Reede 2. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Kütuseärist tulnud Andree Uustal käivitas edukalt majoneesi tootmise

Madli Kents 29. aprill 2004, 00:00

Teie töökäik on eelnevalt seotud kütusemüügi ja tehnikaga. Kuidas sattusite toiduainetööstusesse?
Minu vanuses on uued väljakutsed teretulnud ja nii toiduaineäri tootmise kui ka müügi pool tundusid mulle väljakutsuvana.

Olen tegelenud müügi ja turustuse juhtimisega ning saanud kasulikke kogemusi rahvusvahelistes firmades. Kui oskad müügitööd juba professionaalsel tasemel, siis pole eriti vahet, mida müüd.

Usun, et tegelen toiduaineäris veel paar aastat. Kui lae kätte saan ja kui uusi huvitavaid pakkumisi tuleb, siis võib-olla vahetan ala. Praegu see töö minu jaoks ennast ammendanud ei ole.

Kus on Teie jaoks lagi?
Pole kindel kas see üldse saabub, sest toiduainete tootmine on väga laialdane. Kui uus asi, nagu näiteks siirupi müük, juba käima läheb ja ise kasvab, siis muutub see mulle ebahuvitavaks. Ma parema meelega delegeeriks selle rutiini kellelegi teisele. Kõige huvitavamad hetked on brändikujundus, turu-uuring ja müügi ülesehitamine. Neid tooteid, mida Eestis veel toota ja müüa, on niivõrd palju.

Mida peate oma viimase aja kõige suuremaks tööalaseks õnnestumiseks?
Arvan, et uue brändi loomist ja OÜ Levaruse tootmise edukamat käima lükkamist. Kui uus omanikering ettevõtte 2003. aasta augustis ostis, seati eesmärgiks teha uus bränd, arendada majoneesi müüki ja luua uued tootmisüksused, nagu siirup. Aprilliks on kõik need eesmärgid täidetud ? välja on töötatud uued brändid Maria ja Maria Elite, lai valik majoneesisorte ja siirupeid.

Positiivne on ka see, et oleme selle kõik saavutanud suhteliselt väheste vahenditega. Suurimad investeeringud on tehtud tehnikasse, aga näiteks brändi kujundus on meie enda loodud.

Uue brändi loomine on riskantne. Mis tagab ühe kaubamärgi püsimajäämise?
Primaarne on toodangu kvaliteet. Ainult ahvatleva pakendi ja hea hinnaga saab müüa vaid esimesel korral. Kui ühe märgi all müüakse mitut erinevat toodet, on kvaliteet veelgi olulisem ? kui sama nimega präänik ja majonees on head, siis ostab tarbija homme ka siirupit.

Oluline on ka brändi idee ja toote väljanägemine. Maria kontseptsioon ? hea kodumaine kvaliteetne kaup hea hinnaga ? on siiani ennast igati õigustanud. Püüdsime teha ka eristuva ja kena pakendi.

Palju Eesti turul veel kodumaistele tootjatele ruumi on?
Usun, et on piisavalt, kui suudame tarbijate maitse-eelistustega kaasas käia, näiteks toodame väherasvaseid tooteid. Arvan, et Eesti toodang ja Eesti brändid jäävad ka kardetud euroliidu tulekuga alles. Iseasi, et eestimaiseid brände ikka ka Eestis tootma hakatakse. Suurim võimalus Eesti ettevõttel ja brändil ellu jääda on kujundada oma nägu.

Levarus on tegutsenud tegelikult juba aastast 1997. Kuidas õnnestus Teil tootmine edukamalt käima lükata?
Kõigepealt tuli vanadesse töötajatesse ja ka tarnijatesse usku süstida. Ei oodatud, et nii väikesest firmast on võimalik midagi teha. Ka endast tuli alguses palju anda ? olin tööl hommikul poole seitsmest õhtul seitsmeni ja ka nädalavahetustel. Tootmise jõudsamalt käima lükkamine nõudis esialgu suuri pingutusi, kuid tänaseks toimib kõik kenasti. Firma teenib juba normaalset kasumit ja esimese mai seisuga pole ettevõttel enam ühtegi maksuvõlga.

Millised isikuomadused on Teile karjääri jooksul kõige enam kasuks tulnud?
Järjekindlus, ambitsioonikus ja analüüsivõime. Eriti kergelt mind jalust maha ei löö. Olen olnud mitu korda rasketes situatsioonides, nii isiklikus elus kui ka karjääris. Ma suudan kontsentreeruda ja olla väga sihikindel.

Millised osad tööpäevast Teid eriti tööle ei innusta?
Hea meelega tegeleks ainult turunduse ja müügiga, sellest administreerivast poolest ma ise eriti huvitatud ei ole. Kuid kollektiiv on väike ja ma pean sellega tegelema. Pole vist trendikas hoobelda töötundidega, praegu peetakse targaks neid, kes võimalikult vähese vaevaga edukad on.

Teie juhtida on kahekümneliikmeline kollektiiv. Mida teete, et oma meeskonda koos hoida?
Juhina pean suutma ennast müüa, pean näitama, et mind huvitab ka töötajate heaolu. Olen teinud täpselt selgeks tööülesande, aga kui tekib probleeme, siis kuigi meil on ka oma tootmisjuht, võib probleemidega alati ka minu poole pöörduda.

Oma sõna kordama ei pea, aga karjuma ka mitte. Saame üksteisest väga hästi aru. Ka töötajad on näinud, et alguskuudel olid Andreel dressid ja tossud jalas ja tegi lihtsat tööd. Ka see distsiplineerib, kui töötajad näevad, et ma olen esimesena tööl ja lahkun viimasena, mitte ei puhka kuskil loorberitel.

Ma pole siin firmas direktor. Kui vaja, võin ka pintsakuga seljas midagi tõsta. Olen kõigega kursis, oskan teha iga liigutust alates pudeli vastuvõtmisest, kleepimisest, doseerimisest ja siirupi keetmisest arvete väljastamiseni. Olen kõik ise läbi teinud.

Kas olete riskialtilt tegutsedes pidanud taluma ka tagasilööke?
Kõrvetadasaamisi on olnud, aga võit on suurem. Riskide võtmine pole päris pime, selle on tinginud ikka mingid argumendid. Mõne konkurendiga võrreldes oleme lihtsalt julgemad. Kui asi ei lähe nii, nagu plaanitud, siis olen kõik asjad hiljem enda jaoks läbi mõelnud. Iga kaotust ja ebaõnnestumist olen püüdnud analüüsida ning otsustada, kas on mõtet edasi minna või mitte. Üldjuhul alati on ? loobumine pole minu stiil.

  • Martti Martin, Greiner Packaging Estonia AS Divisioni müügijuht:
    Levaruse näol on tegemist hea ja agressiivse kliendiga.

Levaruse edu tagajaks on Andree Uustali järjekindlus. Ta teab, mida tahab, ja esitab oma nõudmised. Kui mõni asi peakski teinekord viibima, annab Andree endast alati märku, nii et alustatud ettevõtmised seisma ei jää.

Andree Uustali edu pandiks on see, et teda saab usaldada ning temaga on kerge suhelda. Kui kummalgi ettevõttel tekib koostöös mingeid takistusi, siis antakse sellest partnerile alati teada ? mäng käib lahtiste kaartidega.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 14:24
Otsi:

Ava täpsem otsing