Ehitusmehe leidmine osutub karmiks kadalipuks

Peep Ehasalu 02. juuni 2004, 00:00

Kõigepealt oli teadmine, et väike Tartu korter vajab remonti. Kui tuttavaid soovitamas pole, siis kuidas valida sadade seast see õige, kes pisikesed tööd kiiresti ära teeks? Ja kuidas kibekiirel hooajal keskmise suurusega ehitusfirmades väikeklienti suhtutakse?

Elektronkirjale vastas kahekümnest kolm. Ehitushangete portaali jäetud abipalvele vastas esimesel päeval Arendusprojekt OÜ, kes pakkus igaks juhuks elektri- ja sidetöid, antenne, andmesidevõrke ja valveseadmeid. Igati loogiline ? kui korterit remonditakse, siis läheb kõike vaja. Ette rutates võib öelda, et see oli üks vähestest firmadest, kus kedagi paistis ka müük huvitavat. Teisipäeva hilisõhtul oli teele pandud veel üks vastus hanketeatele. Argon Ehitus täpsustas korteri asukohta, materjale ning kipsi paigalduse spetsiifikat.

Ega siis muud kui esmaspäeva varahommikul www.neti.ee ehitusfirmade lehekülg ette. Välja sai valitud tähestiku iga tähe alt üks firma, kes teatas oma tegevuseks muu hulgas ehitus-remonditööd. Korteri asukohta ?unustades? saatsin kõigile e-kirja piisavat võhiklikkust näitava hinnapäringuga.

Vähem kui poole tunni pärast vastas Remondimeister OÜ, kes tänas viisakalt pöördumise eest, täpsustas korteri asukohta ning palus kontaktnumbrit, et kokku leppida objekti ülevaatamise aja. Algus oli paljulubav.

Esmaspäeva õhtul tuli veel kaks vastust: Esimene Kompanjon OÜ-lt ja Vennad Ehituselt. Viimane andis ausalt eitava vastuse, viidates täis töömahtudele. Vastamine ei võta palju aega, aga näitab firma korrektset kliendisuhtlust.

Esimene Kompanjon OÜ jutt oli asjalik, hinnapakkumise jaoks paluti rohkem infot. Jäeti telefoninumber ja paluti täpsustada tingimusi. Päev hiljem korrati küsimust, mis on teiste suhtumist arvestades äärmiselt kena tulemus ? ja ainus omataoline.

Ja oligi kõik. Ühe tööpäeva jooksul sain kahekümnele kirjale kolm vastust, millest üks oli eitav. Ootasin järgmise päeva lõunani veel head õnne, seejärel mõistsin, et ainus võimalus on asuda e-kirja saanud ettevõtteid läbi helistama.

ADI Ehitusest, Baltermist, Naeton Ehitusest ja Fartekom Ehitusest vastati läbisegi kanges eesti ja vene keeles, et pole meili vaadanud, aga eks nad hiljem vastavad.

Eesti Ehitusarenduse AS ainus veebilehel esitatud kontakttelefon ei olnud kasutuses.

Haveresti vastus oli konkreetne. Öeldi, et kiire on ja ei ole jõutud vastata. Lubati üle vaadata ja vastuseid anda. Ükski nendest firmadest ei saatnud kolme päeva jooksul siiski mingit pakkumist. Hiljem lubas vastata ka Pakri Ehitus ja neljapäeva hommikuks vastus saabuski, äraütlev, viitega hetke piiratud võimsusele.

Uus Ehitus ? paluti viisakalt järgmisel päeval sekretäri käest küsida, hommikul aga teatas meeshääl, et kui ka keegi on selle meili saanud, siis nemad korterite remondiga ei tegele. Selge jutt, aga täna korter ? homme maja. Vastata oleksid nad võinud sellegipoolest.

Dalton Kinnisvarast sain inimese telefoni otsa alles kolmapäeva hommikul. Jätsin oma kontakttelefoni, mulle lubati, et vaadatakse e-kirja ja antakse vastus. Neid ei heidutanud isegi see, et korter Tartus asub, lihtsalt lubati uurida, kas mõni meestest tahab Tartusse minna. Neljapäevaks siiski vastust veel pole.

Cityäriteenused ei osanud kohe vastust öelda. Et aga samas uuriti telefoni teel, mis küsimus mul oli, siis ei pidanud nad hiljem vastamisega tegelema ? Tartus nad ei tegutse ja seega oli vastus eitav.

Greberos AS lubas töö ette võtta, nädala teisel poolel ka objekti vaadata. Igati viisakas ja asjalik teenindus, üks kindlaid kandidaate, kui Tallinnas midagi ette peaksin võtma.

Jälle ja Ko väga viisakas ja meeldiv sekretär arvas, et mu e-kiri on ehk ülemuse arvutis. Kui aga tööd on kiirelt vaja, siis ei saa nemad seda ette võtta ? tööde järjekord on juba viimases kvartalis. Kolmapäeva ennelõunal kordas ülemus e-posti teel viisakalt juba sekretäri öeldut.

