Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kampaania tarvis loo teemakeskne minisait

    Internetiturunduse spetsialisti Priit Kallase hinnangul on minisaidid kõige efektiivsem meetod oma internetireklaamist tulemus välja pigistada.
    "Kindlasti on neid, kes seda mingi põhjusel ei tee, aga minisait annab paremaid tulemusi kui koduleht. Arvan, et minisaitide senisel vähesel kasutamisel on kaks põhjust: teadmatus ja laiskus. Turundajad ei tea, et nii võib kampaania efektiivsust kordades suurendada. Teiseks on hea kampaanialehe tegemine pingutust ja ressursse nõudev ning üritatakse lihtsama vaevaga läbi saada.
    Väga oluline asi kampaanialehtede juures on võimalus neid testida. Mõistlik oleks teha mitu versiooni ja neid vaheldumisi külastajatele näidata."
    Võimsaid minisaite kasutavad Coca-Cola, Mentos ja muud maailma juhtivad firmad, Eesti omadest hiljuti ka Hansapanga bränd NPNK. Näiteks sobib hästi käimasolev EMT mobiil-ID kampaania lehekülg mid.ee, kus firma ühe toote tutvustamiseks on loodud eraldi veebileht, selle reklaamimiseks on käimas kampaania mitmetes reklaamikanalites.
    Internetireklaami firma Klikivabrik juhi Jaano Martin Otsa sõnul on hästi läbimõeldud minisait (kampaanialeht, landing page) õige kasutamise korral võimas turundusrelv.
    "Uue aadressiga võib ka tembutada, kui võimalusi ja viitsimist on. Kampaaniale ei anna see kuigi palju juurde, kui tegu pole just iseseisva brändiga.
    Sel juhul võib minisaidist tootegrupi uus põhileht välja kasvada. Kampaanialeht võib väga hästi olla ka põhisaidi osa või alamdomeen, kuhu linkidega saab suunata.
    Kui on tähtis, et veebiaadress oleks lihtne ja reklaami näinud inimestele meelde jääks, võib minisaidist teha kampaania ajaks põhisaidi avalehe ja päris-avalehe seniks lingi alla panna," kirjeldas Ots.
    Kallase sõnul on kampaanialeht koht, kus kasutajale edastatakse üks kindel sõnum ja üritatakse ta tegutsema panna.
    "Lehelt tuleks eemaldada kõik, mis võib külastaja tähelepanu soovitud tegevuselt kõrvale viia. Just tähelepanu hajumine on põhjus, miks ei ole mõistlik kasutada firma kodulehe alamlehti sellistes kampaaniates. Need ei ole konkreetse kampaania jaoks kohandatud ja sisaldavad seetõttu palju müra."
    Kampaania minisait on kallis, kuid tasub ennast ära. Kulud algavad juba heast veebiaadressist, mis võib maksta märgatava summa. Õnneks on olukord täna veidi leevendumas, kuna .ee domeenid peaks tulema vabamüüki.
    Ka Otsa arvates peab minisait, kuhu külastajad suunatakse, olema eelkõige ja ainult funktsionaalne: "Meelelahutust otsitakse mujalt, kus on rohkem ja kvaliteetsemat. Samuti nagu e-maksuametis toimetav maksumaksja ei taha sel hetkel vanade sõpradega kalapüügist chattida või panganeti külastaja ei viitsi oma kontoväljavõtete kõrval flirtida. Vahet pole, kas liiklus meelitatakse minisaidile spämmiga, bänneritega või välireklaamiga, tähtis on kampaanialehe eesmärgipärasus."
    Otsa sõnul nõuab iga koduleht inimeste aega ja kulusid, sellega tuleb arvestada: "Näiteks pärast kampaania lõppu veebi tohletama jäetud kampaaniasait toob tootele pigem kahju. Kui tegu on ühekordse üritusega, on parem sait pärast kampaaniat maha võtta ja külastajad sealt põhilehele suunata."
    Minisaidi saab ehitada ka reklaambänneri sisse, niiet klient saab ilma eelmiselt lehelt lahkumata reklaamiaknas oma info kätte. "Flashis olev sait, mis ei sunni kasutajat lehelt lahkuma töötab hästi. Inimene ei pruugi olla piisavalt huvitatud, lehelt lahkumiseks, bänneris olev minisait võib huvi suurendada. Vastuargumendiks on see, et külastajad ei pruugi asjast aru saada ja ei oska nii väikest saiti kasutada," arvas Kallas.
