Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Millal sobib laovarude juhtimine tarnijale anda?

    Saada oma küsimus!
    Uut ülesannet ootame e-posti aadressil [email protected]
    Ülesanne
    Millal sobib laovarude juhtimiseks tarnija juhitud kaubavarude (VMI) kontseptsioon?
    VMI-kontseptsioon sobib kõigil neil puhkudel, mil:
    - klient on valmis osaliselt avama ja muutma tarnijale reaalajas nähtavaks oma laoarvestuse, ning- tarnija on huvitatud iseseisvast kliendi varude taseme jälgimisest ja nende täiendamisest.
    Omavahel peavad olema eelnevalt kokku lepitud varude täiendamise tasemed ja täiendavate partiide suurused. Tarneaegade ja nende võimalike kõikumistega seonduvad nüansid jäävad kõik tarnija arvestada. Kontseptsiooni eeldus on tarnija-kliendi püsisuhe.
    VMI ei ole mõeldav üksikostude puhul, ka mitte selliste klientide ja kaubagruppide puhul, mil ostud sooritatakse näiteks pöördoksjoneid vms vähempakkumistehnikaid kasutades.
    Tarnija juhitava kaubavaru (VMI) kontseptsiooni kasutatakse enamasti jaekaubanduses. Lähedasi kontseptsioone (Just-In-Time, Efficient Customer Response ehk ECR jt) on rakendatud kõikvõimalikes muudes harudes ja tarneahela erinevates osades. VMI näol on enamasti tegemist varude juhtimise alase koostööga kaupluse ja tarnija vahel.
    VMI kasutuselevõtmise peamisteks eeldusteks on usaldus ja valmidus investeerida ühisesse infosüsteemi. Kuna usalduse võitmine nõuab aega, ei pruugi VMId kasutav kauplus olla kohe valmis seda iga uue tarnija suhtes rakendama.
    VMI kasutamine on eriti otstarbekas harudes, kus tuleb tegeleda paljude erinevate toodetega (näiteks kontoritarbed, toidukaubad).
    Samuti võib VMI anda tuntava positiivse impulsi harudes, kus nõudlus võib kiiresti muutuda ja tarnija vajab seetõttu pidevalt täpset infot müüginumbritest lõpptarnija juures.
    VMI toob üldjuhul kaasa varude vähenemise ja aitab vältida puudujääkide (stock-outs) esinemist. See on süsteem, mis aitab headel firmadel muutuda veel paremaks.
    Kui kaupluse ja tema tarnijate vahel on probleeme suhtlemise või tarnetähtaegadest kinnipidamisega, ei muuda VMI kasutuselevõtt olukorda paremaks, pigem vastupidi.
    Lisaks mõlema organisatsiooni juhtkonna toetusele on kontseptsiooni edukaks rakendamiseks vajalik ka töötajate (eriti müügi- ja varude juhtimisega seotud personali) mõistev suhtumine ja pühendumine.
    VMI sobib enam:
    - stabiilse ja dünaamilise müügikeskkonnaga müügiettevõttele, kes on lõpptarbija ees viimaseks müügilüliks ? näiteks jaekauplus. VMI eelduseks on kehtestatud reeglid kauba müüja ja tarnija vahel.- tarneahelas, kus tarneahela iga lüli ehk tootja, edasimüüja või vahendaja juhindub nõudlus-, mitte pakkumisahela printsiibist, ehk laovaru iseenesest ei pane lõpptarbijat kaupa ostma. Lõpptarbija ostab kauba, kui ta seda vajab. Toode on tarneahelast müüdud alles siis, kui lõpptarbija on selle ära ostnud.
    Igapäevaelus avame joogikraani siis, kui vett vajame, mitte ei hoia kuu jooksul tarbitavat vett anumas.
