Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Alfa Romeo GT - kapriisne kaunitar Itaaliast

    Selleks, et seda hõngu tajuda, on vaja tunda natuke Alfa Romeo ajalugu, mõista, kust see mark pärineb. Alfa Romeo on arvatavasti domineerinud kõigis võidusõidu vormides, millest eales osa on võtnud. GTst on käinud läbi sellised kuulsad sõitjad nagu Antonio Ascari, Enzo Ferrari ja paljude arvates parim võidusõitja, kes eales elanud - Juan Manuel Fangio. Viimane võitis oma esimese meistritiitli just nimelt Alfa Romeo roolis. Kunagiste Alfa esisõitjate Ascari ja Ferrari nimesid kannavad tänasel päeval uued superautod. Alfa Romeo logodega võidusõiduautod on tiirelnud erinevatel võistlusradadel juba alates 1911. aastast. See märk õhkab igast kandist suurt võidusõidu ajalugu ja see ajalugu ongi see hõng, mille iga Alfa omanik oma autost leiab ja mis teebki Alfa Romeo eriliseks. On ju tõsiasi, et kõikvõimalikud võidusõidukogemused kasutatakse ära tänavasõidu autode ehitamisel ja iga ajaloolist Itaalia autotootja märki kandev kaunitar pakub oma omanikule rohkem või vähem sportlikku sõidumõnu.
    Alfa Romeo GT on legendaarse autotootja mudelivaliku see esindaja, mis peaks sportlikkust õhkama igast nurgast ja avast. Peab mainima, et GT saab oma vastutusrikka ülesandega hästi hakkama ja annab sportlikku tunnet igaühele, kes oma värisevad käed julgeb selle kaunitari roolile asetada.
    Pean tunnistama, et minu ootused GT-le olid suured ja süda värises kartuses, et auto ise ei olegi hea ja kogu ilus illusioon puruneb kildudeks. Esimesed kilomeetrid andsidki märku, et kõik ei ole päris sellisel tasemel, nagu ootasin. Nimelt jäin alguses pisut hätta proovisõiduauto Selespeed-käigukastiga. Viimane tähistab ilma siduripedaalita manuaalkäigukasti - käike lülitatakse kangi edasi-tagasi liigutades või roolilt + ja - nuppudega mängides nagu vormelil. See käigukast oli autol tõeliselt kapriisne. Nimelt on Selespeedil olemas ka n-ö automaat - lükkad kasti city mode'i ja käike vahetatakse nagu automaatkastiga. Selespeed-kast on tegelikult ju manuaalne ja minu kurvastuseks oli iga automaatrežiimis tehtud vahetus kehv - käike vahetatakse kaua, väga kaua. Tüdinesin sellest jamast ruttu ja läksin üle käsitsivahetusele ning pean tunnistama, et ka siin jäi kogu krempel hätta. Nüüd mõtlete kindlasti, et Selespeed-käigukast on tõsine jamps - ei, tegelikult ei ole. Kolmandal päeval hakkas minu, mootori ja käigukasti vaheline töö lõpuks sujuma ja viga oli olnud rooli ja istme vahelises tihendis, kes tahtis harjumisaega. Kui asi käpas, on käsitsivahetus tõeliselt maagiline ja osa sellest sportlikust tundest, mida GT igati hästi suudab edasi anda.
    Proovisõiduautol oli kaheliitrine 165-hobujõuline mootor. Tundub vähe, kuid tegelikult täiesti piisav, et lennutada auto paigalt sajani 8,7 sekundiga. Tõsi, Alfa Romeo pakub GT-le ka 3,2-liitrist V6 mootorit, mis suudab sama kiirendust teha tervelt 2 sekundit kiiremini. Siiski suudab ka väiksem mootor kõrgel pöördel pakkuda tõelist alfalikku urinat kapoti alt ja seda on mõnus kuulata. Ausalt öeldes nii mõnus, et leidsin ennast pöörete seierit kohati liiga tihti suurtesse numbritesse lennutamas. Sellest kõigest hoolimata suutis Alfa kaheliitrine jääda vägagi ökonoomseks ja maanteel tiksus bensiinikulu seitsme liitri piires.
