Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Sadamad investeerivad üle miljardi

    Saartega ühendust pidavad sadamad saavad uue ilme. AS Saarte Liinid rekonstrueerib lähiaastatel tema haldusesse kuuluvaid sadamaid 480 miljoni krooni eest.
    Transpordi infrastruktuuri arendamise investeeringute kava kohaselt hakatakse ehitatama Kuivastu, Virtsu, Rohuküla ja Heltermaa sadamas.
    451,2 miljonit krooni saadakse Euroopa Liidu struktuurifondidest, millele lisandub ettevõtte kuueprotsendiline omafinantseering.
    Juba praeguseks on sõlmitud rekonstrueerimiseks või ehituseks kuus töövõtulepingut ning tänavu sügis-talvel on ees ootamas hulk ehitushankeid.
    Tööd peavad olema lõpetatud 2010. aasta juuniks. Uue parvlaeva jaoks vajalikud tööd tuleb Heltermaa ja Rohuküla sadamas valmis saada juba järgmise aasta septembriks.
    Kuivastu sadam: kai nr 3 rekonstrueerimine ja territooriumi laiendamine.
    Olemasolev nn paalide kai muutub umbes 70 m pikkuseks ja 17 m laiuseks universaalseks kaiks, mida saavad kasutada praegu liinil olevad parvlaevad. Kaid on võimalik kasutada vajadusel ka muuks otstarbeks. Tegemist on siiski tagavarakaiga, mis praegu on täielikult amortiseerunud ja avariiolukorras.
    Tööd peavad olema lõpetatud hiljemalt augustis 2009.
    Töövõtja on konsortsium OÜ Sherman, AS Ehitusfirma Rand ja Tuulberg ning OÜ Veralux Ehitus.
    Virtsu sadam: kai nr 8 ehitamine.
    Tegemist on täiesti uue kaiga. Teatavasti veetakse praegu Virtsu sadama 1. kailt välja Kurevere karjääri toodangut. See segab aga oluliselt parvlaeva liiklust ning olukorra leevendamiseks on rakendatud piiranguid. Alates maist 2010 on tulemas Virtsu-Kuivastu liinile uus parvlaev, mis hakkab kasutama vaid kaid nr 1 (see rekonstrueeritakse), kuna uus parvlaev ei sobi olemasolevate kaide kaldarampidega. Seetõttu on uue kai rajamine oluline. Vajadusel on kaid nr 8 võimalik kasutada ka parvlaevadel.
    Kai peab valmima hiljemalt 2009. aasta sügisel.
    Töövõtja on AS Eesti Ehitus.
    Virtsu sadam: sadamaterminali rekonstrueerimine.
    Olemasolev hoone uuendatakse, võetakse maha hoone läänepoolne madalam tiib 12 m pikkuselt.
    Rekonstrueerimistööde tähtaeg mai 2009.
    Töövõtja on OÜ Parmeron.
    Rohuküla sadam: kai nr 2 ja 6 rekonstrueerimine.
    Et üldse oleks võimalik uue parvlaeva jaoks kaid nr 6 rekonstrueerida, rajatakse kaile nr 2 uus kaldaramp. Selle kaudu hakkab toimuma rekonstrueerimisperioodil parvlaeva ühendus Hiiumaaga.
    Kai nr 6 on praegu ligi 70 m pikkune. Uue parvlaeva jaoks tuleb kaid pikendada umbes 40 m võrra. Selleks ehitatakse kaks uut paali.
    Tööd peavad olema lõpetatud september 2009, oktoobrist 2009 alustab Hiiumaa vahel liiklust uus parvlaev.
    Töövõtja on Insenerehituse AS.
    Heltermaa sadam: kaide nr 1, 2, 3 ja 4 rekonstrueerimine.
    Kai nr 4 kohandatakse uue parvlaeva jaoks. Kuid enne tööde alustamist 2009. aasta kevadel peavad kõik teised kaid olema korda tehtud, kuna sel perioodil peab liiklus käima üle nende kaide. Kaid peavad olema korras septembriks 2009.
