Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Focus ST - justkui väike ime
Ford pakkis oma müügihiti Focuse musklisse ja seda nii väliselt kui ka kapoti alt.
18tolliste velgedega ja kenasti spoilerdatud masin ei jäta külmaks kedagi, kes tänaval liigub - ikka ja jälle pööravad pilgud autole, kui inimestest mööda tuhisen. Lõpuni ei saa kindel olla selles, et autot vaadati välimuse pärast, selle võis põhjustada ka vihane viiesilindrilise turbomootori urin ja vilin, mida see kiirendades kuuldavale tõi.
Välimuses on tavaline Focus juurde saanud tiivalaiendid, paksema esi- ja tagaspoileri, samuti tagatiiva. Koos 18tolliste velgedega on see vägagi maitsev kompott. Iga autosüdamega mehepoja näole toob ST välimus naeratuse, mis peaks ütlema - oh yeah.
Sisu on ST-l väheke värvikirevam kui tavaliselt ja armatuuri ülaosast piiluvad välja kolm näidikut. Turborõhu näidik liigub rõõmsalt kapoti alt tuleva vilega ühes taktis edasi-tagasi. Seda autot käivitades, kohalt võttes ja kergeid kurve paarutades läheb kõik, mis eespool räägitud, aga unustustesse. Unustad ka selle, et pöörderaadius on nii suur, et autot tuleb linnast väljas ringi keeramas käia. Mootor, pidurid, vedrustus, käigukast ja diferentsiaal töötavad koos nagu ime. Kurvides jagab see rataste vedu nii, et sealt saab ikka suure hooga läbi panna.
Kurvidesse sisenedes on Focus esiveosele omaselt alajuhitav ja justkui tagaveoline auto liputab kurvi lõpus ka natuke saba. Kust ma seda kõike tean? Ma viisin Focus ST Rapla kardirajale. Jooksva ringiaja kohta kommenteeris raja haldaja, et see on Impreza aeg ja seda ligi 200 000 krooni odavama Ford Focusega. See pole ka mingi ime, sest juba vana Focus RS suutis radadel esiveolisena paljudele nelikveolistele ära teha.
Kõrva aitab kahtlase kvaliteediga stereo kõrval hellitada mootorimüra.
Selle võimendamiseks on ST-le sisselaske juurest toodud armatuuri alla toru, mis peaks sisselaske lõrinat sõitjateni tooma.
Aitäh Fordi insenerid, see viiesilindrilise turbomootori hüüatus toob iga kord näole muige ja muudab paremat jalga tohutult raskemaks, sest ikka ja jälle tahad kunagise rallilegendi Audi Quattro möirgamist meenutavat heli kuulda. Igatahes jättis Focus ST sügava templi mällu igaveseks, sest selle raha eest on seal ikka palju autot, väga palju.