Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    PR-trikk töötab halvakspanust hoolimata

    Supermodell kandideeris europarlamenti. Linnapea istus kasarmu lammutamiseks buldooseri rooli. Peaministrile tõid lapsed töö juurde kassi.
    Suurettevõtja toimetas aprillinaljana seltskonnajakirja. Kirjaneitsi avaldas uudisteose ilmumise eelõhtul seeria aktifotosid. Kõiki neid ja paljusid analoogseid meediasündmusi nimetatakse õigustatult PR-trikkideks.
    PR-trikk toimib enamasti hoolimata seda vahendavate ajakirjanike kriitikast või arvamusliidrite halvakspanust. Eriti siis, kui eesmärgiks on lihtsalt kellegi või millegi tuntuse suurendamine.
    Kui aga lisaks populaarsuse tõusule soovitakse ka usalduse kasvamist, võib PR-trikitamine tõesti hoopis vastupidise efekti anda. Kasside rohkus ja kenadus ei korvanud näiteks erakonna selge sõnumi puudumist.
    Seltskonnapress ning meelelahutusmeedia üldjuhul tervitavad trikitajaid kui tänuväärt materjali.
    Aga ka soliidsusele pretendeerivad kanalid loobuvad oma võltspaatosest, kui mõni prominent midagi ekstravagantset või kurioosset teeb. Sotsiaalminister saab soovi korral oma päevakajalised vemmalvärsid ikka trükki. Põhireeglina domineerib meie tänases üldhuvi-meedias inimläheduse nõue. Sellele lisanduvad traditsioonilised uudiskünnise kriteeriumid nagu uudsus, konflikt, erakordsus, prominentsus, sündmuse ajaline ja ruumiline lähedus ning muu taoline.
    Et tabloidistunud meedias oma sõnumiga auditooriumini jõuda, tuleb see paratamatult rüütada värvikasse ja rahvalikku semantikasse. Suhtekorraldus kui professionaalne tegevusvaldkond kujunes välja sajandeid ajakirjandusest hiljem ning on alati jäänud meedia tuules liikujaks.
    Kui meedias parajasti müüb seksikus, peab rõhutama sõnumikandja seksapiili. Kui kilbile tõstetakse noored või vanad, tuleb sõnumiski olla vastavalt kas nooruslik või elukogenud. Kui ruulib infotainment, saab sõnumist show.
    Tuntud meediateoreetik Denis McQuail märgib tabavalt meedia põhiprobleemina kasumi tõusmist ainsaks motiiviks, mis tegelikult loeb. Sestap on lehtedes pildid järjest suuremad, teleprogrammid üha meelelahutuslikumad ning päevauudised aiva sentsatsioonilisemad.
    Interneti ja kaabeltelevisiooni laiaulatuslik levik on tekitanud meilgi kõikvõimaliku info ulatusliku ülepakkumise.
    Kuna lugejate ja kuulajate-vaatajate koguhulk on Eestis jäänud viimasel kümnel aastal samaks ning enamik inimesi on keskmiselt ärkvel ikkagi vaid kaks kolmandikku ööpäevast, muutub meedia seisukohalt kõige strateegilisemaks ressursiks inimeste tähelepanuvõime ja huvi.
    Auditooriumile aga muutub heaolu kasvades tsirkus leivast järjest olulisemaks. Ettevõte või organisatsioon, kelle suhtekorraldaja püüab tänase meedia vahendusel sõnumit sihtgrupini muljuda, on seega tõsiste probleemide ees. Spetsialistide seisukohad tuleb tõlkida tädimaali keelde, muuta need piltlikuks ja näitlikuks. Sajaleheküljelisest uuringust tuleb teha A4 formaadis pressiteade. Traditsioonilisest lepingule allkirjade andmisest peab saab telegeeniline atraktsioon.
    Ning kui üldse pressikonverents korraldada, peaks seal tippjuhi kõrval olema ka keegi päevakangelastest. Kui meedias tervikuna on käimas karneval, siis organisatsiooni meediasuhete juhtimisel selgest ja arusaadavast sõnumist paraku üksi ei piisa.
