Genfi põhiuudis: uus Mondeo

Andras Kralla 09. märts 2007, 00:00

Fordi uuest mudelist on näha, et nalja ei mõisteta ja majandusraskustes vaevlev firma teeb tõsise rünnaku keskklassi autode turul. Vanast Mondeost pole jälgegi järel ja uus disain tekitab salongides arvatavasti järjekorrad.

Natuke suutis üllatada Seat, kes oli näitusele välja pannud maasturi, millest võib saada reaalsus. Tegelikult on see loomulik käik, mille nüüdseks pea iga autofirma on ette võtnud.

Meie turu jaoks oluliseks uudiseks oli Mazda2 uus mudel. Vana kole ja kandiline kuut on asendunud sihvaka ja atraktiivse autoga, mis ka meie maal kindlasti müügiedu leiab.

Üsna kontseptauto sarnane oli ka kaua puhkusel olnud Renault Twingo tootmisvalmis mudel.

Kaua oodatud lüke Lexuselt oli üks näituse maiuspalasid. Lexuse pesamuna IS oli saanud viieliitrise V8-mootori, mis arendab võimsust 400 hobujõudu.

Uue Lexuse tulek oli loomulik käik, et võidelda populaarsete Audi, BMW ja Mercedese sportmudelitega.

Genfis näidatud A5 kupeemudeliga siseneb Audi täiesti uude turusegmenti. Audi suur-keskklassi kupeemudel sisaldab palju tehnoloogilisi uuendusi, autol on senisest võimsamad FSI ja TDI mootorid.

Nagu kõik teised Audi mudelid, on ka Audi A5 saadaval quattro nelikveoga. Kõige väljendusrikkama dünaamikaga paistab silma uue kupee sportversioon - Audi S5, mille 4.2 V8 FSI mootor kiirendab auto nullist sajani 5,3 sekundiga.

Audi A5 jõuline siluett ja väljendusrikas esiosa, kus auto sportlikku iseloomu võimendavad audilikult suur iluvõre, täisnurksed esituled ja suured õhuvõtuavad. Esituledes kasutab Audi taas LED-tehnoloogiat. Uuendatud stiilis esitulede kummalgi küljel on kaheksast valgusdioodist koosnev riba, mis muudavad A5 ksenoonlaternad eriliseks.

Auto voogav küljejoon ja võimas trapetsikujuline C-piilar, mis küljejoonel domineerib, ei rõhuta üksnes auto sportlikku väljanägemist, vaid on ühtlasi viide legendaarsele Audi Ur-quattro mudelile.

Uues Audi A5 kupees on ühendatud Audi disainikeel väljapaistvate sõiduomadustega. Auto on 4,63 m pikk ning nagu mudelinimigi viitab, jääb see mõõt Audi A4 ja Audi A6 vahele, kuid samas on kupee niisama lai kui Audi A6.

Täiesti uus Toyota Corolla on saanud maksimaalsed viis tärni täiskasvanud sõitjate turvalisuse eest Euro NCAPi ohutustestides.

Kümnenda põlve Corolla on esimene C-segmendi sedaan, mida Euro NCAP on hinnanud viie tärniga ja mis on saanud selle segmendi oma klassi parima turvalisusega sõidukiks.

Uus Corolla on kuues Toyota mudel, mis on Euro NCAPi ohutustestides saanud viis tärni, alates Avensisest 2003. aastal. Muud Toyota mudelid, mis on saanud maksimumi täiskasvanud sõitjate turvalisuse eest, on Yaris, Corolla Verso, Prius ja äsja turule jõudnud Auris.

Corolla on ka C-klassi juhtivaid mudeleid tänu autos reisivate laste ohutuse eest saadud neljale tärnile neljast võimalikust ja jalakäijate turvalisuses saadud 3 tärnile. Euro NCAPi ohutustestide põhjal on Toyota parim autotootja, kuna ta kuus mudelit said 5 tärni reisijate ohutuse eest, 4 tärni autos reisivate laste ohutuse eest. Kolm mudelit on saanud 3 tärni jalakäijate turvalisuse eest.

Nissan tutvustas Genfis oma uut X-Traili, mille disain on täiesti uus nii seest kui ka väljast.

Valikusse tuleb neli mootorit - kaks diisel- ja kaks bensiinimootorit. Esmakordselt saab diiselmootoriga X-Traili osta ka automaatkäigukastiga. Uus maastur on märksa loodussõbralikum, pakkudes madalamaid CO2 emissioone.

Nissani maasturile omaselt saab auto kõikvõimaliku maastikul müttamise varustuse, näiteks mägipiduri. Pagasiruum on muudetud kahepõhjaliseks. Interjööri kvaliteet ja materjalid on varasemast paremad, ning odav ja kole lahendus, kus kõik näidikud asuvad keskkonsoolil, on nüüd juhile lähemale, rooli taha toodud.

Välisdisain on küll üleni uudne, kuid seda jätkuvalt X-Traili moodi robustsel kombel. Nissani kinnitusel oli see auto ehituse põhimõtteks, sest klientidele meeldis selline disainikontseptsioon.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing