Laupäev 3. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Kampaania tarvis loo teemakeskne minisait

Henrik Aavik 05. veebruar 2008, 00:00

Internetiturunduse spetsialisti Priit Kallase hinnangul on minisaidid kõige efektiivsem meetod oma internetireklaamist tulemus välja pigistada.

"Kindlasti on neid, kes seda mingi põhjusel ei tee, aga minisait annab paremaid tulemusi kui koduleht. Arvan, et minisaitide senisel vähesel kasutamisel on kaks põhjust: teadmatus ja laiskus. Turundajad ei tea, et nii võib kampaania efektiivsust kordades suurendada. Teiseks on hea kampaanialehe tegemine pingutust ja ressursse nõudev ning üritatakse lihtsama vaevaga läbi saada.

Väga oluline asi kampaanialehtede juures on võimalus neid testida. Mõistlik oleks teha mitu versiooni ja neid vaheldumisi külastajatele näidata."

Võimsaid minisaite kasutavad Coca-Cola, Mentos ja muud maailma juhtivad firmad, Eesti omadest hiljuti ka Hansapanga bränd NPNK. Näiteks sobib hästi käimasolev EMT mobiil-ID kampaania lehekülg mid.ee, kus firma ühe toote tutvustamiseks on loodud eraldi veebileht, selle reklaamimiseks on käimas kampaania mitmetes reklaamikanalites.

Internetireklaami firma Klikivabrik juhi Jaano Martin Otsa sõnul on hästi läbimõeldud minisait (kampaanialeht, landing page) õige kasutamise korral võimas turundusrelv.

"Uue aadressiga võib ka tembutada, kui võimalusi ja viitsimist on. Kampaaniale ei anna see kuigi palju juurde, kui tegu pole just iseseisva brändiga.

Sel juhul võib minisaidist tootegrupi uus põhileht välja kasvada. Kampaanialeht võib väga hästi olla ka põhisaidi osa või alamdomeen, kuhu linkidega saab suunata.

Kui on tähtis, et veebiaadress oleks lihtne ja reklaami näinud inimestele meelde jääks, võib minisaidist teha kampaania ajaks põhisaidi avalehe ja päris-avalehe seniks lingi alla panna," kirjeldas Ots.

Kallase sõnul on kampaanialeht koht, kus kasutajale edastatakse üks kindel sõnum ja üritatakse ta tegutsema panna.

"Lehelt tuleks eemaldada kõik, mis võib külastaja tähelepanu soovitud tegevuselt kõrvale viia. Just tähelepanu hajumine on põhjus, miks ei ole mõistlik kasutada firma kodulehe alamlehti sellistes kampaaniates. Need ei ole konkreetse kampaania jaoks kohandatud ja sisaldavad seetõttu palju müra."

Kampaania minisait on kallis, kuid tasub ennast ära. Kulud algavad juba heast veebiaadressist, mis võib maksta märgatava summa. Õnneks on olukord täna veidi leevendumas, kuna .ee domeenid peaks tulema vabamüüki.

Ka Otsa arvates peab minisait, kuhu külastajad suunatakse, olema eelkõige ja ainult funktsionaalne: "Meelelahutust otsitakse mujalt, kus on rohkem ja kvaliteetsemat. Samuti nagu e-maksuametis toimetav maksumaksja ei taha sel hetkel vanade sõpradega kalapüügist chattida või panganeti külastaja ei viitsi oma kontoväljavõtete kõrval flirtida. Vahet pole, kas liiklus meelitatakse minisaidile spämmiga, bänneritega või välireklaamiga, tähtis on kampaanialehe eesmärgipärasus."

Otsa sõnul nõuab iga koduleht inimeste aega ja kulusid, sellega tuleb arvestada: "Näiteks pärast kampaania lõppu veebi tohletama jäetud kampaaniasait toob tootele pigem kahju. Kui tegu on ühekordse üritusega, on parem sait pärast kampaaniat maha võtta ja külastajad sealt põhilehele suunata."

Minisaidi saab ehitada ka reklaambänneri sisse, niiet klient saab ilma eelmiselt lehelt lahkumata reklaamiaknas oma info kätte. "Flashis olev sait, mis ei sunni kasutajat lehelt lahkuma töötab hästi. Inimene ei pruugi olla piisavalt huvitatud, lehelt lahkumiseks, bänneris olev minisait võib huvi suurendada. Vastuargumendiks on see, et külastajad ei pruugi asjast aru saada ja ei oska nii väikest saiti kasutada," arvas Kallas.

Käimasolev EMT kampaania ei ole Kallase sõnul õnnestunud minisaidi näide: "Vaatasin selle lehe läbi alles Äriipäeva küsimise peale ja MID kohta ikkagi midagi teada ei saanud, sest vaatasin enne seal "Muuseumi", "Hulle ideid". Selleks ajaks, kui sisuni jõudsin oli haigutus suul ja sellest lehest, mille pidi valima "Kasutamine" ja "Aktiveerimine" ma edasi ei läinud. Olen veendunud, et kasutajale ei tohi anda sisu, mida ta ise kontrollida ei saa. Selline lineaarne kogemus on mõnele liiga aeglane, mõnele kiire - kontroll puudub. Ma oletan, et kampaania eesmärgiks oli MID aktiveerimine ja kasutuselevõtt. Sellisel juhul oleks saanud külastajat paremini suunata ja ta tegutsema panna."

Sama seisukohal on ka Ots: "MID saidi puhul tuleb tunnustada filmiloojate ja veebitreialite suurt tööd. Interaktiivne film on teosena muljetavaldav, sinna kutsuv kampaania massiivne. Põhimõte, et ükskõik mida räägitakse, peaasi, et räägitakse, saavutati edukalt. Kindlasti mõjus hästi mainekampaaniana: uuenduslik, jõukas, mastaapne. Rikka firma asi, võib ilutulestikku paugutada küll.

Lubadustele ei vasta sait sugugi. Reklaam lubas tutvumist seksika Annikaga ja talle peale klikkimist ning kõrvaklappidega hunti. Aga minisait hakkas mingit tehnoloogiajura ajama. Kas tuleb jaht või ei tule, ma küsin, kus on hundid, kus on tüdrukud, keda lubati?"

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 17:19
Otsi:

Ava täpsem otsing