Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tokyo näitusel kamaluga power'it
Kui stendide ümber valitseb totaalne ökoloogilisus ehk näidatakse kõige uuemaid rohelisi tehnoloogiaid ja räägitakse looduse hoidmisest, siis stendi sees on asjad teisiti. Sel korral demonstreeriti suurt hulka väga võimsaid ja kiireid sõidukeid.
Peamiseks uudiseks oli 480hobujõuline Nissan GT-R, mis kindlasti on üks kõige oodatumaid uusi mudeleid sel aastal. Auto tuleb seekord erinevalt eelmistest mudelitest ametlikult müügile ka Euroopas.
Tõsi, esimesena jõuab auto jaapanlasteni, siis Ameerikasse ja lõpuks järgmise aasta teises pooles ka Euroopasse. Väidetavalt on tegu ühe kiireima seeriatootmises oleva autoga kurikuulsal Nürburgringil. Kaks kanget näitasid end samuti korraga - Mitsubishi Lancer Evolution X ja Subaru Impreza WRX STI.
Mõlemal on kaheliitrine turbomootor. Mitsubishi oma arendab 280 hj, samal ajal kui Impreza pakub tervelt 308 tulist hobust. Vahe on küll selles, et Impreza on manuaalkäigukastiga, aga Evolution on automaat, millel saab käike vahetada labadest, mis asuvad rooli taga.
Lisaks olid väljas sellised kanged uued mudelid, nagu BMW M3 sedaan; Lexuse superauto kontsept, mida spiooniinfo kohaselt juba testitakse ka tänavaversioonis; väike Dodge'i sportauto Demon jt.
Jaapani näituse eripäraks on alati olnud see, et näidatakse meeletut hulka kontseptautosid.
Seekordne näitus ei erinenud eelmistest, ideeautode otsa võis komistada igal sammul. Kohati ületas mõnes stendis nende arv seeriatootmises olevate autode arvu. Jaapani tootjad panevad erilist rõhku kuubiku- või munakujulistele kontseptautodele. Meie jaoks on see täiesti kasutu, sest neid autosid me kunagi ei näe ja ei tahagi näha, kuid Jaapani teed on selliste autode vanu versioone täis ja kohalikud ostavad neid mõnuga.
Rõhku pandi ka hübriid- ja muudele rohelistele tehnoloogiatele. Eriti huvitav oli vaadata sporthübriide, mis olid olemas nii Toyota kui ka Honda stendis. Viimane lubas, et selline auto läheb ka 2009. aastal tootmisse.
Toyota ja Suzuki esitlesid ka liikuvaid toole. Õigupoolest on need ühekohalised neljarattalised sõbrad, mis on eriti väikesed ja kompaktsed. Toyota versioon oli lahtine ja meenutas lihtsalt suurt tugitooli, samal ajal kui Suzuki omas ka katust, mis liikus pealt ära nagu kiivril visiir.
Ajakirjaniku sõidukulud tasus Honda.