Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Analüütiline CRM toob lahenduse andmekaosele

    Kliendikeskse lähenemise tuhinas võib aga ununeda, et peale kliendiinfo kogumise on vajalik kliendi andmeid seostada teiste andmeallikatega ja hinnata müügitegevuste mõju ettevõtte eesmärkide täitmisele.
    Probleem väljendub tihti selles, et pärast CRMi juurutuse lõppu hakatakse tellima juurde uusi ja uusi aruandeid.
    Samas võib juhtuda, et suur aruannete hulk ei taga rahuolu juhtimisinfoga. Seda eelkõige sellepärast, et aruanded näitavad fakte ehk vastavad küsimusele "mis juhtus?" (näiteks, kui suur oli käive, kogus või arvete hulk), kuid ei anna kasutajale võimalust andmeid omavahel seostada.
    Miks käive oli täpselt selline, nagu see oli? Kas klientide hulk kahanes? Kas kontaktide hulk kahanes? Kas toodete kättesaadavusega oli probleem?
    Kliendisuhete juhtimise tarkvara jagatakse oma iseloomult kahte gruppi. Operatiivseks CRMiks nimetatakse tarkvara, mille fookus on äriprotsessidel. Analüütiliseks CRMiks aga tarkvara, mille fookus on andmetöötlusel, juhtimisinfo toomisel ning andmete analüüsil.
    Operatiivse CRMi abil võime koguda hulga andmeid, kuid kui me neid andmeid ei töötle ega muuda informatsiooniks, mis on omakorda aluseks juhtimisotsuste langetamisel, ei omanda väärtust ka kõik kogutud andmed. Analüütilise kliendisuhete juhtimise tarkvara eesmärk on muuta kuivad kliendiandmed sisuliseks informatsiooniks kliendi käitumise ja soovide mõistmisel ning kliendiga seotud tegevuste tulemuslikkuse hindamine.
    Näiteks, kui on teada, mitu kohtumist müügimehed tegid, siis on võimalik ennustada tehtavate pakkumiste arvu, sellest omakorda saab pakkumiste võitmise määra kaudu ennustada võimaliku käivet.
    Konkreetseid mõõdikuid on raske loetleda, kuna need varieeruvad ärivaldkonniti. Mõõdikute otstarbekuse hindamisel on igal ettevõttel vaja otsustada, kas peale mahte iseloomustavate mõõdikute on olemas ka efektiivsust ning kvaliteeti peegeldavad mõõdikud.
    Siinkohal tuleb rõhutada, et mõõtma ei peaks ettevõttes mitte ainult tegevuste väljundeid (neid on lihtne mõõta!), vaid eelkõige peaks mõõtma tegevuste mõju ja tulemuslikkust lähtuvalt püstitatud eesmärkidest.
    Mõnikord arvatakse, et andmetöötlus on väga aeganõudev, selle meetodid raskesti arusaadavad ning neil on vähe seost igapäevaste äriprotsessidega. Praktikas on siiski kinnitust leidnud, et 80% analüüsimeetoditest on lihtsad, olgu need siis andmete grupeerimine, lisandväärtustamine, üldistamine või summeerimine.
    Lihtne on ettevõttes igale kliendi ostutehingule n-ö juurde kleepida tunnus, mis näitab, mitu kuud oli selle ostutehingu puhul möödas kliendi esimesest ostust. Selle lisavälja olemasolul saab ettevõte väga ülevaatliku analüüsi, kui palju müügimahust on seotud eelmiste aastate klientidega ja kui palju uute klientidega. See annab võimaluse hinnata kliendihaldurite töö tulemuslikkust.
    Samuti, teades klientide ostukäitumist aegreana, saame leida kliendid, kelle ostukäitumine erineb üldisest käitumisest ja see annab võimaluse lisamüügiks. Või analüüsida seda, kui palju on võimalik kliendile esimesel korral teha soodustust, et tema hilisemad ostud kataks algselt tehtud soodustusi.
    20% meetoditest võib liigitada statistilisteks andmetöötluse meetoditeks ning nende puhul on sageli vaja kaasata spetsialist, kes soovitaks, milliseid meetodeid kasutada. Üldjuhul kasutatakse statistilisi meetodeid kas mingi kindla nähtuse kirjeldamiseks või mõne arvsuuruse ennustamiseks.
    Näiteks võib arvutile ette anda kassatšekkide andmebaasi ning lasta analüüsida, millised jooned iseloomustavad kliente, kes on ostnud jogurtit.
