Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tehniline kliendihaldur asendab IT-juhti

    Ettevõte võib sisse osta nii IT-juhtimise kui ka IT-nõustamise ja -koordineerimise. Seda võimalust kasutavad juba paljud keeruka infotehnoloogiaga firmad. IT-juhi teenuse sisseostmisel antakse vastutus firma IT-poliitika, -strateegia, -eelarve ja -kulude eest teenusepakkujale. Tehnilise kliendihalduri (technical account manager? TAM) teenus aga tagab tehnilise nõustamise ja tehniliste või mittetehniliste ressursside kasutamise koordineerimise.
    Tehniline kliendihaldur pole ?patsiga poiss?, kes tõttab igapäevaprobleeme lahendama, vaid laia tehniliste teadmiste baasiga IT-professionaal, kelle töö on aidata teha IT-süsteemi puudutavaid strateegilisi otsuseid ja lahendada keerulisemaid probleeme.
    Tehniline kliendihaldur on IT-teenuseid koordineeriv inimene, kes oskab hästi projekte juhtida, tunneb erinevaid IT-valdkondi ja teab, kuskohast vajadusel abi saab.
    Kuna tehniline kliendihaldur peab aitama kliendil vastu võtta IT-otsuseid, siis tuleb tal kursis olla uusimate tehniliste lahendustega. TAM pole müügiga tegelev kliendihaldur, vaid seisab eelkõige kliendi ärihuvide eest.
    Tehnilise kliendihalduri töö kliendi juures algab infosüsteemi analüüsimisest, millele järgnevad igakuised planeerimiskoosolekud ettevõtte juhtkonnaga. Tehniline kliendihaldur teeb ka rahulolu-uuringuid, et teada saada, milliseid teenuseid tuleks paremaks muuta. Tehnilise kliendihalduri töö eesmärk on tagada kliendile IT-infosüsteemi kui terviku töö ning ennetada tekkida võivaid probleeme.
    Sellist teenust pakuvad ka maailmas tuntud IT-ettevõtted, näiteks Microsoftil on tehniline kliendihaldur, kes aitab hallata kliendi tarkvarasüsteeme, nõustades ka arendamisel ning laiendamisel. Kliendid pöörduvad tavaliselt tehnilise kliendihalduri poole, kui on probleeme, mille põhjustest nad ei ole teadlikud, või ei leia, kus viga on ? kas võrgus, andmebaasiserveris, aplikatsiooniserveris või mujal ?, kirjeldab oma tööd Tartu Õlletehase, Rautakesko, Ehitus Service?i, Põhja-Eesti Regionaalhaigla ja Tallinna Kaubamaja tehniline kliendihaldur Kristjan Aljas.
    Tehnilise kliendihalduri ülesanne on leida probleemi põhjus ja koostöös probleemse osa spetsialistidega välja mõelda lahendus.
    Tehnilise kliendihalduri poole pöördutakse Aljase sõnul ka siis, kui on vaja infosüsteemi muuta või paremaks teha. Sellisel juhul arutatakse, mis variant on teenusepakkuja arvates parim.
    Mõni aasta tagasi tegi AS E.O.S. strateegilise otsuse ja likvideeris IT-spetsialistide ametikohad ning hakkas kogu teenust sisse ostma. Nende tehniline kliendihaldur Jarkko Ainsoo kirjeldab oma tööd järgmiselt: ?Kõik kiired probleemide lahendamised käivad läbi helpdesk?i. Suuremad tööd antakse TAMile koordineerida, kuna tavaliselt on sellistel töödel mitu tegijat.? Kiireks probleemiks on näiteks see, et internetti ei ole, puudub ligipääs serverile, mõni rakendus ei tööta.
    Tehnilise kliendihalduri abi läheb tihti vaja juhtumitel ?meie IT-süsteem on talumatult aeglane?.
    Sel puhul on raske välja selgitada, millisest teenusest on aeglus tingitud või mida oleks vaja muuta. Tehniline kliendihaldur uurib probleemi põhjuse välja ja annab nõu, kuhu tuleks investeerida või mida arendada, et süsteem jälle kiiresti töötaks.
    Tehniline kliendihaldur ei pruugi alati olla IT-juhi asendaja, vaid ta võib ka aidata IT-juhti. Sellisel juhul täiendab tehniline kliendihaldur juhti tehnilisest küljest.
  • Hetkel kuum
Heleri Michalski: tulevik on ülitundlike inimeste päralt, enesekehtestamine tuleb kasuks juba nüüd
20–30% inimestest on ümberringi toimuva suhtes tavapärasest märksa tähelepanelikumad ja tundlikumad, mistõttu ohustavad neid töökeskkonnas ülesõitmine ja isegi kiusamine. Vajadus niisuguste inimeste järele aga üha kasvab, kirjutab tööelu kogemusnõustaja ja kommunikatsiooniekspert Heleri Michalski.
20–30% inimestest on ümberringi toimuva suhtes tavapärasest märksa tähelepanelikumad ja tundlikumad, mistõttu ohustavad neid töökeskkonnas ülesõitmine ja isegi kiusamine. Vajadus niisuguste inimeste järele aga üha kasvab, kirjutab tööelu kogemusnõustaja ja kommunikatsiooniekspert Heleri Michalski.
Investorite ebakindlus tekitas USA börsil erisuunalist liikumist
USA aktsiad lõpetasid kolmapäeva erisuunaliselt, kui investorid püüdsid mõista intressi alandamise võimalusi ja hindasid hiljuti avaldatud ettevõtete tulemuste aruandeid, vahendas Yahoo Finance.
USA aktsiad lõpetasid kolmapäeva erisuunaliselt, kui investorid püüdsid mõista intressi alandamise võimalusi ja hindasid hiljuti avaldatud ettevõtete tulemuste aruandeid, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Üks parimaid juhte Ivo Suursoo: Eesti juhtide nõrkus on vähene unistamine
"Eesti juhtide tugevus on see, et oleme kahe jalaga maas. Nõrkus on see, et unistame vähe," usub OIXIO Grupi juhatuse esimees Ivo Suursoo.
"Eesti juhtide tugevus on see, et oleme kahe jalaga maas. Nõrkus on see, et unistame vähe," usub OIXIO Grupi juhatuse esimees Ivo Suursoo.
Tänasest on meil Eesti Rohetehnoloogia Liit
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Urmas Sõõrumaa kinnisvarafirma palkas uue juhi Ülemiste Cityst
Urmas Sõõrumaale kuuluva kinnisvarafirma US Real Estate uueks juhiks saab Gert Jostov, kes vedas üle 15 aasta Technopolis Ülemiste arendusi, teatas ettevõte.
Urmas Sõõrumaale kuuluva kinnisvarafirma US Real Estate uueks juhiks saab Gert Jostov, kes vedas üle 15 aasta Technopolis Ülemiste arendusi, teatas ettevõte.
Eksperdid: infoturbestandard tõstab erasektoris teenuste kvaliteeti
Lühendi E-ITS järgi tuntud Eesti infoturbestandardit peavad rakendama väga erinevad asutused ja ettevõtted. Kuidas see neid mõjutab?
Lühendi E-ITS järgi tuntud Eesti infoturbestandardit peavad rakendama väga erinevad asutused ja ettevõtted. Kuidas see neid mõjutab?