Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Renault loodab uuenenud Traficu ja Masteri abil turupositsiooni parandada
Kuigi ilulõikusel käinud naisterahvad näevad tavaliselt paremad välja (mitte küll alati), ei osanud ma uue Traficu ning Masteri väljanägemises midagi uut leida. Sellel oli ka põhjust - enamik operatsioone tehti "naha" all. Laias laastus öeldes suurendati mugavust, ohutust, uued on ka mootorid. Välispidiselt teraselt jälgides on veidi muutunud põrkeraud.
Alustaks kõigepealt väiksemast ehk Traficust.
Et vahetult enne uuenduskuuri läbinud Traficu rooli istumist sai proovitud ka vanemat varianti, siis esmane, mis silma hakkas, oli parem minek.
Mis puudutab Traficu istmetega versiooni, siis väikebussidest püsib ta antud segmendis kõige paremini teel. Eriti tuleb see välja kurvilistel teelõikudel sõites. Vedrustus on muudetud piisavalt jäigaks, mis võimaldab kurve konkurentidest hoogsamalt läbida.
Renault' uus 2,0 dCi on Traficu puhul saadaval 66- ja 84 KWdena. Samuti on nüüdsest valikus 107KWne 2,5 dCi mootor.
Mootorit, millel võimsust 74 KW või rohkem, saab lisavarustusena tellida ka automaatkasti, millel siis võimalus ka manuaalselt käikude vahetamisse sekkuda.
Uuest Masterist ning Traficust leiab uusi panipaiku, mida operatsioonieelsel perioodil salongist ei leidnud. Neid on nüüd igatahes küll piisavalt (leidub nii pea kohalt kui ka istmiku alt).
Master kõige suuremaks miinuseks loen seda, et rooli pole võimalik üheski suunas reguleerida. Samuti on konstantne rool juhile kuidagi ebamugavalt suur, mis tekitab tunde, nagu istuksid 50-kohalise liinibussi roolis.
Mis puudutab aga robotiseeritud Quickshifti käigukasti, siis üleminek ühelt käigult teisele on minu arvates Quickshifti puhul aga liialt järsk. Sarnaselt Traficuga on ka Masteri vedrustus jäik, nagu ka teistel konkurentidel turul, pole erilist rõhku pööratud kaubaruumi isolatsioonile. Eriti hakkab see kõrva kruusateel sõites. Leian, et Masteri vedrustus on kaubaveoks optimaalne, kui võiks veidi ehk pehmem olla.
Väga positiivne on kindlasti see, et tagumised uksed saab vajadusel ka 270 kraadi avada, mis loomulikult hõlbustab kaupade peale- ning mahalaadimist. Kokku mahutab Master 17 m0 kaupa. Kõige enam mahutab antud segmendis Iveco Daily - 17,2 m0. Traficu puhul on maksimaalne mahutavus 8,4 m0, topeltkabiini puhul ulatub see üle nelja kuupmeetri.
Igal juhul tuli Renault võimsamate mootoritega välja õigel ajal, sest konkurendid, viimastest tulijates näiteks Sprinter või Iveco Daily, ei maga.