    Arvuti vastus võib kõlada umbes selliselt: "Jogurtit ostavad X% osas naised vanuses 20-35 aastat, kes käivad poes enamasti õhtuti ja nädalavahetustel ning kelle ostukorvis on peale jogurti veel lihatooted ja soolased suupisted."
    Analüütilise CRMi juurutamise edukus sõltub andmete kvaliteedist.
    Sageli on ettevõttes tavapärane olukord, et pole leida ühtegi inimest, kes oskaks öelda, millised andmed tekivad, kuidas need tekivad ja mis on andmete omavahelised seosed.
    Samuti on probleemiks, et vajalike andmeid pole üldse kogutud. Seega: et luua analüüsisüsteem, mis looks ettevõttele lisandväärtust, on vajalik peale tarkvaralise lahenduse muretsemise vastata ka mõnele küsimusele. Kes hakkab analüüsisüsteemi hooldama? Kes vastutab andmete olemasolu eest? Kas ettevõtte otsustusprotsess väärtustab kvaliteetselt töödeldud andmeid?
    Rahvusvahelised uuringud näitavad, et vaev analüüsisüsteemi loomisel tasub ennast ära, sest saadud tulemuste abil on võimalik tõsta ettevõtte käivet kontsentreerudes tulusamatele klientidele.
    Samuti vähendada kulusid, elimineerides kahjumlikumad olukorrad ja kliendid, ning kiirendada teenindusega seotud tegevusi.
  • Hetkel kuum
Heleri Michalski: tulevik on ülitundlike inimeste päralt, enesekehtestamine tuleb kasuks juba nüüd
20–30% inimestest on ümberringi toimuva suhtes tavapärasest märksa tähelepanelikumad ja tundlikumad, mistõttu ohustavad neid töökeskkonnas ülesõitmine ja isegi kiusamine. Vajadus niisuguste inimeste järele aga üha kasvab, kirjutab tööelu kogemusnõustaja ja kommunikatsiooniekspert Heleri Michalski.
20–30% inimestest on ümberringi toimuva suhtes tavapärasest märksa tähelepanelikumad ja tundlikumad, mistõttu ohustavad neid töökeskkonnas ülesõitmine ja isegi kiusamine. Vajadus niisuguste inimeste järele aga üha kasvab, kirjutab tööelu kogemusnõustaja ja kommunikatsiooniekspert Heleri Michalski.
Uber teavitas üllatuslikult suurest kahjumist
Sõidujagamise ettevõte Uber avalikustas, et teises kvartalis kanti üllatuslikult suurt kahjumit ning ettevõte prognoosib, et järgmise kvartali brutobroneeringud jäävad Wall Streeti ootustele alla, vahendas Yahoo Finance.
Sõidujagamise ettevõte Uber avalikustas, et teises kvartalis kanti üllatuslikult suurt kahjumit ning ettevõte prognoosib, et järgmise kvartali brutobroneeringud jäävad Wall Streeti ootustele alla, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Üks parimaid juhte Ivo Suursoo: Eesti juhtide nõrkus on vähene unistamine
"Eesti juhtide tugevus on see, et oleme kahe jalaga maas. Nõrkus on see, et unistame vähe," usub OIXIO Grupi juhatuse esimees Ivo Suursoo.
"Eesti juhtide tugevus on see, et oleme kahe jalaga maas. Nõrkus on see, et unistame vähe," usub OIXIO Grupi juhatuse esimees Ivo Suursoo.
Tänasest on meil Eesti Rohetehnoloogia Liit
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Urmas Sõõrumaa kinnisvarafirma palkas uue juhi Ülemiste Cityst
Urmas Sõõrumaale kuuluva kinnisvarafirma US Real Estate uueks juhiks saab Gert Jostov, kes vedas üle 15 aasta Technopolis Ülemiste arendusi, teatas ettevõte.
Urmas Sõõrumaale kuuluva kinnisvarafirma US Real Estate uueks juhiks saab Gert Jostov, kes vedas üle 15 aasta Technopolis Ülemiste arendusi, teatas ettevõte.
Eksperdid: infoturbestandard tõstab erasektoris teenuste kvaliteeti
Lühendi E-ITS järgi tuntud Eesti infoturbestandardit peavad rakendama väga erinevad asutused ja ettevõtted. Kuidas see neid mõjutab?
Lühendi E-ITS järgi tuntud Eesti infoturbestandardit peavad rakendama väga erinevad asutused ja ettevõtted. Kuidas see neid mõjutab?