Esmaspäev 23. jaanuar 2017

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Jaak Ennuste 3 soovitust

Jaak Ennuste 18. mai 2004, 00:00

Siiski võivad need puudused häirida või ohustada ettevõtte tööd rohkem, kui arvata võib. Nimetan olulisi küsimusi, mida firma IT-juht võiks endalt küsida ja asuda neile lahendusi leidma.

Kas varundussüsteem toimib, täpsemalt ? kas ta ka reaalselt toimib? Kes hoolitseb koopialintide vahetamise eest? Kas reaalselt on võimalik andmed koopialt taastada? Kas koopia tehakse nii majandusinfosüsteemist, failiserveri ketastest kui ka e-postiserveri andmetest? Enim ette tulev probleem on varundussüsteemi ajale jalgu jäämine. Ebapiisava mahu tõttu tehakse koopiaid selektiivselt. Odavaimad (maht 40 gigabaiti) DAT-seadmed maksavad alla 25 000 kr, keskmise klassi DLT-seadmed (80 GB) jäävad vahemikku 25?70 000 kr. Võimsad ja praktiliselt piiramata LTO-lahenduste (200?400 GB) hinnad algavad 90 000 kroonist. Korralik varunduslahendus sisaldab ka taasteplaani ja asjaosalistele selgeks tehtud sisekorda.

Kas kasutajatel on piisavalt kettaruumi? Kettaruumi puudumine on tavaline nähtus, eriti just e-posti süsteemides. Tänapäeval on Outlook (Exchange?i server) kujunenud isiklikus teabehalduses de facto standardiks. E-kirjad sisaldavad mahukaid tekstidokumente, pilte, presentatsioone, tabeleid ja Acrobat-vormingus tootetutvustusi. Exchange?i kirjade hulgast on ajaloolist informatsiooni suhteliselt lihtne leida.

Pole midagi frustreerivamat, kui avastada näiteks kolm kuud hiljem, et vajaminev dokument või lisand on e-kirjade hulgast ruumipuudusel kustutatud. Teades, et gigabaidi hind on vaid umbes sada krooni (ja see võib olla ka odavam), on see madal hind lihtsa mahuprobleemi kõrvaldamiseks.

Kas majas info liigub? See on ilmselt juba midagi uut! Tänu Microsoft Server 2003s sisalduvatele SharePointi teenustele on võimalik luua kiiresti ja väikese investeeringuga firma siseportaal. Lisaserverit pole selleks vaja. Oleme IT Grupis juurutanud portaali, kus hoiame oma töötajatele kõige vajalikumat informatsiooni. Peale sisekommunikatsiooni on portaalis olemas ka töötajate nimekirjad, telefoniraamat, vajalikud üldkasutatavad dokumendid, meediauudised jms. Meelelahutuseks on portaalis viimaste aastate firmaürituste pildialbumid.

Küsige oma töötajatelt (nt ostujuhilt, sekretärilt), kas neilt käiakse pidevalt samu dokumente või blankette küsimas. Kui käiakse, siis kaaluge siseportaali lahenduse vajalikkust oma firmas, et neid dokumente seal hoida.

�rip�ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 09:41
Otsi:

Ava täpsem otsing