Teisipäev 24. jaanuar 2017

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Kolm kiiret pilku kolmele erinevale autole

Tõnu Tramm 29. oktoober 2004, 00:00

Autodeks valisin äsja uuenduskuuri läbinud väikese A-klassi Mercedese, suure sedaani Chrysler 300C ja maasturi Hyundai Tucson. Testijateks palusin endale appi laulja Maarja-Liis Ilusa, kes igapäevaseltki A-klassi Mercedese rooli keerab ning Äripäeva projektijuhi Asso Laido, kelle igapäevased sõidud eeldavad ruumi ka suuremale perele.

Enne veel, kui autod eri suundadesse testisõidule veeresid, lubasin nii Maarja-Liisile kui ka Assole, et hiljem kokkuvõtteid tehes avaldan ka enda autoajakirjaniku vaatevinklist tekkinud seisukohad.

Maarja-Liis: Parem kui minu praegune, eelmise põlvkonna A-klass, vaiksem, pehmem ja mugavam. Samas väga kodune ja see auto hakkas mulle meeldima juba esimestel meetritel. Hiljem oli raske lahkuda. Neist kolmest vaieldamatult sobivaim võimalus minusuguse jaoks, kes sõidab enamasti linnas ja ei pea kolme last vedama.

Asso: Ehtne naistekas selle sõna heas mõttes ? hea manööverdada, hea väljavaade, samas stiilne nii seest kui ka väljast.

Tõnu: Asjalik kompromiss inimesele, kes enamasti sõidab linnas, kuid aeg-ajalt peab näiteks suvilas või maal vanaemal külas käima. Sisemus on eelmisest A-klassist soliidsem ja funktsionaalsem, auto ise silmnähtavalt laiem ja sportlikum. Vana A-klassiga pole seal enam peale nime palju muud ühist.

Maarja-Liis: Peaaegu kõik meeldis ? välja arvatud muidugi see, et nüüd pean oma vanaga edasi sõitma. Eriti hea oli, et kõik nupud on toodud roolile, see on väga mugav lahendus. A-klassi juures meeldib ka see, et tagumised istmed on kerged ja neid saab lihtsalt välja võtta. Isegi minusuguse jaoks ei ole see mingi probleem.

Asso: Stiilne ja kvaliteetne sisemus avaldab muljet, kohe tunned, et istud mersu roolis.

Tõnu: Positiivset jäi meelde palju - müratase on madalam, vedrustus sujuvam, auto ise on ruumikam, salong märksa läbimõeldum ja soliidsem jne. Veel on tema puhul aga positiiivne see, et uuel mudelil on nüüd soodsama hinnaga kolmeukseline versioon, mis teeb ta kättesaadavamaks suuremale ostjaskonnale. Uus A klass ei ole ka enam nii ?naistekas? kui vana.

Maarja-Liis: Ehkki tegemist oli Elegance-varustuses autoga nagu ka minu oma, ei leidnud ma istmete alt enam laekaid, kus mul on hea plaate hoida. Ka parklakaardile ei leidnud ma kohta mujalt kui käigukangi alt, aga sealt kaarti välja koukida oli üsna ebamugav.

Asso: Õiget sõiduasendit oli raske leida, õigemini ma ei leidnudki seda. Ilmselt oli tegemist ka minu enda kiiksuga, sest ma olen harjunud sõitma väga madalal.

Tõnu: Kõige enam häiris see, et ta on hästi madal. Saan aru, et ta polegi maastikuautoks mõeldud aga igal suvalisel kruusateel vaata igat kivi kui potentsiaalset mõrvarit auto põhjale. Lisaks on minu jaoks veidi harjumatu Mercedese püstine rool aga kujutan ette, et see ongi ainult harjumise küsimus.

Maarja-Liis: Suur ja kõrge, tõeliselt hea metsas seenel käia ? mida ma ka tegin ?, ilma et peaks hirmu tundma iga pisema kännu ees. Minul, kes ma enamasti sõidan linnas, pole aga sellise autoga suurt midagi peale hakata.

Asso: Kui Chrysleri ja Mercedese osas olid ootused suured ja need ootused ei täitunud täiel määral, siis Hyundai osas ei olnud mul mingeid lootusi. Seevastu auto ise oli täitsa hea ja üllatus heas mõttes vaat et kõige suurem.

Tõnu: Liiga sarnane Santa Fele, oleks oodanud midagi uuemat. Ei sisemus, välimus ega ka sõiduomadused ei raba millegagi ja kahe päeva pärast pole enam meeleski, et sellise autoga sai sõidetud. Muidu igati korrektne ja korralik linnamaastur.

Maarja-Liis: Mulle meeldiski temaga just metsas sõita ja tundus, et ka kaasa võetud koer jäi väga rahule. Sobib aga siiski pigem pere kolmandaks autoks, mis ongi mõeldud sellisteks puhkudeks, kui on vaja kusagile maastikule minna või talvel lumehangedes sumbata.

