Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Riia sai Ryanairi endale. Ja mis siis?

    Märtsikuises Äripäevas kirjutas Estonian Airi president Erki Urva Ryanairist: ?Meenutagem mõne kuu taguseid sündmusi, kus täpselt ühel päeval algatati nii Eestis, Lätis kui ka Leedus kampaania, milles süüdistati kohalikke valitsusi soovimatuses anda Ryanairile tegutsemiseks eelistingimusi. Kogu retoorika oli vürtsitatud utoopiliste lubadustega.?
    Nüüd on Ryanairi jutt turistide hordidest Riiale mõju avaldanud. Sügisest hakkab odavlennufirma lendama Riiast Londonisse, Frankfurti ja Tamperesse, sest Riia lennujaam nõustus langetama reisijatasu Tallinna lennujaama tariifist neli korda odavama 71 kroonini (vt 28. juuli Postimees).
    Äripäev jagab Tallinna lennujaama juhtide ja Eesti valitsuse seisukoha, et Ryanairile ei ole õige Riia kombel erisoodustusi teha.
    Postimehe artikkel pealkirjaga ?Eesti kaotas turismilahingu Lätile? väidab, et Riia lennujaam jääb ?odavama hinna tõttu ilma hinnanguliselt paarisajast miljonist kroonist aastas, kuid samas jätaksid turistid Lätisse täiendavalt hinnanguliselt kolm miljardit krooni, millest riik teeniks maksudena vähemalt miljardi?. Läti asepeaminister Ainars Slesers ennustab, et lennureisijate arv võib järgmisel aastal kahekordistuda, jõudes kahe miljonini, ning 2010. aastaks võib reisijate arv kerkida viie-kuue miljonini.
    Äripäeva toimetust need arvud ei veena. Arvatavad tulud on spekulatsioon ning pole ka põhjust uskuda, et Riiasse reisijate arv iga aastaga kerkiks ainult tänu sellele, et Ryanair seal nüüd toimetab.
    Tallinna lennujaam on Ryanairi survel lennujaamamaksude alandamisest keeldunud, järgides põhimõtet, et lennufirmadel peavad olema maksude suhtes võrdsed tingimused. Seda põhimõtet tuleb Äripäeva hinnangul ka edaspidi järgida. Näiteks Tallinna ja Milano liinil lendav odavlennufirma Volare maksab ühtseid lennujaamamakse.
    Kui Tallinna lennujaam vähendaks makse kõigile, kukuks jälle äri tasuvus (eelmisel aastal oli kasum 46 miljonit krooni). ?Lisareisijaid ilmselt küll tuleb, aga mitte sellises mahus,? sõnas Tallinna lennujaama finantsdirektor Eduard Tüür. Ja isegi juhul, kui maksu neli korda langetataks ja reisijate arv näiteks kolmekordistuks, ei suudaks lennujaam külastajaid vastu võtta. Tallinna lennujaama maht jääb aastas 1,5 miljoni reisija piiresse, tänavu loodetakse võtta vastu miljon reisijat.
    Tallinna lennujaam võib kaaluda siiski erisuste tegemist kahel alusel ? mahu või kellaaja põhjal. Esimesel juhul oleks väiksematele tegijatele kõrgem hind, teisel juhul alandatakse lennujaamamaksu tipptunnivälistel aegadel, mil lennujaama koormus on väiksem. Samas peavad ka neid erisusi tehes kehtima ühtsed reeglid nii Ryanairile kui ka teistele.
    Riia ?turismivõit? ei ole lõplik. Nii Ryanair kui Easyjet on teatanud huvist sellegipoolest Tallinna tulla, kui ikka sobivates tingimustes kokku lepitakse. Kellaaja alusel tehtud vangerdused tasudes võivad odavlennufirmasid rahuldada.
    Seda, mis tingimistel Riia lennujaam Ryanairile maksu alandas, on lätlased seni varjanud. Kui teised lennufirmad ei saa lepingu tingimuste kohta teavet ega saa võrdsetes tingimustes kindlad olla, võib Riiast oodata turistide arvu kahekordistamise asemel hoopis skandaali.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Heleri Michalski: tulevik on ülitundlike inimeste päralt, enesekehtestamine tuleb kasuks juba nüüd
20–30% inimestest on ümberringi toimuva suhtes tavapärasest märksa tähelepanelikumad ja tundlikumad, mistõttu ohustavad neid töökeskkonnas ülesõitmine ja isegi kiusamine. Vajadus niisuguste inimeste järele aga üha kasvab, kirjutab tööelu kogemusnõustaja ja kommunikatsiooniekspert Heleri Michalski.
20–30% inimestest on ümberringi toimuva suhtes tavapärasest märksa tähelepanelikumad ja tundlikumad, mistõttu ohustavad neid töökeskkonnas ülesõitmine ja isegi kiusamine. Vajadus niisuguste inimeste järele aga üha kasvab, kirjutab tööelu kogemusnõustaja ja kommunikatsiooniekspert Heleri Michalski.
Kolme ettevõtte aktsiad, millele nähakse kuni 60% hinnakasvu
Citigroupi aktsiaanalüütikud toovad välja kolm aktsiat, millele nähakse kuni 60% suurust tõusupotentsiaali.
Citigroupi aktsiaanalüütikud toovad välja kolm aktsiat, millele nähakse kuni 60% suurust tõusupotentsiaali.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Üks parimaid juhte Ivo Suursoo: Eesti juhtide nõrkus on vähene unistamine
"Eesti juhtide tugevus on see, et oleme kahe jalaga maas. Nõrkus on see, et unistame vähe," usub OIXIO Grupi juhatuse esimees Ivo Suursoo.
"Eesti juhtide tugevus on see, et oleme kahe jalaga maas. Nõrkus on see, et unistame vähe," usub OIXIO Grupi juhatuse esimees Ivo Suursoo.
Tänasest on meil Eesti Rohetehnoloogia Liit
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Käärijä ettevõte teenis kena kasumi
Kauppalehti vaatas sisse Soome eelmise aasta Eurovisiooni esineja Käärijä ettevõttesse ja leidis, et tema firma Paidatonriehuja Oy oli 250 000 euroga kasumis.
Kauppalehti vaatas sisse Soome eelmise aasta Eurovisiooni esineja Käärijä ettevõttesse ja leidis, et tema firma Paidatonriehuja Oy oli 250 000 euroga kasumis.
Raadiohommikus: ärivõimalused tervise- ja erootikamaailmas
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis lahkame Eesti tervishoiusüsteemi, uurime erootikaäri plusse ja miinuseid ning avame vähemalt kolme valdkonna konkurentsiraporti.
Äripäeva raadio teisipäevases hommikuprogrammis lahkame Eesti tervishoiusüsteemi, uurime erootikaäri plusse ja miinuseid ning avame vähemalt kolme valdkonna konkurentsiraporti.