Trükitööstuste kodulehed liialt tehnilised

Indrek Kald 14. detsember 2004, 00:00

Trükitööstuste kodulehed pakuvad reeglina elementaarselt vajalikku infot firma tegevuse ja võimaluste kohta. Mitmel veebilehel leiab ka reaalajas päringu tegemise vormi. Häirivad vanad uudised, mõned pooleli jäänud sisuküljed ja probleemid lehekülje piires navigeerimisega. Kõik võrreldud trükitööstuste kodulehed on neti.ee kataloogis olemas ja tulevad otsingust võrdselt välja. Samas pole keegi kasutanud võimalust osta enda esile toomiseks lisaks reklaami. Kõigi ühiseks miinuseks on see, et trükivaldkonna märksõnadega ei tule ükski siin märgitud firmadest liiga kergesti (sealhulgas esimeste hulgas) otsingust välja.

- ITee hindab igakuiselt ühe valdkonna tippfirmade kodulehekülgi. Seekord valisime välja edukaimad trükitööstuse firmad 2. detsembril Äripäevas ilmunud trükitööstuste TOPist. Hindamises osalesid Äripäeva veebitoimetaja Pirjo Vanem ja Elioni internetiteenistuse juht Maiko Kalvet. Hindamisgrupi liikmed hindasid kümne palli süsteemis veebikülgede kriteeriume: sisu, vorm ja kättesaadavus. Hinne üks on nende firmade kodulehtede seas väga halb tulemus ja hinne kümme on väga hea tulemus. Veebikülgede paremusjärjestus selgus punktide summeerimisel.

www.kroonpress.ee

Maiko Kalvet: Koduleht on loogilise navigatsiooniga ja kolmes keeles. Kujundus on tagasihoidlik, aga mitte liiga lihtne. Teave ettevõtte ja tehtud tööde kohta on põhjalik ja usaldustäratav. Eriti põhjalik on info tootmisvõimaluste ja tehniliste tingimuste kohta. Samuti on palju erialaseid nõuandeid, mis on kasulikud ja teevad ka tööde tellimise lihtsamaks. Uudised olid kas puudu või vanad (vene ja inglisekeelses versioonis) ? seega pole sel alaosal mõtet. Fotode avamine toimub uues aknas, mille kuju on suvaline ja muutmatu, tehes tutvumise ebamugavaks. Kokkuvõtteks korralik ja põhjalik koduleht.

Pirjo Vanem: Ettevõtte info on põhjalik, sisaldades ülevaadet finantsnäitajate, keskkonna- ja kvaliteedipoliitika kohta; ajalugu lõpeb aga aastaga 1998. Toodete ja tootmisvõimaluste kirjeldamine keskendub masinatele. Illustratsioonid on pigem mittemidagiütlevad pildikogumid. Lehekülje struktuur on küll lihtne, aga kujundus lehitsemist oluliselt ei toeta ? menüüosad ja alajaotuste viited on erineva stiiliga ning hajutatud. Märki sellest, millises alajaotuses viibitakse, maha ei jää (kohati ei lähe ka lehekülje pealkirjad ja sinna viivate linkide nimed kokku). Lisades siia vanamoodsa ja raskepärase kujunduse, on tulemus pigem heidutav kui innustav.

www.labelprint.ee

Kalvet: Kolmekeelne koduleht loogilise ülesehituse ja lihtsa ning kauni kujundusega. Hea on võimalus otse sisestada hinnapäring. Info ettevõtte kohta on pealiskaudne. Ka toodete ja tööde kohta pole väga põhjalikku infot, kuid üldmulje ettevõttest ja võimalustest saab kätte.

Vanem: Esmapilgul eristub see leht kujunduse osas ? konkurentidega kõrvutades jätab labelprint.ee sooja ja värske mulje. Illustratsioonide kasutamine on läbi mõtlemata ja lõhub lehekülje struktuuri. Ka on küsitav erinevate toodete lahterdamine menüü tasandil ? väljendid ?muud tooted? ja ?Edita tooted? ei loo just selgelt pilti, mis linkide taga võiks leida. Esilehel kuvatud uudised on värsked, millegipärast on inglisekeelses versioonis edastatud neist vaid üksikud ning vene keelt kõnelevale kliendile öeldakse, et uudiseid pole. Tooteinfo on hästi sõnastatud, oma põhitoodete ? kleebisettikettide ? juures võiks olla toodud ka näidised. Püsikliendi tellimisvorm tundub hea lahendus. Samas pole unustatud pakkuda esmakordsele kliendile hinnapäringu võimalust.

www.meverdon.ee

Kalvet: Kodulehel on huvitava lahendusena videod, kust saab näha, kuidas tooteid valmistatakse. Samuti on nende toodete kohta palju detailselt teavet. Kuna infot on palju, siis on kasulik ka otsinguvõimalus. Lehekülje enda ülesehitus on lihtne ja loogiline.

