Reede 20. jaanuar 2017

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Naisteajakirjade turul hakkab kitsaks minema

Kadri Jakobson 14. november 2007, 00:00

Vanade tegijate sekka on sel aastal trüginud äsjailmunud Marie Claire, kohe-kohe on müügile jõudmas ajakiri Lilit.

Pika traditsiooni ja kindla lugejaskonnaga Eesti Naine on lugejate arvu poolest loovutanud koha nädalakirjale Naisteleht. Suurima reklaamimahu poolest hiilgavad Anne, Naisteleht ja Stiil.

Meediaanalüütik Toomas Leito sõnul lähenes ajakirjade reklaamikäive poole aastaga 100 miljonile kroonile, aasta lõpuks küündib see 200 miljoni kroonini.

"Seda on kaks ja pool korda vähem kui ajalehtedel," ütleb Leito. "Reklaami jätkub neile, kes on mingis segmendis turuliidrid. Näiteks seltskonnaajakirjadest Kroonika, kodu- ja sisustusajakirjadest Kodu ja Aed. Hästi müüb reklaami Stiil. Olgugi väheste tellijate ja tiraaþiga, on neil hea imago, mida müüa," selgitab Leito.

Leito lisab, et reklaamimüügilt on naisteajakirjadest veel esireas Anne ja Cosmopolitan.

"Marie Claire'il läheb hästi, sest esikohal on ilu- ja elustiilitooted. Ajakirja reklaamiandjate kontorid on suures osas väljaspool Eestit. Näiteks esimese numbri reklaamimüügi käive oli 1,3 miljonit krooni," räägib Leito

Siiski toonitab ta, et pole kaugel aeg, kus nii mõnigi ajakiri peab uksed kinni panema: "Reklaamiturg on hea, ka inimeste sissetulekud on head. Kuid selline paisumine hakkab tagasi tõmbuma ning osa ajakirjadest muutub üleliigseks."

1. Palun portreteerige oma lugejat. 2. Kui suur on ajakirja lugejaskond ja tellijate arv? 3. Lühike retsept, kuidas sellises konkurentsis vee peal püsida? 4. Miks teete just sellist ajakirja?

�rip�ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 17:10
Otsi:

Ava täpsem otsing