Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tarbesõidukite müük kasvas aastaga pea viiendiku
Eelmise aastaga võrrelduna paranes tulemus 16,4%. Sellist järeldust on ajakirjanikud saanud teha juba viimased neli aastat, sest alates 2002. aastast on iga järgnev aasta toonud uue rekordi.
Automüüjad loodavad selle aasta keskmiseks turukasvuks 10%, optimistlikumad aga koguni 20%. Ootusi kruvivad üles uued turule jõudvad sõidukid, mis loob positiivse kasvuõhkkonna ootuse ka selleks aastaks.
Kõige edukamaks tarbesõidukite müüjaks eelmisel aastal kujunes Mercedes-Benz, veelgi täpsem olles AS Silberauto. Seda teist aastat järgemööda. Kuigi detsembris hoolitses parima tulemuse eest Renault ja lahingu võitsid nemad, kuulus üldvõit siiski Mercedesele.
Kui vaadata Euroopa raskeveokiturgu, siis sarnaselt Eestiga on ka seal jäme ots koondunud Mercedes-Benzi kätte. Nende turuosa on veidi väiksem kui 20%. Järgneb 15protsendilise turuosaga MAN.
Selle aasta esimesed kaks müügikuud aga on kulgenud Renault' dikteerimisel.
Kahe esimese kuuga on müüdud kokku 665 tarbesõidukit, mis on eelmise aasta kahe esimese kuuga võrreldes tervelt 28 protsenti rohkem - eelmisel aastal leidis jaanuaris ja veebruaris omaniku 477 tarbesõidukit.
Parima müügitulemuse eest hoolitses möödunud kuul sarnaselt jaanuarikuuga taas kord Renault, kelle märgi all müüdi 43 tarbesõidukit.
Eestis on veel tarbesõidukite vallas segmente, mida ettevõtted pole avastanud, üheks selliseks on City Renault' turundusdirektori Henrik Raave sõnul minikaubikute segment. Minikaubik on näiteks sõiduauto põhjale ehitatud kaubik, kus tagumise istmerea asemel on väike kaubaruum.
Kõige suuremat kasvu näitavad Raave tähelepanekut mööda üles aga 3,5tonnise täismassiga tarbesõidukid, mida on eelmise aasta sama perioodiga võrreldes müüdud pea kaks korda rohkem ning 2,5-2,9tonnise täismassiga masinad, mida eelmise aastaga võrreldes on müüdud üle 70 % enam.
Autor: ÄP