Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Merko loobub likviidsuse säilitamiseks dividendidest
Äripäev osales Merko aktsionäride koosolekul kui 60 aktsia omanik. Merko sai möödunud aastal 545 miljonit krooni puhaskasumit, ent see otsustati aktsionäridele jaotamata jätta, Merko finantsjuht Alar Lagus vastas Äripäeva küsimusele, et otsus dividende mitte maksta on kaudselt seotud ettevõtte jagunemisega, et säilitada firma likviidsust.
Koosolekul osalejad, keda peale juhatuse liikmete sai kahe käe sõrmedel üles lugeda, olid kõikide otsustega nõus, Äripäev jäi kõigis küsimustes erapooletuks.
Samuti jäeti samaks nõukogu liikmete tulemustasude maksmine. Koosoleku juhataja küsis, kas aktsionär Äripäev soovib teha ettepaneku nõukogu liikmeid täiendavalt premeerida. Sellist soovi siiski ei tekkinud.
Ettevõtte jagamine otsustati teha Viisnurgaga sarnase skeemi alusel: jagamise käigus eraldatakse firmast suurem osa varasid ja kohustusi ning antakse üle loodavasse ettevõttesse. Järelejäänud osa jääb börsile ja muudab oma ärinime. Uueks nimeks saab AS Järvevana. Aktsionäridele võrdub üks aktsia ühe uue firma aktsiaga. Merko aktsiaga saab tõenäoliselt kaubelda juba juuli keskel, kui saadakse finantsinspektsiooni ja Tallinna börsi nõusolek.
Seega jätkab Merko tegevust ning jätab maha üksikud varad ja kohustused ehk siis maadevahetuse kriminaalasja ning 250 miljonit krooni, mis läheb võimaliku trahvi maksmiseks.
Äripäeva küsimusele, mida selle rahaga seni tehakse, vastas Lagus, et seda hoitakse üleöödeposiidis ning ei investeerita kuhugi. Merko suuromanik Toomas Annus, kes ütles koosoleku jooksul ainult ühe lause, märkis seepeale käreda häälega: "Eks ma vaatan, mis ma sellega teen."
Audiitori hinnangul ei muutu töötajate ning aktsionäride jaoks midagi ning Merko jätkab oma tegevust. Laguse sõnul on nende käes 6,1 protsenti Eesti ehitusturust, mis on Eesti ehitusfirmadest kõige suurem osa. Ettevõtte eesmärk on, et pool kasumist tuleks väljastpoolt Eestit.