Neljapäev 8. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Massaaž ida või lääne moodi?

Elo Odres 05. aprill 2006, 00:00

Esimene teeviit just endale sobiva leidmisel on teadmine, et põhimõtteliselt jagunevad kõik massaažiliigid kaheks: ühed on ida taustaga, teiste emaks on klassikaline Rootsi massaaž. Põhiline silmaga nähtav erinevus kahe suuna vahel on, et ida massaaže tehakse läbi riiete, lääne massaaže vahetus kontaktis nahaga ehk inimene peab ennast protseduuri ajaks lahti riietama. Klassikalisel massaažil baseeruvad aroomimassaaž, tselluliidimassaaž, segmentmassaaž, periostaalmassaaž. Idamaise päritoluga on Tai massaaž ja Jaapani massaažiliigid shindo, shiatsu, yumeiho.

Minu varasem massaažikogemus piirdus paari lõõgastava massaažiga spaades. Otsustasin oma nahal järele proovida nii ida kui ka lääne massaaži ühe tüüpilise liigi. Kaarli massaažikeskuses massaaži jaoks aega kirja pannes sain kohe teada, et tegu on täiesti erinevate tehnikatega, mida tehakse suisa eri ruumides. Kuigi alguses oli plaan alustada vana hea klassikaga, siis võta näpust! - soovitud ajal oli vaba ainult ida massaaži ruum.

Tai massaaži, nagu teisigi ida päritolu massaaže, tehakse põrandal matil. Esimese ehmatusega pärin massöör Enel Luigalt, kas ta hakkab mu seljas jalgupidi trampima? Enel naerab ja vastab, et võib-olla need 40kilosed Tai massöörid tõepoolest trambivad.

Õhukesest puuvillasest materjalist rõivad massaaži jaoks on mul kaasas. Sokke paraku ei taibanud võtta, tuleb kasutada jalasolevaid.

Ruumile on püütud anda veidi idamaist hõngu, mängib mahe muusika. Riietun ümber ja heidan matile pikali. Enel selgitab, et Tai massaaž sisaldab jooga elemente. Väga tähtis on õige hingamine. Massööriga tuleb teha aktiivset koostööd. Ühesõnaga, ei mingit mõnusat lebasklemist, nagu massaaži tavaliselt ette kujutatakse.

Tunni ajaga väntsutab Enel mu põhjalikult läbi. Venitab, painutab, tirib, pressib … Kõhuli, selili, istuli, põlvili! Hinga sisse, hinga välja! See on tõsine võimlemistund, mitte mõnus äraolemine. Mõnel inimesel võivad pärast Tai massaaži lihased veidi valusadki olla. Minul siiski nii kehvasti ei lähe.

Nädala pärast klassikalise massaaži seansile tulles ootab mati asemel ees tuttav laud. See on nii mõnus, et vahepeal jään peaaegu tukkuma. Seni spaades kogetud lõõgastava massaažiga võrreldes on Eneli puudutused tunduvalt jõulisemad. Vahepeal demonstreerib ta kupumassaaži. Kupp on naturaalsest kummist torbik, mille alla tekkiv vaakum aitab lihaseid masseerida. Kupumassaaž pärineb küll Hiinast ja Koreast, ent seda annab edukalt kombineerida klassikalise massaažiga.

Teine selline ida massaaž, mis sarnaneb pigem lääne tehnikatele, on Tiibeti meemassaaž. Keha meega kokkumäärimiseks tuleb muidugi riidest lahti võtta. Tiibeti massaaž on muide päris valus protseduur, mida niisama lõõgastumiseks ei soovitata.

Nagu ikka kontoritöötajatel on minugi õlad suuremas pinges kui muu keha. Seetõttu on siin paras koht klassikalist massaaži tibakese jõulisema sportmassaažiga täiendada. Enel tõstab õla üles ja painutab tahapoole, peaaegu juba nagu Tai massaažis.

Inimestel, kelle töö nõuab pidevat ühes asendis olemist, tuleks massööri juures käimisele päris tõsiselt mõelda. Omast kogemusest tean, et päev läbi arvuti taga istumine mõjub halvasti nimmepiirkonnale ja kaelale. Aga ka autojuhid, klienditeenindajad ja liinitöölised vajaksid ilmselt lihaspingete silumiseks kõrvalist abi. Näiteks üks Eneli püsiklient töötab õpetajana ja tellib käemassaaži - see käsi, mis tahvlile kirjutamiseks on pidevalt üles tõstetud, väsib ära.

"Tai massaaž teeb erksaks, klassikaline massaaž uniseks," räägib Enel kahe tehnika erinevast mõjust. Kliendid, kes hindavad mõlemat stiili, tellivad seetõttu hommikuti tavaliselt Tai massaaži ja õhtuti tulles klassikalist massaaži.

Kuigi Tai massaaž pole esmakordse kogemusena nii mõnus kui klassikaline, tuleb siiski arvestada, et agressiivsem tehnika avaldab ka tugevamat mõju. Kui soovida vaid mõnusat kogemust, siis on muidugi klassika parim valik. Kui aga soovitakse vabaneda lihaspingetest või liigesehädadest, siis on Tai massaaž tõhusam. Õige hingamisrütm kujuneb paari massaažikorra järel ise välja.

Fotod: Maris Ojasuu

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 10:12
Otsi:

Ava täpsem otsing