Pühapäev 4. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Eesti reklaamis end Berliini messil tagasihoidlikult ja märkamatult

Katri Soe 12. märts 2008, 00:00

Millega siis globaalsel reisiturul turiste oma riiki meelitatakse? Kui messil ringi käia, siis tundub, et messiboksid väljendavad nii rahvuslikku eripära kui ka riigi tuntust reisisihtkohana. Aasia ja Lõuna-Ameerika on broneerinud poolde messihalli ulatuvaid pindasid, bokside kõrval naeratavad tõmmud niudevööga pärismaalased, küll umbkeelsed, aga sõbralikud ja eksootilised.

Väikese Eesti boksi juurest aga pikapatsilist blondi eesti rahvarõivas neidu ei leia. On hoopis kostüümides-ülikondades askeldavad tõsised ärimehed. Kui Poola, kus tulemas Chopini aasta, teeb endale reklaami tiibklaveril peibutavaid helisid esilemanava kauni pikajuukselise blondi naispianistiga, siis Eesti Rahvusooperi sildi all konutab pisut väsinud ja tülpinud moega ametnik.

Fantaasiaga Eesti boks just väga ei hiilga. Konkreetsed sildid - Rahvusooper Estonia, Narva linn, Pärnu ja Tartu, erinevad reisibürood. Korralikud trükised, mis kutsuvad reisima sooja südamega põhjamaale, taldrikutel Kalevi kommid.

Tõele au andes tuleb kohe aga ka öelda, et vastas asunud Lapimaa boks polnud ka palju teistmoodi. Kelgukoertest või põhjapõtradest pole piltigi, jääle ja lumele vihjavad vaid põhjamaise disainiga valged toolid. Eestiga sarnaselt tagasihoidlikud on ka kõrvalasuvad Leedu ja Läti.

Eesti turismiarenduskeskuse direktor Tarmo Mutso, kelle korraldada Eesti ülesastumine maailma turismiareenil on, ütleb, et erilisi aktsioone messiboksis korraldada pole rahaliselt mõttekas. Oluliselt juurde kliente tema sõnul sellega ei võida. Küll aga renditi seekord koos lätlaste-leedukatega juurde ühine lisapind baari jaoks, kus hea potentsiaalsete klientidega vestelda.

Mutsoga on ühel nõul Eesti Turismifirmade Liidu juht Sven Lõokene.

"Messiboksis pole mõtet kahuriga kärbse pihta tulistada," ütleb ta. Kaine kaalutluse tulemusel on Eesti messipind 200 ruutmeetrit, kokkuhoiu huvides jagab ühte lauda kaks erinevat firmat - nii on näiteks pool päeva laud Rahvusooperi käsutuses, pärastlõunal aga astub sama laua taha Tallinna linn.

ITB-l maksab Eesti delegatsiooni esimene ligikaudu 600 000 krooni, mis on Mutso sõnul üsna soodne. Messilt loodetakse saada umbes 2000 uut kontakti võimalike klientide näol. Kui palju juhukülastajate tähelepanu Eesti boks tõmbab, on raske prognoosida: korraldajate hinnangul külastas messi 170 000 inimest, neist 100 000 erialaspetsialisti, ülejäänud on n-ö tavakülastajaist reisihuvilised. Messil oli väljas 11 147 reisialal tegutsevat institutsiooni 186st riigist, mis on ajaloo suurim.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 10:43
Otsi:

Ava täpsem otsing