    Teades ühe või teise kanali ning nende auditooriumide ootusi, lavastatakse PR-spetsialistide poolt avamisi, vastuvõtte, kohtumisi valijatega, sissevaateid perekonnaidülli, pihtimuslikke intervjuusid ja muud sellist. Müüki paisatakse ümmargused numbrid ja suhtarvud, armsad lapsukesed, seksikad blondiinid ja karvased loomad.
    Kuid kes kehtestab sõnumi taolisel pakendamisel reeglid? Kogu oma lugupidamises kolleegide nutikuse ning fantaasia ees tervitan mängujuhtidena siiski kõiki häid toimetajaid ja ajakirjanikke. Kes seejuures ikka ja alati süütult õlgu kehitades teatavad, et nende lugejate-kuulajate-vaatajate ootused ongi just sellised.
  • Hetkel kuum
Teadlane: kuidas päästa noored passiivsusest
Eesti noorte poliitiline ja ühiskondlik aktiivsus ning panustamine kooli, kogukonna või ühiskonna tegemistesse jääb rahvusvaheliselt alla keskmise, kirjutab sotsioloog ja haridusteadlane Meril Ümarik.
Eesti noorte poliitiline ja ühiskondlik aktiivsus ning panustamine kooli, kogukonna või ühiskonna tegemistesse jääb rahvusvaheliselt alla keskmise, kirjutab sotsioloog ja haridusteadlane Meril Ümarik.
Ebalus voogedastuse kasumlikkuse suhtes sundis USA indeksid külgsuunas liikuma
Ehkki Disney teatas, et on suutnud voogedastusega esimeses kvartalis kasumisse jõuda, ei ole kogu selle ärisuuna kasumlikkus sugugi veel kindel, mis oli ka üks põhjusi, miks Wall Street jäi teisipäeval hillitsetuks. Kui S&P 500 tõusis +0,13% ja Dow 30 kerkis vaid +0,08%, siis Nasdaq langes -0,1%.
Ehkki Disney teatas, et on suutnud voogedastusega esimeses kvartalis kasumisse jõuda, ei ole kogu selle ärisuuna kasumlikkus sugugi veel kindel, mis oli ka üks põhjusi, miks Wall Street jäi teisipäeval hillitsetuks. Kui S&P 500 tõusis +0,13% ja Dow 30 kerkis vaid +0,08%, siis Nasdaq langes -0,1%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Mitmesaja ettevõtte mentor: proovige teinekord turge, mis pole Läti
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Tänasest on meil Eesti Rohetehnoloogia Liit
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Bentley Continental GTC roolis tundub elu kui lill
Kaasaegse kunsti galerist ja teemantide nõustaja Maria Shevchenko armastab elus kolme asja: kunsti, luksust ja kiirust. Kõik need kolm leidis ta ühel nädalavahetusel Bentley Continental GTC näol. Proovisõidust luksusliku kabrioletiga sündis alljärgnev mõtisklus elamise kunstist.
Kaasaegse kunsti galerist ja teemantide nõustaja Maria Shevchenko armastab elus kolme asja: kunsti, luksust ja kiirust. Kõik need kolm leidis ta ühel nädalavahetusel Bentley Continental GTC näol. Proovisõidust luksusliku kabrioletiga sündis alljärgnev mõtisklus elamise kunstist.
Raadiohommikus: börsitulemustest, kinnisvarast ja puidutööstusest
Esmaspäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis saab kuulda värskeima börsifirma Infortari tulemustest, kuid teeme juttu ka Tele2 juhiga ning räägime olukorrast puidutööstuses ja kinnisvaraturul.
Esmaspäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis saab kuulda värskeima börsifirma Infortari tulemustest, kuid teeme juttu ka Tele2 juhiga ning räägime olukorrast puidutööstuses ja kinnisvaraturul.