Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kahe turbolaaduriga diisel lõvikutsikalt
Mis juhtub, kui panna tänapäevasele diislimootorile turbolaadur. Lihtne - üsna suur pöördemoment ja ökonoomne mootor. Mis aga juhtub, kui panna kaks turbolaadurit?
Peugeot on selle teoks teinud ja oma niigi hea 2,2liitrise turbodiisli kahe turboga ülelaadinud.
Tulemus on aga üsna hämmastav - hunnikus pöördemomenti ja kappavaid mustangeid, kuid mitte ainult.
Lisaks saab ühe maailma puhtaima diislimootori, mille kütusekulu oma nõrgematest suguvendadest veelgi väiksem.
Kõigepealt muidugi kere, millele see mootor on istutatud. Tegu on Peugeot 407 SWga ehk universaalversiooniga.
Loomulikult saab seda autot sama mootoriga ka sedaanina.
407 nina jätab pikaks venitatud mulje. Tagaosa on aga selline, et jääb tunne, et auto saab lihtsalt väga äkki otsa.
Sisu pole aga üldse nii ootamatu, vaid pigem praktiline. Nuppe on armatuuril muidugi Peugeot'likult palju. Samas on eesistujatel ruumi lahedalt ja taga ka piisavalt, et end mugavalt tunda.
Teel seisab 407 täiesti normaalselt, vahepeal oleks ehk tahtnud löntsakuse asemel natuke jäigemat hoiakut, aga kõike head ju alati ei saa.
Mootor on tõesti frukt omaette. Pole karta, et ta pöörete alumisest otsast ei vea.
Diislile omaselt on kõik njuutonid täitsa olemas. Imelikuna mõjus vaid see, et see auto tõmbab lõpupööretel paremini kui alguses.
Diislile on muidu omane, et alguses on kogu pauk ja tulevärk ära ning siis keset pööretevahemikku on kõik läbi ja mootoril keel vesti peal. Peugeot' mootoriga seda hirmu pole - diisel käristab kogu pööretevahemiku ulatuses.
Samal ajal on muidugi emissioonid täiesti maas - kui sõidad mööda põlluääri, siis lilled naeratavad sulle.