Vanem: Tooteinfo lihtsas inimlikus keeles, õppevideod toodete valmimisest lisavad palju. Küll võiks lihtsustada infole ligipääsu ? video laadimise alternatiivina lisada tootetutvustuse lehele tagasihoidlik pildiriba erinevate etappide ja nende seletuste kohta. See kaotaks ka vajaduse kuvada sisutühje pilte, mis ei anna infot ega loo meeleolu. Lehekülje struktuur on lihtne ja põhjendatud. Ka kontaktinfo on püsivalt olemas; kuid lehelt ei leia firma majandusnäitajaid vms infot. Kujundus on tagasihoidlik ja pigem vanamoodne. Meverdoni leiab küll paljudest infokataloogidest, kuid firma enese lehekülg on otsingumootorite jaoks lausa tundmatu nähtus.

www.printbest.ee

Kalvet: Lehekülje disainiga on nähtud vaeva. Navigeerimine on loogiline. Ühel lehel on üritatud anda reaalajas ülevaadet masinate tööde käigust, kuid see projekt on vist jäänud pooleli. Info tootmisvõimaluste kohta on piisav, kuid vähe on infot nii firma kui tehtud tööde kohta. Oma stiili poolest on leht siiski teistest eristuv ja meeldejääv.

Vanem: Lehel on väärikas kujundus. Häirib aga liikuv/vilkuv tekst, mis ei anna pilti pakutavatest teenustest. Eriti ilmekalt tuleb see esile olukorras, kus tootmislahenduste tutvustus baseerub vaid trükimasinatel. Klienti ei huvita, millise masinaga tema trükis valmis tehakse, vaid milline trükis ise välja näeb, palju see maksma läheb ning mis on selle eelised mõne teise sarnase toote ees. Selline info puudub.

Kirjastuse alajaotus on infotühi, jäädakse märksõnade tasemele. Üks nimetu alajaotus avab tabeli, mille otstarvet mina ei suuda välja mõelda. Printbest.ee on üks väheseid lehekülgi, mis õnnestub leida temaatilise märksõnaga, kuid firma nime järgi annab otsing kehvad tulemused (ka siis, kui kitsendada otsingut väljastama vaid eestikeelseid lehti).

www.macroprint.ee

Kalvet: Lihtsa menüü ja suhteliselt lakoonilise infoga koduleht. Ettevõttest ja tehtud töödest eriti teavet pole, mistõttu ei teki ka suurt usaldust. Samas on elementaarselt vajalik nii firmast kui ka võimalustest ülevaate saamiseks olemas. Hea on hinnapäringu esitamise vormi olemasolu.

Vanem: Ette tuleb vigaseid pildifaile ja ka tekstid on täis vigu. Aga vähemalt on üritatud oma toote omadused ja eelised lihtsas keeles lahti kirjutada. Sama ei saa öelda tellimisvormi kohta ? seal tuleb edastada parameetrid (öösid, ääristus), mille valikute kohta puudub kogu lehel igasugune info. Info vähesus ja pealiskaudsus on macroprint.ee üldiseks probleemiks. Struktuur on ebaloogiline, tehnilised tingimused esitatakse kontakti alajaotuses, samas kui kompaktselt esitatud kontaktinfo leiab hoopis alajaotusest ?firmast?.

www.printall.ee

Kalvet: Tagasihoidliku kujundusega lihtne leht. Probleemiks on see, et teise taseme menüü kaob kohati ära ja vahel tekib juurde kolmas menüü. Üldse võiks navigeerimine olla selgemalt ja rohkem rõhutatult lahendatud. Ülevaade ettevõttest on piisav. Huvitav ja kasulik lisand on trükitööstuse sõnaraamat. Samuti leiab palju vajalikku ja harivat nn KKK osas. Iseasi muidugi, mis peaks lehe pea- ja mis kõrvaleesmärk olema ? sellel lehel on need mahud küll vahetusse läinud.

Vanem: Erinevate lahenduste info on esitatud ebaühtlaselt; kohati näiteks inglisekeelsete failide kogumina, mis tuleb kokkupakituna arvutisse laadida; teisal on info pikitud spetsiifiliste mõistega, mis on lahti seletamata. Samas on sõnaraamatu ja KKK näol pool tööd ära tehtud ? järgmine samm peaks olema kogu tootmisprotsessi ja toodete kirjelduste lahti seletamine nii, et ka lihtsat reklaambro?üüri tellida sooviv tavaklient esimesel lugemisel asjast aru saaks.

Viimased majandustulemused on aastast 2000; esilehel olevas tutvustavas tekstis on värskeim aasta 2002. Kui liikuda sügavamatesse alajaotustesse, kaovad menüü lingid põhjendamatult. Illustratsioonid ei anna lehe sisule palju juurde. Kuna kasutatakse erinevaid stiile ja lahendusi, on need pigem häirivad, kui infot andvad või meeleolu loovad.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 09:50
Otsi:

Ava täpsem otsing