Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kinkekaart - mugav vahend kingituse tegijale
Kinkekaardid on praktilised, kingi saaja soove arvestavad ning võimaldavad sõpruskonnal panna rahad kokku ja teha õnnitletavale kallihinnaline meeldiv üllatus. Seega pakuvad kinkekaardid teatud mõttes hüvesid nii kingi saajale kui ka kinkijale endale.
Kinkekaart pakub kingi saajale võimaluse koos valikuvabadusega. Seega on ta tehtud aktiivseks osalejaks kinkimise protsessis.
See teeb kinkekaardi saaja elu küll veidi keerulisemaks, kuna tal tuleb langetada valikuid, kuid samas on kingisaajale ulatatud võimalus muretseda endale siis ese või tarbida mingit teenust, mis on talle kas vajalik või lihtsalt meelepärane.
See omakorda vähendab ohtu, et paberist vabastatud kingitus toob selle saaja näole pettunud naeratuse ning kink jääb unustatuna riiulile tolmu koguma.
Juhul kui inimene soovib muretseda endale eseme või saada osa teenusest, mis ületab kinkekaardi rahalise piirmäära, siis saab ta puuduva osa ise juurde maksta.
Valides odavama kingi, inimesele vahet kahjuks kinni ei maksta. Samuti on kinkekaardi eeliseks, et selle omanikul puudub võimalus see rahaks vahetada. Ta on sunnitud kaardi lihtsalt ära kasutama sellele märgitud tähtaja jooksul.
Enamasti kehtib kaart kuus kuud, kuid reisifirmad, näiteks Domina World Travel, pakuvad tähtajatuid kinkekaarte, mis tuleneb reisi planeerimise ja ettevalmistamise keerukusest.
Samas pakuvad firmad kinkekaarte, kus inimeselt on ära võetud vabadus valida: kaardile märgitakse lihtsalt teenused, mida selle kaardi omanikule võimaldatakse.
Sellist kaarti pakuvad paljud ilusalongid, näiteks Ilusalong POPI&TETE, ning sellisel juhul peetakse kinni vanast heast tavast, et kingi saajale jääb teadmata selle rahaline väärtus.
Kinkekaardid on enamasti ilusa välimusega ning neid on lihtne ja soliidne anda üle ümbrikus. Samas pakuvad paljud firmad võimalust, et kaardid toimetataks tulevase omanikuni posti teel.
Pakutakse nimetuid kinkekaarte, kuid väljastatakse ka personaalseid kaarte, mis omakorda eeldab seda, et selle omanikul tuleb kinki valima minnes esitada isikut tõendav dokument.
Kinkekaarti saab teha veelgi isiklikumaks ning lasta sellele trükkida õnnesoove. Näiteks arvestab Roosikrantsi Ilusalong teksti trükkimisel kinkija enda soovide ja fantaasiaga.
Kinkija jaoks on kinkekaardi muretsemine tehtud üpris lihtsaks. Paljud firmad pakuvad välja võimaluse esitada taotlus internetis ning kaardi edasine saatus jääb juba firma enda kanda.
Reisifirmade ja teatrite puhul on kinkekaarte võimalik soetada kas igast kontorist või piletikassast. Ugala teatri kinkekaarte on võimalik osta ka mitmelt poolt Tallinnast.
Enamasti väljastavad firmad kindla summaga kaarte, mille alammäär on 100 krooni ja ülempiir küündib tavaliselt 1000 kroonini, kuid näiteks Rademaril isegi 5000 kroonini. Samas pakuvad reisifirmad ja lastetarbeid müüvad firmad välja olukorra, kus kingi tegijal endal on võimalik märkida kaardile kindel summa. Samasugune kord valitseb Automaailmas. Ülempiiri puudumine on kasulik seepärast, et see annab võimaluse panna sõpruskonnas raha kokku ja teha suur ja väärtuslik kingitus ilma, et kingi saajal tuleks midagi juurde maksta.
Kinkekaartide hüvesid kokku lugedes tuleks arvestada ka asjaoluga, et lähedaste suhete puhul ei kompenseeri see siiski kingi tegija isiklikku vaeva ja fantaasiat ning kingi saaja hõisatust, kui tema käes on konkreetne ese või sündmus, millest jääb talle alati killuke mälestust kinkijast. Samas on puudused ja hüved alati sõltuvuses olukorrast ja inimestest. Suursündmuste puhul suguvõsas ning firma siseselt kingitusi tehes, kui inimesi ja nende vajadusi täpselt ei teata, on kinkekaardi ulatamine igati õigustatud hea valik.
Autor: Anne Mähar