Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lõhnalett muudab tujukaks

    Mäletate mõnest tähtsast koosolekust peapööritust või õhupuudust, sest kellegi parfüüm muutis koosolemise talumatuks? Palusime tegusatel naistel valida parfüüme, mis võiksid sobida töökeskkonda, mis kolleege ei ehmataks, vaid ergastaksid pimeda aja tulekul kontorielu.
    Annilille Peoteeninduse juht Jana Särglep on veendunud, et ka tööl mängib rolli just inimlik ja ürgne pool, välimus, lõhnad, meeleolud. ?Me tahame meeldida ka tööl. Ma ei arva, et tööl peaks ainult looduse poolt kaasa antule lootma. Olen piisavalt enesekeskne ja kasutan ka tööpäeviti lõhnu, mis mulle meeldivad. Ma ei mõtle sellele, et on eraldi töö või vaba aeg,? tunnistab Jana. Pigem on oluline mõõdutunne.
    Sama meelt on ka Anneli Erdfeld, Vara põhikooli muusikaõpetaja, kes pelgab, et on parfümeeriapoe müüjad suisa ära tüüdanud oma lõhnaotsingutel. Käik parfümeeriaosakonda on kui lõhnateraapia. ?Olen üliemotsionaalne ja tujukas, otsin lõhna ikka tuju järgi. Samas ei tohi lõhn end teistele peale suruda,? kinnitab Anneli.
    Meediaplaneerimisega tegelev Ülle Pung on töökeskkonna suhtes konservatiivne. ?Päevalõhn peab olema neutraalne, et ka teised seda taluksid. Et olen kliendinõustaja, koostööpartner, siis ma ei või domineerida isegi parfüümiga,? on Ülle veendunud. ?Lõhn annab pigem turvatunnet. Teised ei peagi seda tundma.? Ülle läbi aegade lemmikud, mis sobiks tema hinnangul ka tööle, on Hugo Bossi ?Woman?, Kenzo ?l?Eau Par Kenzo? ning Calvin Kleini ?Contradiction?. Ülle nõudlikkust aitas kujundada nõukaaegne lapsepõlv. Et Ülle ema töötas parfümeeriaosakonnas, sai ta aimu ka prantsuse kõrgklassi lõhnadest, mis toona vaid leti all liikusid. Parfümeeriaosakondi külastab naine praegu pigem siis, kui lemmiklõhn otsakorral või lennujaamas on aega.
    Stockmanni ülakorrusel töötav Jana Särglep on aga lõhnaletis tihe külaline. ?Kui mul mõni suur lemmik lõpeb, siis ma lihtsalt pean kohe uue saama. Nüüd, siin ja praegu,? ei häbene ta oma peaaegu fanaatilist kirge, ostes kiusatuslikel nõrkushetkedel vahest isegi 2?3 lõhna korraga. Kodusteks varudeks hindab Jana 20?30 erinevat lõhna. Magamistoas hoiab ta lemmikud, vannitoas neid, mis seisma jäänud.
    Anneli Erdfeldile on kogunenud koju kümmekond parfüümipudelit, millest aktiivselt kasutab kolme. ?Dolce ja Gabbana ?Feminine?i? kandes tõmban lapsi ligi nagu emamesilane. See on minu laste lemmiklõhn ? lihtne ja kerge, samas magus ja pehme. Ehk isegi romantiline ja süüdimatu,? hindab Anneli oma lemmikut. ?Fleur de Rochas´ on hästi värske ja karge. Alguses tundub liigagi? ?terav. Aga hiljem on tunne nagu kastepiisal päikse käes,? kirjeldab muusikaõpetaja, kelle läbi aegade eelistus on hoopis Jean Patou ?Enjoy?, klassikaline, varjundirikas ja naiselik. Hea valik puhuks, kui tahta olla veidi reserveeritud, naiselik ja läbilöögivõimeline.
    Jana Särglep tunnistab, et tema maitse-eelistused on Veevalajale omaselt alati kiiksuga. ?Tundub, et selle ?asja?, mida ma otsin parfüümides, on tabanud Gucci meeskond,? räägib Jana, kes hakkas päris oma lõhnu üles leidma 30ndate eluaastate alguses. ?Kui on põhjust pidulikumalt sättida, sirutub mu käsi ikka hea lemmiku ?Envy? järele. Seda peale piserdades tunnen end kindlalt ja rahulolevana. Aga kui on tuju olla teksades ja enda jaoks, sobib ülihästi Moschino ?Love?,? jagub Särglepal hea tunde valemeid igaks puhuks.
    Töise lõhna otsinguil õnnestus naistel avastada ka uusi lemmikuid. Ülle Pung üllatus Armand Basi lõhnast ?In Red?, mis on mahe ja värske. Jana Särglep vaimustus Jil Sanderi ?Sensationist?. ?Sanderi lõhn tundub igati sügisene. See sobib just aastaajaks, mil tänavavalgustus jääb alati hiljaks ja enamik inimesi pakib oma ilusavärvilised suveriided ning asendab need mustade, hallide ja nähtamatute vastu,? jagub Särglepal ohtralt kiidusõnu. ?Sensation? jõudis ka Anneli Erdfeldi valikusse. ?Nagu kõmu-uudis, mis korraks lahvatab ja siis vaibub. See kaob ruttu, aga aeg-ajalt tuleb virvendusena tagasi,? kirjeldab muusikaõpetaja.
    Lõhnavalik sõltub eelkõige kandjast. Kellele meeldivad värskemad, kellele magusamad või siis hoopis mõrkjamad parfüümid. Nii võib ühe naisterahva igapäevane lõhn olla teise jaoks õhtulõhn ja vastupidi.