    Mida rohkem on lülisid tarneahelas, kus igaüks tegeleb müügiprognooside koostamisega, seda suurem on prognooside hälve summeeritult. Nimelt juhindutakse üldjuhul varude vajaduste prognoosimisel ?valemist?: varude taastamise periood × maksimaalne prognoositav nõudlus (ei taheta müügist ilma jääda) × tarne usaldusväärsus (Murphy).
    See on ebaefektiivne tarneahel ? suuremad kulud ladustamisele, tellimuste esitamisele-käsitlemisele, suured laovarud, peale selle esinevad tarneaugud.
    VMI sobib vähem:
    - eripäraste toodete müügiks, näiteks eksklusiivsed tooted, niinimetatud trendikaubad;- väga ebadünaamiliselt müüdava kauba puhul, nt hooajalised kaubad;- müügiorganisatsioonile, kellele on iseloomulik sellise ebadünaamiliselt müüdava kauba müük, mille tarneaeg on arvestatava kestvusega ning kauba ostjaks on klient, kellel kaupa kohe vaja läheb.
    Mida VMI annab:
    - tarnijale võimaluse dünaamiliseks tootmiseks/teenindamiseks ? tulemuseks tagatud kõrgem tarnekindlus;- laoseisu vähenemine kogu tarneahela ulatuses;- kogu tarneahela tellimis- ning planeerimiskulude vähenemine;- tarnijal võimalus pakkuda toodet optimaalse hinnaga; võimaldab tagada kvaliteetseimat teenust ? võidab tarneahela iga lüli;- vigade, nagu tellimisvead, planeerimisvead, andmete sisestamise vead, vähenemine tarneahelas;- toote potentsiaalse vajaduse nägemine enne, kui toode tellitakse;- kogu tarneahelas väiksemate varudega parema saadavuse tagamine;- avatud võimalus täiendavate varude omandamiseks täpselt vajalikus koguses.
  • Hetkel kuum
Väikekaupmees: turgu ahistav alkoholiregister peab kaduma!
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Liven kaasab investoritelt võlakirjadega raha
Kinnisvaraarendaja Liven plaanib investoritelt võlakirjadega kaasata 4 miljonit eurot, teatas ettevõte börsile.
Kinnisvaraarendaja Liven plaanib investoritelt võlakirjadega kaasata 4 miljonit eurot, teatas ettevõte börsile.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Väikekaupmees: turgu ahistav alkoholiregister peab kaduma!
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Alkoholiregister on elav näide sellest, kuidas turumoonutus ei taha kaduda, sest bürokraatia on tugevam kui terve mõistus, kirjutab enam kui 10 aastat käsitööõllepoodi pidanud väikeettevõtja Karmo Tüür.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Mitmesaja ettevõtte mentor: proovige teinekord turge, mis pole Läti
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Vilniuse Hero ärimaja katusele tulevad olümpia-väärilised jooksurajad
Kontori valimise üks olulisemaid kriteeriumeid on hea asukoht linna keskuses. Nii arvavad ka 68% Realco UAB kinnisvaraarendajate poolt küsitletud äriinimestest. Kontoritöötajate heaolu seisukohalt on aga olulised mugav töökoht (70%), optimaalne sisekliima (64%) ja loomulik päevavalgus (55%). Just need ja teised esmaklassilise kontoripinna kriteeriumid on võetud aluseks ka Vilniuse CBD äripiirkonda (Vilnius Central Business District) rajatava Hero ärikeskuse disainimisel.
Kontori valimise üks olulisemaid kriteeriumeid on hea asukoht linna keskuses. Nii arvavad ka 68% Realco UAB kinnisvaraarendajate poolt küsitletud äriinimestest. Kontoritöötajate heaolu seisukohalt on aga olulised mugav töökoht (70%), optimaalne sisekliima (64%) ja loomulik päevavalgus (55%). Just need ja teised esmaklassilise kontoripinna kriteeriumid on võetud aluseks ka Vilniuse CBD äripiirkonda (Vilnius Central Business District) rajatava Hero ärikeskuse disainimisel.
Olavi Lepp: juht töötab hea tuju nimel
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.