    Töövõtja on konsortsium OÜ Sherman, AS Ehitusfirma Rand ja Tuulberg ning OÜ Veralux Ehitus.
    2008/2009. aasta sügistalvel korraldatakse kõikides sadamates ehitushankeid
    Autor: AS Saarte Liinid
  • Hetkel kuum
Teadlane: kuidas päästa noored passiivsusest
Eesti noorte poliitiline ja ühiskondlik aktiivsus ning panustamine kooli, kogukonna või ühiskonna tegemistesse jääb rahvusvaheliselt alla keskmise, kirjutab sotsioloog ja haridusteadlane Meril Ümarik.
Eesti noorte poliitiline ja ühiskondlik aktiivsus ning panustamine kooli, kogukonna või ühiskonna tegemistesse jääb rahvusvaheliselt alla keskmise, kirjutab sotsioloog ja haridusteadlane Meril Ümarik.
Ebalus voogedastuse kasumlikkuse suhtes sundis USA indeksid külgsuunas liikuma
Ehkki Disney teatas, et on suutnud voogedastusega esimeses kvartalis kasumisse jõuda, ei ole kogu selle ärisuuna kasumlikkus sugugi veel kindel, mis oli ka üks põhjusi, miks Wall Street jäi teisipäeval hillitsetuks. Kui S&P 500 tõusis +0,13% ja Dow 30 kerkis vaid +0,08%, siis Nasdaq langes -0,1%.
Ehkki Disney teatas, et on suutnud voogedastusega esimeses kvartalis kasumisse jõuda, ei ole kogu selle ärisuuna kasumlikkus sugugi veel kindel, mis oli ka üks põhjusi, miks Wall Street jäi teisipäeval hillitsetuks. Kui S&P 500 tõusis +0,13% ja Dow 30 kerkis vaid +0,08%, siis Nasdaq langes -0,1%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Heleri Michalski: tulevik on ülitundlike inimeste päralt, enesekehtestamine tuleb kasuks juba nüüd
20–30% inimestest on ümberringi toimuva suhtes tavapärasest märksa tähelepanelikumad ja tundlikumad, mistõttu ohustavad neid töökeskkonnas ülesõitmine ja isegi kiusamine. Vajadus niisuguste inimeste järele aga üha kasvab, kirjutab tööelu kogemusnõustaja ja kommunikatsiooniekspert Heleri Michalski.
20–30% inimestest on ümberringi toimuva suhtes tavapärasest märksa tähelepanelikumad ja tundlikumad, mistõttu ohustavad neid töökeskkonnas ülesõitmine ja isegi kiusamine. Vajadus niisuguste inimeste järele aga üha kasvab, kirjutab tööelu kogemusnõustaja ja kommunikatsiooniekspert Heleri Michalski.
Tänasest on meil Eesti Rohetehnoloogia Liit
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Äripäeva raadio rohetehnoloogiasaates "Cleantech" räägime värskelt loodud Eesti Rohetehnoloogia Liidust. Liit on loodud, et ühendada, toetada ja esindada rohetehnoloogia ettevõtteid, mis tegelevad keskkonda ja kliimat säästvate toodete, teenuste ja protsesside arendamise, kaubastamise, kasutamise, rahastamise ja muul moel toetamisega.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Tallinna lennujaama kerkib 10 miljoni eest DHLi logistikakeskus
Astlanda Ehitus ehitab Tallinna Lennujaama tütarfirma tellimusel lennujaama DHL Express Estonia logistikakompleksi.
Astlanda Ehitus ehitab Tallinna Lennujaama tütarfirma tellimusel lennujaama DHL Express Estonia logistikakompleksi.
Töötlevas tööstuses kukkus toodang märtsis 6,5 protsenti
Statistikaameti andmetel vähenes märtsis tööstustoodangu maht 5,7% ‒ mäetööstuses pisut kasvas, töötlevas tööstuses langes 6,5 ja energeetikas 4,4%.
Statistikaameti andmetel vähenes märtsis tööstustoodangu maht 5,7% ‒ mäetööstuses pisut kasvas, töötlevas tööstuses langes 6,5 ja energeetikas 4,4%.