga iga päev. Lisaks otsustatakse see, kas sinuga kusagil boksis suheldakse või mitte, alles peale visiitkaartide vahetust. Messil osalejatel pole lihtsalt aega kõigiga niisama suhelda.

Lisaks tundub teenuse hind liiga kallis. Näiteks Kölni mööblimessist ei saa tervikpilti kümne tunniga, aga kümme tundi maksab juba 8000 krooni. Selle eest saame saata messile oma professionaalse disaineri.

  • Taimi Margus, ASi Mecro turundusjuht:
    Taoline teenus on kindlasti turul teretulnud, aga Mecro ei ole sellest huvitatud. Oleme turul tänaseks tegutsenud pea 13 aastat ja meil on püsivad koostööpartnerid, kellelt kaupu tarnime.

Külastame nimetatud regioonis korraldatavaid erialaseid messe eesmärgiga kohtuda olemasolevate partneritega ja saada ülevaade tootjate uue hooaja plaanidest ja uutest toodetest.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 14:19
Otsi:

Ava täpsem otsing