    Ma ei saa salata, et see auto on tõeliselt stiilne ja jätab inimesi tänaval seisma ja sellele unistavalt järele vaatama. Tegu on itaallastega, kes disainis küll kuidagi mööda ei oska panna, ja vähemalt Alfad on oma disainiga suutnud puudutada iga natukenegi stiilitunnet omava inimese südant. Alfa salong lausa kubiseb sellistest detailidest, mis panevad tundma, et sinu peale on tõepoolest mõeldud - et sa oled eriline. Näiteks ilus nahkne rool ja käigukang, mis näeb välja, nagu pärineks ta sekspoest, mitte autotehasest. Bose heli kutsusin suisa kuulama autostereosüsteemide spetsialisti, kes helikvaliteedist meeldivalt üllatus ega osanud välja tuua ühtegi detaili, mis vahetust vajaks. Kogu helipilt sai pöidlad püsti hinnangu.
    Alfa Romeo GT on auto, mida tagasi viies tundsin kurbust, sest kogu selle margi ajaloo hõng ja erilisuse tunne olid minuni jõudnud.
  • Hetkel kuum
Teadlane: kuidas päästa noored passiivsusest
Eesti noorte poliitiline ja ühiskondlik aktiivsus ning panustamine kooli, kogukonna või ühiskonna tegemistesse jääb rahvusvaheliselt alla keskmise, kirjutab sotsioloog ja haridusteadlane Meril Ümarik.
Eesti noorte poliitiline ja ühiskondlik aktiivsus ning panustamine kooli, kogukonna või ühiskonna tegemistesse jääb rahvusvaheliselt alla keskmise, kirjutab sotsioloog ja haridusteadlane Meril Ümarik.
Šiauliu Bankas vedas Balti koondindeksi rohelisse
Kuna Šiauliu Bankase aktsiatega kaubeldi teisipäeval enim ning aktsia tõusis märkimisväärselt, tõusis Balti koondindeks +0,15% ning Vilniuse börs kerkis +0,45%. Tallinna turg taganes -0,04% ning Riia börs langes -1,89%.
Kuna Šiauliu Bankase aktsiatega kaubeldi teisipäeval enim ning aktsia tõusis märkimisväärselt, tõusis Balti koondindeks +0,15% ning Vilniuse börs kerkis +0,45%. Tallinna turg taganes -0,04% ning Riia börs langes -1,89%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Mitmesaja ettevõtte mentor: proovige teinekord turge, mis pole Läti
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Tänasest on meil Eesti Rohetehnoloogia Liit
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Hiinlaste rekordiline nõudlus kulla järele veab ka tänavu turgu
Maailma Kullanõukogu (WGC) avaldas raporti, milles märgiti, et globaalne nõudlus kulla järele püsis kõrge ka selle aasta esimeses kvartalis. Sarnaselt eelmisele aastale on kullaturul võtmetähtsusega mängijad hiinlased.
Maailma Kullanõukogu (WGC) avaldas raporti, milles märgiti, et globaalne nõudlus kulla järele püsis kõrge ka selle aasta esimeses kvartalis. Sarnaselt eelmisele aastale on kullaturul võtmetähtsusega mängijad hiinlased.
Raadiohommikus: börsitulemustest, kinnisvarast ja puidutööstusest
Esmaspäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis saab kuulda värskeima börsifirma Infortari tulemustest, kuid teeme juttu ka Tele2 juhiga ning räägime olukorrast puidutööstuses ja kinnisvaraturul.
Esmaspäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis saab kuulda värskeima börsifirma Infortari tulemustest, kuid teeme juttu ka Tele2 juhiga ning räägime olukorrast puidutööstuses ja kinnisvaraturul.