    Igapäevane lõhn võiks olla kraadi võrra rahulikum ja tagasihoidlikum kui õhtulõhn. Arvestama peaks siiski, et lõhn on kaaslaseks kaheksast viieni. Reeglina sobivad kerged ja värsked lõhnad. Võimalus on kasutada päevasel ajal ka ainult lõhnastatud kehakreemi ning alles õhtul piserdada peale sama lõhna parfüümvett. Nii saadud tulemus on eriti luksuslik.
    Ka reageerivad parfüümid erineval nahal erinevalt. Seega, kui valid lõhna, kas siis igapäevaseks kandmiseks või siis hoopis pidulikuks puhuks ? testi seda kindlasti oma nahal ja jälgi, milliseid emotsioone lõhn sinus tekitab.
    Konkreetseid soovitusi argipäeva lõh­na­ostuks on üsna raske anda. Olulist rolli mängib lõhnavalikus ka inimese riietus ning meikimisstiil, mis väljendab tema isikupära. Samuti peaks lõhnas peituma inimese iseloom, tema meeleolu ja tuju. On ju nii, et parfüümides peituvad lõhnakomponendid äratavad meis kõigis erinevaid emotsioone ning mälestusi. Eks tegelikult just nen­de emotsioonide najal lan­getamegi oma otsuse sobiva lõhna kasuks. Kas lõhn meenutab hommikut või õhtut, kevadet või sügist või hoopis mõnda armsat inimest, on väga individuaalne.
    Alanud sügis on meid rõõmustanud päris mitme uue lõhnaga, mis sobivad hästi ka kontorimiljöösse. Uude lõhnavalikusse kuuluvad Cachareli ?Promesse,? Celine Dioni ?Belong,? Alessandro Dell?Acqua ?Woman in Rose,? Emporio Armani ?City Glam,? Escada uus nimilõhn ?Escada? ning Alexander McQueeni ?MyQueen?.
    Kindlasti tasub meeles pidada ka vanu tuttavaid ja juba järgi proovitud parfüüme. Ole julge ja kanna lõhnu, mis just sinul kõige paremaid emotsioone esile kutsuvad.
  • Hetkel kuum
Teadlane: kuidas päästa noored passiivsusest
Eesti noorte poliitiline ja ühiskondlik aktiivsus ning panustamine kooli, kogukonna või ühiskonna tegemistesse jääb rahvusvaheliselt alla keskmise, kirjutab sotsioloog ja haridusteadlane Meril Ümarik.
Eesti noorte poliitiline ja ühiskondlik aktiivsus ning panustamine kooli, kogukonna või ühiskonna tegemistesse jääb rahvusvaheliselt alla keskmise, kirjutab sotsioloog ja haridusteadlane Meril Ümarik.
Investorid ootaksid Silvano pakkumiselt preemiat
Silvano Fashion Groupi suuraktsionäri Toomas Tooli plaani peale ettevõte börsilt ära viia leidis tuntud investor Jaak Roosaare, et tema börsiväliselt selles ettevõttes olla ei tahaks.
Silvano Fashion Groupi suuraktsionäri Toomas Tooli plaani peale ettevõte börsilt ära viia leidis tuntud investor Jaak Roosaare, et tema börsiväliselt selles ettevõttes olla ei tahaks.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Heleri Michalski: tulevik on ülitundlike inimeste päralt, enesekehtestamine tuleb kasuks juba nüüd
20–30% inimestest on ümberringi toimuva suhtes tavapärasest märksa tähelepanelikumad ja tundlikumad, mistõttu ohustavad neid töökeskkonnas ülesõitmine ja isegi kiusamine. Vajadus niisuguste inimeste järele aga üha kasvab, kirjutab tööelu kogemusnõustaja ja kommunikatsiooniekspert Heleri Michalski.
20–30% inimestest on ümberringi toimuva suhtes tavapärasest märksa tähelepanelikumad ja tundlikumad, mistõttu ohustavad neid töökeskkonnas ülesõitmine ja isegi kiusamine. Vajadus niisuguste inimeste järele aga üha kasvab, kirjutab tööelu kogemusnõustaja ja kommunikatsiooniekspert Heleri Michalski.
Tänasest on meil Eesti Rohetehnoloogia Liit
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Tasuta finantsplatvorm äridele Wallesteri ettevõtte poolt – enam ei ole ühtegi kaarditasu!
Firma kulude kontrollimine on äritegevuses väga oluline, mille puhul te saate meeldiva boonuse oma rahalise kokkuhoiu näol. Selles kontekstis on Wallester Business teie kindel partner, kes muudab kulude juhtimise lihtsamaks, odavamaks ja mugavamaks. See Eesti fintech-firma Wallesteri platvorm võib põhjalikult muuta suhtumist finantside juhtimisse igas tänapäeva ettevõttes. See ei ole liialdus!
Firma kulude kontrollimine on äritegevuses väga oluline, mille puhul te saate meeldiva boonuse oma rahalise kokkuhoiu näol. Selles kontekstis on Wallester Business teie kindel partner, kes muudab kulude juhtimise lihtsamaks, odavamaks ja mugavamaks. See Eesti fintech-firma Wallesteri platvorm võib põhjalikult muuta suhtumist finantside juhtimisse igas tänapäeva ettevõttes. See ei ole liialdus!
Töötus oli aprillis selle aasta väikseim
Aprilli lõpus oli töötukassas arvel üle 52 000 inimese, mis on küll selle aasta väikseim näitaja, ent mis ei pruugi sügiseks ülemäära palju kahaneda.
Aprilli lõpus oli töötukassas arvel üle 52 000 inimese, mis on küll selle aasta väikseim näitaja, ent mis ei pruugi sügiseks ülemäära palju kahaneda.