    Käimasolev EMT kampaania ei ole Kallase sõnul õnnestunud minisaidi näide: "Vaatasin selle lehe läbi alles Äriipäeva küsimise peale ja MID kohta ikkagi midagi teada ei saanud, sest vaatasin enne seal "Muuseumi", "Hulle ideid". Selleks ajaks, kui sisuni jõudsin oli haigutus suul ja sellest lehest, mille pidi valima "Kasutamine" ja "Aktiveerimine" ma edasi ei läinud. Olen veendunud, et kasutajale ei tohi anda sisu, mida ta ise kontrollida ei saa. Selline lineaarne kogemus on mõnele liiga aeglane, mõnele kiire - kontroll puudub. Ma oletan, et kampaania eesmärgiks oli MID aktiveerimine ja kasutuselevõtt. Sellisel juhul oleks saanud külastajat paremini suunata ja ta tegutsema panna."
    Sama seisukohal on ka Ots: "MID saidi puhul tuleb tunnustada filmiloojate ja veebitreialite suurt tööd. Interaktiivne film on teosena muljetavaldav, sinna kutsuv kampaania massiivne. Põhimõte, et ükskõik mida räägitakse, peaasi, et räägitakse, saavutati edukalt. Kindlasti mõjus hästi mainekampaaniana: uuenduslik, jõukas, mastaapne. Rikka firma asi, võib ilutulestikku paugutada küll.
    Lubadustele ei vasta sait sugugi. Reklaam lubas tutvumist seksika Annikaga ja talle peale klikkimist ning kõrvaklappidega hunti. Aga minisait hakkas mingit tehnoloogiajura ajama. Kas tuleb jaht või ei tule, ma küsin, kus on hundid, kus on tüdrukud, keda lubati?"
  • Hetkel kuum
Teadlane: kuidas päästa noored passiivsusest
Eesti noorte poliitiline ja ühiskondlik aktiivsus ning panustamine kooli, kogukonna või ühiskonna tegemistesse jääb rahvusvaheliselt alla keskmise, kirjutab sotsioloog ja haridusteadlane Meril Ümarik.
Eesti noorte poliitiline ja ühiskondlik aktiivsus ning panustamine kooli, kogukonna või ühiskonna tegemistesse jääb rahvusvaheliselt alla keskmise, kirjutab sotsioloog ja haridusteadlane Meril Ümarik.
Ebalus voogedastuse kasumlikkuse suhtes sundis USA indeksid külgsuunas liikuma
Ehkki Disney teatas, et on suutnud voogedastusega esimeses kvartalis kasumisse jõuda, ei ole kogu selle ärisuuna kasumlikkus sugugi veel kindel, mis oli ka üks põhjusi, miks Wall Street jäi teisipäeval hillitsetuks. Kui S&P 500 tõusis +0,13% ja Dow 30 kerkis vaid +0,08%, siis Nasdaq langes -0,1%.
Ehkki Disney teatas, et on suutnud voogedastusega esimeses kvartalis kasumisse jõuda, ei ole kogu selle ärisuuna kasumlikkus sugugi veel kindel, mis oli ka üks põhjusi, miks Wall Street jäi teisipäeval hillitsetuks. Kui S&P 500 tõusis +0,13% ja Dow 30 kerkis vaid +0,08%, siis Nasdaq langes -0,1%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Mitmesaja ettevõtte mentor: proovige teinekord turge, mis pole Läti
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Tehnopoli äriarendusjuht ja ingelinvestor Martin Goroško jagab kolme kasvunippi, kuidas ettevõtted võiksid uusi turge võtta ning kasvada.
Tänasest on meil Eesti Rohetehnoloogia Liit
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Tasuta finantsplatvorm äridele Wallesteri ettevõtte poolt – enam ei ole ühtegi kaarditasu!
Firma kulude kontrollimine on äritegevuses väga oluline, mille puhul te saate meeldiva boonuse oma rahalise kokkuhoiu näol. Selles kontekstis on Wallester Business teie kindel partner, kes muudab kulude juhtimise lihtsamaks, odavamaks ja mugavamaks. See Eesti fintech-firma Wallesteri platvorm võib põhjalikult muuta suhtumist finantside juhtimisse igas tänapäeva ettevõttes. See ei ole liialdus!
Firma kulude kontrollimine on äritegevuses väga oluline, mille puhul te saate meeldiva boonuse oma rahalise kokkuhoiu näol. Selles kontekstis on Wallester Business teie kindel partner, kes muudab kulude juhtimise lihtsamaks, odavamaks ja mugavamaks. See Eesti fintech-firma Wallesteri platvorm võib põhjalikult muuta suhtumist finantside juhtimisse igas tänapäeva ettevõttes. See ei ole liialdus!
Raadiohommikus: börsitulemustest, kinnisvarast ja puidutööstusest
Esmaspäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis saab kuulda värskeima börsifirma Infortari tulemustest, kuid teeme juttu ka Tele2 juhiga ning räägime olukorrast puidutööstuses ja kinnisvaraturul.
Esmaspäevases Äripäeva raadio hommikuprogrammis saab kuulda värskeima börsifirma Infortari tulemustest, kuid teeme juttu ka Tele2 juhiga ning räägime olukorrast puidutööstuses ja kinnisvaraturul.