Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Maksuvaba reklaamkink võib tänavu olla kolm korda kallim kui mullu

    Uuel aastal jõustunud ja planeeritavad muudatused reklaamkingituste maksustamise osas kolmekordistavad kingi maksuvaba väärtust.
    Kingitustega seotud maksuküsimusi reguleerivad nii käibe- kui ka tulumaksuseadus ning tuleb arvestada, et nendes olevad regulatsioonid on mõnevõrra erinevad.
    Käibemaksuseaduse järgi ei teki käivet ja seega ei pea käibemaksu lisama ettevõtluse huvides mittemüüdava kaubanäidise või reklaamkingi üleandmisel. Käibemaksu kuuenda direktiivi kohaselt ei teki käivet näidise või väheväärtusliku kingituse üleandmisest. Kuna sedavõrd üldine lähenemine nagu direktiivis võiks tekitada siseriiklikult segadust (see, mis ühele on väheväärtuslik võib teise jaoks osutuda väärtuslikuks), sätestati 2002. aastal jõustunud käibemaksuseaduses piirang, et käivet ei teki reklaami eesmärgil tehtud kingituse üleandmisest, kui selle väärtus ei ületa 50 krooni. Seega peeti Eestis väheväärtusliku ja väärtusliku piiriks 50 krooni. Selline piirmäär võis olla sobilik küll aastal 2002, kuid arvestades hetke elukallidust ei ole see enam kohane. Käesoleva aasta alguses jõustunud käibemaksuseaduse muudatuste kohaselt tõsteti kehtestatud piirmäära 150 kroonini. Seega kui tehakse reklaamkingitus, mille maksustatav väärtus ei ületa 150 krooni, saab käibemaksukohustuslane sisendkäibemaksu maha arvata, kuid üleandmist ei pea maksustama. Maksustatavaks väärtuseks loetakse üldjuhul kauba soetusmaksumust või selle omahinda.
    Selleks, et tehtud kingituse üleandmist ei loetaks käibeks, peavad olema täidetud kolm tingimust: kingitus peab olema tehtud ettevõtluse huvides, kingitus peab olema tehtud reklaami eesmärgil ja kingituse maksustatav väärtus ei tohi ületada 150 krooni.
    Eelnevalt nimetatud kaks esimest tingimust jätavad igale ettevõtjale väga ulatusliku mänguruumi. Tehtav kingitus ei pea olema tähistatud äriühingu logoga või tegemist ei pea olema äriühingu poolt toodetava kaubaga. Iga ettevõtja võib ise otsustada, milline on see kaup, mis täidab kõige edukamalt tema äriühingu reklaamimise eesmärki. On ka võimalus, et reklaami eesmärgil üleantav kaup ei ole oma olemuselt seotud äriühingu majandustegevusega, kuid seda jagatakse äriühingu kliendipäeval või infomessil. Kingitusele kehtestatud rahalise piirmäära juures on oluline teada, et see kehtib iga üksiku kingituse kohta, seega võib ühele isikule teha mitu erinevat kingitust, mille väärtus kokku ületab 150 krooni. Juhul kui reklaami eesmärgil jagatakse äriühingu enda toodangut, tuleb tähele panna, et jagatava toote maksustatav väärtus ei tohi ületada 150 krooni. Kui kingituse maksustatav väärtus on üle 150 krooni, maksustatakse kingitus käibemaksuga täies ulatuses.
    Hetkel kehtiv tulumaksuseadus on võrreldes käibemaksuseadusega oluliselt konservatiivsem. Tulumaksuseaduse kohaselt maksustatakse tulumaksuga kõik Eesti juriidilise isiku poolt tehtud kingitused sõltumata nende väärtusest. Siinkohal on mõistetud, et seesugune regulatsioon ei ole kooskõlas maksustamise põhimõtetega. Möödunud sügisel koostas rahandusministeerium tulumaksuseaduse muutmise seaduse eelnõu, mille kohaselt ei maksustata tulumaksuga reklaami eesmärgil üleantavat kaupa ega osutatavat teenust, kui selle väärtus on kuni 150 krooni. Siinkohal peab aga arvestama, et tulumaksuseadus lähtub kingituse turuhinnast, mitte maksustatavast väärtusest nagu käibemaksuseadus. Tegemist on eelnõuga ja ei ole teada, kas ja millal see jõustub.
  • Hetkel kuum
Teadlane: kuidas päästa noored passiivsusest
Eesti noorte poliitiline ja ühiskondlik aktiivsus ning panustamine kooli, kogukonna või ühiskonna tegemistesse jääb rahvusvaheliselt alla keskmise, kirjutab sotsioloog ja haridusteadlane Meril Ümarik.
Eesti noorte poliitiline ja ühiskondlik aktiivsus ning panustamine kooli, kogukonna või ühiskonna tegemistesse jääb rahvusvaheliselt alla keskmise, kirjutab sotsioloog ja haridusteadlane Meril Ümarik.
Prognoosid viitavad tänavusele maailmakaubanduse olulisele kasvule
Maailmakaubandus peaks sel aastal oluliselt kasvama, kuna inflatsioon aeglustub ja USA tugev majandus kogub hoogu. Seda näitavad nii OECD, IMFi ja Maailmapanga prognoosid, kirjutab Financial Times.
Maailmakaubandus peaks sel aastal oluliselt kasvama, kuna inflatsioon aeglustub ja USA tugev majandus kogub hoogu. Seda näitavad nii OECD, IMFi ja Maailmapanga prognoosid, kirjutab Financial Times.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Mitmesaja ettevõtte mentor: proovige teinekord turge, mis pole Läti
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Tänasest on meil Eesti Rohetehnoloogia Liit
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Bentley Continental GTC roolis tundub elu kui lill
Kaasaegse kunsti galerist ja teemantide nõustaja Maria Shevchenko armastab elus kolme asja: kunsti, luksust ja kiirust. Kõik need kolm leidis ta ühel nädalavahetusel Bentley Continental GTC näol. Proovisõidust luksusliku kabrioletiga sündis alljärgnev mõtisklus elamise kunstist.
Kaasaegse kunsti galerist ja teemantide nõustaja Maria Shevchenko armastab elus kolme asja: kunsti, luksust ja kiirust. Kõik need kolm leidis ta ühel nädalavahetusel Bentley Continental GTC näol. Proovisõidust luksusliku kabrioletiga sündis alljärgnev mõtisklus elamise kunstist.
Raadiohommikus: börsitulemustest, kinnisvarast ja puidutööstusest
Esmaspäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis saab kuulda värskeima börsifirma Infortari tulemustest, kuid teeme juttu ka Tele2 juhiga ning räägime olukorrast puidutööstuses ja kinnisvaraturul.
Esmaspäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis saab kuulda värskeima börsifirma Infortari tulemustest, kuid teeme juttu ka Tele2 juhiga ning räägime olukorrast puidutööstuses ja kinnisvaraturul.