Asso: Pehme ja mugav sõita, eriti Tallinnas, kus auk augus kinni. Selles mõttes sobib ka täitsa linnaautoks, et mitte öelda (Tal)linna autoks. Ja kuidagi turvaline tunne on kui auto on suur.

Tõnu: Oma klassikuuluvust arvestades täiesti sõiduautolikud sõiduomadused nii maanteel kui ka linnas. Baasvarustuse ja hinna suhe on soodne, mis peaks Tucsoni muutma siinsel turul täiesti konkurentsivõimeliseks autoks.

Maarja-Liis: Automaatne käiguvahetus oli kuidagi uimane. Et kiirendada, pidi pedaali ikka päris kõvasti suruma, käik hüppas hoobilt mitut astet ülespoole ja siis tohutu undamise saatel alles hakkas minema.

Asso: Natuke liiga närviline kogu oma olemuselt. Kohalt võttes lausa hüppas, rool oli pisut liiga kerge ja tundlik.

Tõnu: Laegas keskkonsooolis, mis pidi idee järgi ka parema käe toe funktsiooni etendama, oli täiesti vale koha peal. Et sinna toetada, pidi ennast poolkülili kahe istme vahele laskma.

Maarja-Liis: Hästi suur, ehkki sisse istudes tundus alguses väikeste akende tõttu, nagu oleks ta ka väljast väike. Linnas manööverdada ebamugav, kuid kiirendada ja maanteeel sõita tõeline kaif.

Asso: Välimus ei jäta mitte kedagi külmaks ja kui kellelgi on vastupandamatu soov teistest erineda, sobib see auto talle nagu rusikas silmaauku. Aga aknad on nii väikesed, et kohe esimesel ristmikul peatudes ei näinud ma isegi valgusfoori.

Tõnu: Üks ilusaima disainiga autosid, seda mitte üksnes meil müüdavatest, vaid kogu maailmas parasjagu toodetavatest. Maitse üle ei vaielda, aga mulle selline disain meeldib. Eriti veel peatselt müügile jõudev universaalkerega variant.

Maarja-Liis: Hea kiirendus ja võimalus kõik BMWdega rullnokad selja taha jätta. Suurepärane heli ja muidugi see, kui süüte sisse keerates rool ja iste iseenesest omale kohale liikuma hakkavad ? see tekitab tõelise piloodi tunde. Ja et pedaalide kaugust saab elektriliselt reguleerida, nägin ma ka esimest korda.

Asso: Siledal maanteel väga hea sõita, rikkalik baasvarustus ja mugav salong. Istet saab reguleerida täpselt enda järgi ja et oleks mugavam väljuda, liigub rool ise üles ning iste tahapoole. Väga mugav lahendus.

Tõnu: Hinna ja varustuse hea suhe, arvestades, et tehniliselt on paljuski tegemist eelmise põlvkonna E-klassi Mercedesega, kuid varustustasemelt on ta võrreldav mistahes luksusautoga. Kevadel sõitsin Prantsusmaal ka tema 5,7-liitrise Hemi-versiooniga, see on ikka täiesti omaette nähtus kogu automaailmas. Sõiduelamus on võrreldav vähemalt pool miljonit krooni rohkem maksvate autodega.

Maarja-Liis: Linnasõiduks liiga suur ja kohmakas. Kodus garaa?is manööverdades ma juba vahepeal loobusin üldse temaga oma kohale pääsemisest ja ajasin naabrimehe auto kohale lootuses, et ehk too ei tule täna koju. Paraku siiski tuli ja ma pidin uuesti asja ette võtma. Igatahes oli väga keeruline ja kunagi varem pole mul sellist hirmu manööverdamise ees olnud. Ja kui aus olla, siis mulle tema disain nii väga ei meeldi.

Asso: Aukudes pisut liiga jäik. Sõidan ise vanemat tüüpi 7-seeria BMWga, millel on samuti 18tollised veljed ning veel madalamad rehvid, kuid BMW on pehmem. Ja natuke veider, et sellise klassi autol tõuseb pagasiruumi luuk pärast salongis olevale nupule vajutamist vaid sentimeetri jagu ning et seda täiesti üles saada, peab sõrmed luugi määrdunud ääre alla ajama. Käsi määrimata pagasiruumi pääseda on täiesti võimatu. Kui muidugi auto just otse pesust pole tulnud.

Tõnu: Salongis kasutatavad materjalid ei ole üksüheselt kooskõlas sellega, mida auto välise disainiga öelda tahetakse. Pealtnäha väga luksuslik, seest aga suhteliselt tavaline.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 09:47
Otsi:

Ava täpsem otsing