Lauper Ehituses lubati kiiresti oma meiliboks korda teha. Et nad Tartus ei tööta, siis küsisin Tallinnas ühe toru vahetamist ning vastus oli igati asjalik ? homme hommikul vaatame, kuidas brigaadidel tööga on.

Maitim: ?Ei ole meili saanud. Vaatan. Kas paistab kuskilt? Ei paista. Äkki panete uuesti teele?? Pakkusin, et räägin telefoni teel, aga kui ei, siis ei, mispeale saatsin uue e-kirja. Kolmapäevahommikune vastus andis üldised ruutmeetri hinnad ning peeti vajalikuks objekt üle vaadata. Päris hea tulemus.

Onnike ? rõõmus ja vahetu vastus: ?Ah see 40 ruutu või midagi?? Pakuti hinnaks nii 30 000?40 000, aga ?kurat, ei tea ju, kas näiteks vaja soojustada või miskit?. Selliste tööde turuhind on muidugi umbes kaks korda väiksem, aga paistis vähemalt üks koht, kust ka abi saab. Leppisime kokku, et firma tuleb mu elamist vaatama.

Siberi Ekspressi helistades oli üllatus suur ? öeldi, et nad just kirjutavad mulle pakkumist. Õhtul kell kaheksa helistati veel üle, et nüüd on pakkumine saadetud ja tõepoolest ? ette antud ruutmeetrite järgi oli korrektselt vormistatud hinnapakkumine, mis hinge kinni ei võtnud ega jätnud ka kaksipidi mõistmist.

Vahepeal oli mul endalgi hakanud unuma, mida ma üldse olin küsinud, õnneks tuletas Siberi Ekspress ikka meelde, et tahtsin saada hinnapakkumist. Ühelt poolt olnuks ehk parem enne detaile täpsustada, teisalt saab seda ka nüüd teha.

Tartu Ehituses oli mu meil kahe silma vahele jäänud. Eelarvestaja sõnul saavad nad hinnapakkumise teha, aga ei saa garanteerida, et see töö enne augustit või üldse ette võetakse. Et mul tõesti seda tööd Tartus vaja oli, siis uurisin-puurisin rohkem ja tegemist oli abivalmis inimesega ? sain mitme firma nimed, keda nad selliste tööde peale Tartus soovitasid. Nii jutt jäigi, üldiselt nad teevad küll, aga praegu on hooaeg, töötegemise aeg.

Esimene Kompanjon ? kõige viimases järjekorras helistasin neile, kes vastasid ka e-posti teel. Mul ei tulnud pettuda, vastused olid asjalikud ja sõbralikud. Tartu kohta arvati naljatamisi, et ma ei jaksa nende transporti kinni maksta. Mis on muidugi ka täiesti tõsi. Ja lõpetuseks üllatus: ?Aga kuulge, kõike head ja kõige paremat teile!? See jääb meelde ja Tallinnas ehitama asudes otsin nad kindlasti üles.

Remondimeister ? umbes sama stsenaarium, mis eelmiselgi. Viisakas, asjalik, Tartu kohta öeldi otse, et väikse firmana oleks kulutused nende jaoks ? NB! mitte kliendi jaoks ? liiga suured. Tänati ühenduse võtmise eest.

Minu saaga kokkuvõtliku tulemusena pean tunnustama kõigi firmade viisakat suhtlemist: legendid ülbetest ehitusmeestest ei pea paika. Telefonile vastavad inimesed võiksid lisaks viisakusele siiski olla huvitatud ka sellest, millega on üldse tegemist. Kui klient võtab neile helistada, on ta neile poolele teele vastu tulnud. Seda aga ära ei kasutata, pigem jääb mulje, et helistaja püütakse kui tüütus maha raputada. Iga vastus on hooajavälise aja eeltöö.

Arvan, et kui on lubatud vastata, siis tuleks seda teha, vastupidine näitab, et ettevõtte lubadusi ei saa uskuda.

  • Madis Käbin, RTG Ehituse juhataja:
    Ühelt poolt väiksed üldehitusfirmad ei tegele müügiga, teisalt neil polegi, mida müüa.

Täna on probleem heade töömeeste puudus, paljud on läinud näiteks Soome tööle ja suvel ongi kõigil jalad-käed tööd täis. Eelmisel suvel olime isegi meie suurkliendina hädas sisetöödele alltöövõtjate leidmisega.

Suurte ehituse peatöövõtjatega korteriremontija muidugi kokku ei puutu.

Meie käest on küll küsitud, aga need on olnud tõesti sellised internetist ?ehituse? märksõna alt meie juurde sattunud. Ütleme viisakalt ära või juhatame nad edasi mõne alltöövõtja juurde.

Sellise väikse töö peale on hooajal siiski kõige parem leida mõni tuttav handy man, sest väikesed üldehitusfirmad ei viitsi üldjuhul nii väikeste objektidega tegelema hakata.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 09:42
Otsi:

Ava täpsem otsing