Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
L?Oreali toodete müük kasvas Venemaal ja Hiinas jõudsalt
Ettevõtte kasum (958,2 mln eurot ehk 15 mld krooni) ületas analüütikute 929 mln euro suurust ootust. Ettevõtte käive kasvas 3,6 protsenti, 7,4 mld eurole.
Matrixi ?ampoonide müük Ida-Euroopas ja Maybelline?i huulepulkade müük Aasias aitas L?Orealil seista vastu Procter & Gamble?i hinnasõjale Lääne-Euroopas. Umbes pool L?Oreali müügist tuleb Lääne-Euroopast. ?Paljude uute toodete edukas turuletoomine ja kiire laienemine uutel ja arenevatel turgudel aitas kasvatada käivet,? ütles L?Oreali juht Lindsay Owen-Jones.
Firma teatas, et ülevõtmisi ja valuutakursi muutuste arvestamata jätkab käive teisel poolaastal kasvu esimese poolaasta tempos ? 6,4 protsenti. Juuli algul rääkis firma 7protsendisest kasvust. L?Oreali käive kasvas Hiinas 85 protsenti ja Venemaal 46 protsenti. Lääne-Euroopas kasvas käive 1,7 protsenti.
Aeglustuv majanduskasv Euroopas on pannud tarbijaid ostma kaupu supermarketitest, kus sageli ei müüda L?Oreali tooteid.
Ka mõned L?Oreali konkurendid on kannatanud seoses nõrga tarbimisega Euroopas. Unilever, kes toodab Dove seepe ja Calvin Kleini parfüüme, on alandanud hindu 2,5 protsendi võrra. Fa seepide ja Gliss Kuri juuksehooldusvahendite tootja kahandas Henkel käibeprognoosi.
Autor: ÄP